Yazan : steven_stiffler 19 Temmuz 2013 Cuma

Moralliydim. Haziran ayında deli gibi film izleyecektim. Taa ki; uzun süreli iş seyahati çıkana kadar. Ayın 16'sına kadar ne izlediysem o. Ondan sonra dizi bile izleyemedim. Leyla ile Mecnun sezon finali hariç. Burak Aksak, duy beni; sana çok kızgınım! Justin Bieber'ın "bir Hi bile demediği" kız kadar kızgın ve üzgünüm.

Kategorisinde kült olmuş bir filmle başlayalım. Yıllar önce izlemiştim. Tazelemek için yeniden izledim. 90lı yıllarda yılbaşı akşamları ailece izlenen sıcak komedi filmleri tadında olduğunu düşünüyorum. Bill Murray çoğunluğun aksine benim çok beğendiğim bir oyuncu olmasa da; Groundhog Day'in kariyerinin en iyi işlerinden biri olduğu ortada. Her sabah aynı olaylarlayla uyanmasına önce sıkılacakmışım gibi geldi ama sonra öyle olmadığını gördüm. Yer yer güldüren sahnelerin yanında, yer yer duygulandıran ve hüzünlendiren sahneleriyle; birden fazla lezzeti sunması filmi unutulmaz kılıyor. 

Yorumlar beklenti çıtamı yükseltmişti. Beklediğim kadar etkilenmedim dolayısıyla. Ancak yine de iz bırakan bir yapım olduğu gerçek. Özellikle çocuk oyuncular bitirdi beni, her biri müthiş oynamış. Bazı mantık hataları ve anlamadığım noktalar da farkettim. Görselliği müthiş, özellikle tsunami sahnesinde tüyler diken diken izledim. En önemlisi ise; gerçek bir hikayeden alıntı olması.

O GÜZELİM KIZLARA NASIL KIYDIN ALLAHSIZ ?!! diye başlıyor; filmin Türkiye'de bugün vizyona girdiğini söyleyerek devam ediyorum. İyi gerilim filmi bulmak gerçekten zor iken; Maniac'tan yeterince gerilim keyfi aldığıma sevindim. Aslında sıradan bir gerilim filmi hikayesi gibi dursa da; olayları katilin gözünden izlemek farklı bir hava katmış. Bir de kızları öldürme olayı ilerlemeli bir RPG oyunu görevi havasındaydı. Film çok germiyor belki ama ölüm sahnelerini izlemek gerçekten zorlu. Nora Arnezeder'i de ilk defa gördüm, gerçekten çok güzel bir hanımefendiymiş. Tamam seviyeyi bir kenara bırakıyorum; Oğlum hastası oldum lan! :(

Çok fazla Bilim-Kurgu sevmeyen birisi olarak; türünde en beğendiğim filmlerden olduğunu söyleyebilirim. District 9'u çıktığı tarihten beri biliyorum, aslında çok da tavsiye eden oldu ama neden izlemek için bu kadar beklediğimi bilmiyorum. Yine bir "Ne izlesem?" diye arşivi karıştırırken; ilk 3 dakikasında kapılıp gittiğim film oldu. Hikayeyi çok beğendim, uzaylı tasviri de her zaman düşündüğümüzden ve bize lanse edilenden oldukça farklıydı. Hikayenin sonu da istediğim gibiydi. Klişe ve basit bir son bekliyordum ama az biraz ters köşe olduğum için oldukça tatmin oldum. İyi bilim kurgu, tatmin edici aksiyon ile 8/10 puanlık bir film.

Uçak yolculuğu esnasında izledim, ona rağmen sıkıldığım anlar oldu. Bu tür filmleri seviyorum, zira görselliğini yine beğendim. Ama konu ve kahramanlık çok sıradan işlendiği için beklentilerin altında kalan bir film olduğunu düşünüyorum. 

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -