Yazan : steven_stiffler 11 Haziran 2012 Pazartesi

Merhaba Ryan Gosling sevenler ! Ryan Gosling sevmeyenlere selam, sabah yok. Adamım yaaa, epeydir filmlerini izlememiştim. Geçtiğimiz Mayıs ayı, sınavlara rağmen filme epey vakit ayırdım. Şöyle söyleyebilirim ki; 7'de 6 iyi film oranı yakaladım.

Demek ki neymiş ? İtalya'nın sadece futboluna değil, sinemasına da şans tanıyormuşum. Seviyorum İtalyan kardeşlerimi... Terraferma sırf afişiyle merak uyandırdı bende. Çok da güzel telaffuzu var. Terraferma derken insanın ağzı güzel bir şekil alıyor gençler. Duygusu abartısız bir film. Ne demek bu ? Duygularınızı sömürmüyor demek. Belki başyapıt diyemeyiz, sarsıcı diyemeyiz; ama etkileyici demek yanlış olmaz. Mülteci hayatına değinen, siyasi mesaj ve eleştiri içeren; dolayısıyla herkese hitap etmeyecek bir film. Hayatın gözardı edilen bir gerçeğini; batının aslında sandığımız kadar "batı" olmadığını gözler önüne seren Terraferma'ya verdiğim puan 7/10

Çocukluğuma mı doymadım acaba bilmiyorum ama seviyorum bu "ilk aşk" filmlerini... Flipped favorilerimdendir mesela. Ne yalan söyleyeyim, bunun bu kadar iyi çıkacağını düşünmüyordum. Başlar başlamaz ilk repliklerle bile insanı içine çekmeyi başarıyor. Anlatım sıradışı değil ama şahane. Duygunun yanına müthiş bir mizah katılmış, çok sahnede kahkahayı bastım. Belki biraz da kendimden birşeyler bulduğumdandır. Bir sahnesinde The Graduate göndermesi var, enfes. Herkesin kendisinden bir parça bulacağı, mutlaka izlenmesi gereken, eğlenceli bir film. Bunu da favoriler listeme ekledim. İleride hanımla, çoçuklarla izlerim belki...8/10

Lanet olsun ki böyle bir filmi anneler gününde izledim. Allah kahretsin, içime yumruk gibi oturdu resmen. Konusunu bilmiyordum, sadece çok sağlam bir dram olduğunu okumuştum. Süresi de 2 saat, hazır sıkıcı bir Pazar günüyken izleyeyim dedim. Seyri müthiş, zaman kavramı sürekli değişiyor; bir eskiden bir şimdiden gösteriyor ama konuyu mükemmel işliyor. Savaşın yüzünü gösterdiği sahneler çok uzun değil ama yine etkileyici. Bakın, film olarak muazzam. Ama o lanet sonu olmaz olsun. Jeanne'ın o malum replikten sonraki tepkisi mükemmel. O an daha ne olduğunu anlayamadım ama tüylerim diken diken oldu. 8/10 veriyorum ama herkesin izlemesini de tavsiye etmem açıkçası. Spoiler olmasın diye çok detaya girmiyorum ama şöyle söyleyeyim; bir film insanın ağzına bu kadar sıçabilir.

Gösterime girmesini uzun süre bekledim, gösterime girince sinemaya gitmedim. Torrente düşmesini uzun süre bekledim, indirdim aylarca izledim. Ben de böyle bir manyağım demek ki...Farklı ve müthiş bir film. Zaten kalitesi Ryan Gosling'den belli oluyor. Yine müthiş bir Ryan Gosling oyunculuğu. Psikopatlığı çok iyi yansıtmış. Carey Mulligan'ı da çok beğendim. Filmin temposu, gidişatı, neyin ne olacağını kestiremeyeşimiz falan bana biraz No Country For Old Men'i hatırlattı. O film de çok iyiydi, zaten 4 dalda Oscar da almıştı. Soundtrack şarkısı olan Kavinsky-Nightcall da çok iyi seçilmiş. 8/10

Geçen ay izlediğim en cacık film. Bir aşk filmi moduna girmiştim ve türüne göre yüksek IMDB puanı olan Like Crazy'yi tercih ettim. Başlangıcı biraz Before Sunrise'ı andırdı bana. Hooop diye ilişkinin içine girdik. Başlarında pek çok sahnede kendimi bulduğum film ilk yarım saatinden sonra çok bozdu. Filmde ne duygular yansıtılabilmiş, ne doğru düzgün bir işleyişi ve sonu var. Ödül falan alması da şaşırtıcı. Belki izlenebilir ama duygu ve anlam yüklenebilecek bir film değil. Ben Türk erkeğiyim kızlar, böyle ilişkiler bize ters. 5/10

Meet mi Bill ? Evet evet, Meet Bill... Bir klişeden çok öteye gidemez ama sıkmayan ve eğlendiren bir film olarak tavsiye edebilirim. Jessica Alba'yı çok sevmem, zaten çoluk çocuk sahibi kadın. Ancak Jessica Alba sevenlerin de filme vakit ayırmasını tavsiye edebilirim.

Filme kahkahayla başladım. Sonra ise pek çok duyguyu aynı anda yaşadım. Konunun nereye gideceği başından belli ama "nasıl gideceği?" merak ediliyor ve kendini izletiyor. Başarılı ve eğlenceli bir film olmuş. Hadi itiraf edin; Eric Messer karakteri beni biraz andırıyor. Sıcak bir aile duygusu yansıtan filme puanım 7. Katherine Heigl, sana puanım 9 kanka.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -