Yazan : steven_stiffler 17 Temmuz 2013 Çarşamba

Doyurucu bir sezonun ardından Tottenhamlı taraftarların ve tüm dünyanın merak ettiği "Gareth Bale gidecek mi?" sorusu hâla bir cevap bulamadı. Görünen köy; Gareth Bale kalacak diyor. Ancak transferin son gününe kadar neler olacağı belli olmaz. Tottenham'ın en önemli ismi, formasıyla bir şampiyonluk yaşamayı hakediyor. Fakat gerçekçi olduğumuzda o da oldukça zor gözüküyor. Andre Villas-Boas'ın kadroyu yine Bale üzerine kuracağını düşünerek, sezon öncesi yazısını yazacağım. Umarım şomağızlık yapmış olmam.

Tottenham yine sakin bir transfer sezonu geçiriyor. Tottenham yönetiminin de transferleri geç yapma gibi bir huyu var. Paulinho'ya 20 Milyon Euro ödediler ve geçen sezon aradıkları Modric'in yerini dolduracak bir oyuncu aldılar. Paulinho'yu çok izlemedim, biraz da önyargılıyım. Anlatıldığı gibiyse Modric'in yerini dolduracağına inanıyorum. Tottenham'ın hâla acil ihtiyaçları var. Mesela birinci sınıf bir forvet şart. İyi bir sol bek de alınmazsa olmaz. Geçen sezonki gibi Vertonghen ile Naughton ile idare etmek bir yere kadar. Şu güzelim kadroya, belki de Bale'li son sezona yazık olmasın.

Satılması gereken oyuncular da var. Mesela satılmayacağını düşünüyorum ama Assou Ekotto geçen sezon verimsizdi. Satılması gerekir. Fenerbahçe'ye gelse başarılı olacağını düşündüğüm bir isimdi. Tottenham'ın zayıf halkası gibi gözüküyor. Daha full bir sol bek gerek Tottenham'a. Assou Ekotto sakatlıktan sonra eski formundan uzak. Üstelik Danny Rose da kiradan dönmüşken, rotasyonda sağlam bir isim olacakken; Assou Ekotto ile yollar ayrılmalı ve yeni bir sol bek alınmalı. Bir de Adebayor tabi ki. Hastalık derecesinde sevmiyorum kendisini. Tottenham'ı koca sezon forvetsiz oynattı. Zaman zaman şapkadan tavşan çıkarıyor, hakkını yemem. Ama Tottenham forveti değil. Mesela eski takımı Monaco'ya satılsın. Falcao'nun yedeği ya da partneri olsun. Ya da Premier Lig'den mutlaka alıcısı çıkar. Her halükarda 6-7 milyon Euro getirir. Khumalo'dan Tottenham stoperi olmaz. Bu sezon da kiraya verilir belki ama satılsa satılsa bir Championship takımına ya da Fransa'ya falan satılır. Bir de Townsend, hatta bana kalsa Livermore da gönderilmeli. Townsend için olumlu yorumlar okuyorum, kiraya verilerek en azından bir sezon daha beklenmeli.

Tottenham'da kalede yine sıkıntı olmayacağını düşündüğüm bir sezon bekliyorum. Hugo Lloris ve yaşlı kurt Friedel istikrarlı kaleciler. Özellikle Lloris geçen sezon sonradan açılmasına rağmen tüm önyargılarımı kırdı. Her zaman söylerim. Dünya futbolunda bek sıkıntısı var. Bu bek sıkıntısı içinde Tottenham'ın Walker'ı çıkarması çok büyük bir şans. Walker'ın yedeği olarak da Naughton'ın bulunması da öyle... Naughton geçen sezon sol bekte oynayarak maç tecrübesini de kazandı. Walker'a iyi bir alternatif olacak. Walker'dan bir yaş büyük olmasına rağmen maç tecrübesini geçen sezon kazanması da farklı bir detay. Sol bekte Assou Ekotto'dan vazgeçmişliğimi belirttim. Danny Rose geçen sezon Sunderland'de oynadı, şans buldu. Sonradan sol bek olan bir oyuncu için fena bir alternatif değil. Ofansif yönü de kuvvetli, Rose'un takımda tutulması gerektiğini düşünüyorum. Oraya transfer edilmesini istediğim oyuncuların başında ise Aleksandar Kolarov geliyor. Manchester City'den ayrılması gündemdeyken, alınabilecek en iyi isim. Domenico Criscito da yıllardır Tottenham sol bekinde görmek istediğim isimlerdendir. Stoperlerde sorun yok gibi gözüküyor. Vertonghen geçen sezon kendini aşınca, forması da garanti oldu tabi. Partneri olarak Dawson, Kaboul ve Caulker seçenekleri var. Ben tercihimi Kaptan'dan yana kullandım. Ama formda bir Kaboul, Premier Lig'in en üst düzey stoperlerinden birisi kesinlikle.

Andre Villas-Boas'ın sisteminde orta sahada oyunun iki yönünü oynayan iki oyuncu olması gerekiyor. Ödenen bonservis miktarına bakılırsa Paulinho bunlardan birisi olacak. Bir diğeri için pek çok aday var. Parker, Sandro, Dembele güçlü adaylar. Livermore ve Huddlestone alternatifler. Huddlestone iyi bir alternatif. Benim ikili tercihim Sandro ve Paulinho olur. İki Brezilyalı. Sandro'nun futbol dünyasında değerini göremeyen oyunculardan birisi olduğunu düşünürüm. Önlerinde 3 ofansif oyuncu olacak. Bunlardan bir tanesi serbest roldeki Gareth Bale, bir diğeri ise elbette Lennon. Bale'i zaman zaman forvet arkası gibi serbest rolde izlesek de, solda oynaması öncelikli tercih olmalı diye düşünüyorum. Forvet arkası olarak ise Sigurdsson, Holtby, Dempsey değerlendirilir. Bu 3 oyuncunun bir ortak özelliği de her iki kanatta da alternatif olacak olmaları.

Gelelim forvete... Defoe çok iyi bir golcü, ceza yayı üzerinden gollerinin hastasıyım. Ama tek forvetli sistemin golcüsü değil. Buna rağmen çok gol atıyor, o da onun yeteneği. Adebayor'u gönder gitsin. Bir transfer şart. Ama iki forvet oyuncusuyla da koca sezon geçmez. Üçüncü bir alternatif de gerekiyor. Öncelikli olarak kilit bir golcü şart. Fiorentina'nın aldığı Mario Gomez'i Tottenham nasıl almaz ? Eğer Manchester City satmakta ısrarlıysa Edin Dzeko mutlaka alınmalı. Leandro Damiao ismi yeniden gündeme gelmeli... Christian Benteke de değerlendirilebilecek isimlerden. Üçüncü forvet olarak ise; Sunderland'den Connor Wickham, Watford'dan Troy Deeney gibi isimler düşünülebilir. Benim hayalimdeki Tottenham forveti Pierre Aubameyang'dı. Onu da Borussia Dortmund kaptı. Yukarıda tahmin ettiğim ve istediğim Tottenham dizilişini ekledim.

Yeni sezon hazırlıkları kapsamında 24-27 Temmuz'da Barclays Asia Trophy oynanacak. Hong Kong'da yapılacak turnuvada Tottenham'ın yanısıra; Manchester City, Sunderland ve South China takımları yer alacak.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -