Yazan : steven_stiffler 9 Haziran 2010 Çarşamba


Dün yarım bıraktığımız kupa tahminlerimizi, varsayımlarımızı bugün kalan 4 grupla tamamlayalım.

E Grubu
Hollanda bugüne kadar katıldığı her turnuvada göze hoş gelen futbol oynamış, belli bir ekolü olan ülkelerdendir. Hiç sıkıcı bir Hollanda müsabakası izlediğimi hatırlamıyorum. Beklentim bu kupada da izlemeyeceğimiz yönünde. Robben izlemekten büyük keyif aldığım oyunculardan birisidir. Dilerim Hollanda elenmeden, Robben'i de izleme fırsatım olur. Hollanda elenmeden derken, eleneceğini kastetmiyorum. Şampiyonluğa gidebilir. İyi bir Hollanda takımı, şanssız gününde olmadıkça modern futbolun savunma duvarlarını mutlaka geçebilir. İsimler tanıdık olunca kadroda dikkat çeken isim sayısı da az oluyor. Bunlardan birisi de Gregory Van der Wiel. Twitter'da profil fotoğrafı tam bir apaçi stayla olsa da ; Van der Wiel Hollanda futbolunun gelecekteki yıldızlarından olacaktır. Bu turnuva patlama yapması için büyük bir fırsat. Twente'nin kalecisi Boschker ( İlker Yasin'in deyimiyle Bozkır) de 40 yaşında Dünya Kupası'nda 3.kaleci olarak emeklilik ikramiyesi gibi birşey almış ayrıca. Grubun diğer Avrupa ülkesi Danimarka son yıllarda uluslararası alanda ortalıkta gözüken bir ekip değil. Simon Kjaer turnuvada mutlaka dikkat çekecektir. Tam bir İskandinav savunmacısı. Onun haricinde aklıma gelen isim 27 yaşındaki Jakob Poulsen. İyi bir transfer yapabilir o da turnuva sonrası... Hatta Fenerbahçe'ye gelsin, buyursun oynasın sağ kanatta. Japonya turnuvanın umutsuz vakalarından. Öyle çok ezilip büzülecek bir takım değiller. Fakat 2002'de ev sahipliğinin etkisiyle çıkabildikleri gruptan bu sefer de çıkamazlar. Avrupa'da oynayan Takayuki Morimoto, Keisuke Honda gibi isimler şüphesiz ön plana çıkma ihtimali kuvvetli oyuncular. 28 yaşındaki orta saha oyuncusu Yashuito Endo da beğendiğim bir oyuncudur. Gelelim Kamerun aslanlarına... Sıfır kollu formalarını özledim bu tiplerin. Özellikle Patrick M'boma'ya çok yakışıyordu o dandik forma. Song, Geremi gibi simge isimlerin son Dünya Kupası olacak 2010. Kamerun'un etkili isimleri mevcut. Grupta Danimarka ile ikincilik için kıyasıya çekişirler. Achille Emana takımı sırtlayan isim olur. Nicolas NKoulou patlama yapabilecek oyuncu adayım. Landry NGuemo'nun da iyi bir performans göstereceğini düşünüyorum.

Grup Tahminim;
Hollanda
Kıl payı Danimarka
Kamerun
Japonya

F Grubu
Son şampiyon İtalya'nın grubundayız. İtalya'nın kadrosunda o eski kaliteyi göremesem de ; İtalya her zaman favorimdir. Tek olumsuz düşüncem ; İtalyanların bu gruptan kolay çıkamayacaklarıdır. Paraguay'a geçilebilirler diye bile düşünüyorum aslında. Fakat turnuvadaki fikstüre baktığımda İtalya yarı finale kadar diye de ekleyeyim. Antonio Di Natale, Christian Maggio bugüne kadar neredeydiniz? dedirtir bu turnuvada. Forza Italia!

Paraguay grup maçlarında inişli çıkışlı performansına rağmen kritik maçları kazanmasıyla turnuvaya gitmeye hak kazandı. Ellerindeki kadro çok çok iyi. Özellikle forvette nasıl bir seçim yapacak hocaları merakla beklemekteyim. Oscar Cardozo ve Lucas Barrios müthiş bir sezon geçirdiler. Santa Cruz ve Nelson Valdez ise takımın diğer yıldızları. Valdez'e uyuz olurum ben o ayrı. İyi bir takım olan Paraguay'a grupta güveniyorum. Yeni Zelanda hakkında hiç birşey yazasım yok. "Kimsiniz siz?" diyesim geliyor Nelsen dışındaki oyuncularına... Rory Fallon'ı da FM'den biliyorum. İsmi güzel... Sıfır çekerler diyerek bitireyim. Slovakya'nın oyuncuları Avrupa'da oynuyor olsa da ; bir çoğu cacık takımlarda oynuyor. Miroslav Stoch'u özellikle izleyeceğim. Twente performansı müthişti. Dünya Kupası'nda da dikkat çekip değerini arttırabilir. Sağ bek Peter Pekarik de fena oyuncu değil. Kornel Salata isimli talihsiz oyuncuyu da sima olarak merak ettim.

Grup Tahminim;
Paraguay
İtalya
Slovakya
Yeni Zelanda
G Grubu
Bu gruba ölüm grubu diyorlar. Ben öyle düşünmüyorum artık. Sonuçta Brezilya lider çıkar bir şekilde. Kuzey Kore averaj takımı olur. Çekişecek iki takım Fildişi Sahili ve Portekiz. Bir çok grupta olduğu gibi iki takım çekişecek. Bu grubun en güzel yanı ; izleyeceğimiz yıldız isim saysının diğerlerine oranla fazla olması olacak. Dunga'nın farklı bir kimliğe büründürdüğü Brezilya takımı; her ne kadar o ofansif , bol gollü galibiyetlerini alamasa da sihirli ayakları ile bu gruptan lider olarak çıkarken zorlanmayacaktır diye düşünüyorum. Gönlümden geçen takım ise Fildişi Sahili. Her ne kadar Drogba olmayacak olsa da ; Fildişi'nin önemli silah sayısı azımsanacak gibi değil. Bakary Kone de olsaydı keşke kadroda... Gervinho , Seydou Doumbia yıldız mertebesine yükselebilecek isimler. Adamım Arthur Boka da 2006'daki performansını gösterip, sol kanattan yardırsa yeter. Portekiz yıldızlarına rağmen benim sıkıcı bulduğum bir takım. Cristino Ronaldo yıl oldu, gol atamıyor. Miguel Veloso nihayet transfer yapabilecek diye düşünüyorum kupadan sonra. Şu adamı Premier Lig'de izlemek gerek. Kadroya bakıyorum hep eski yıldızlar. Deco, Tiago, Miguel, Carvalho falan hala...Nuno Gomes yok mu Nuno Gomes ? Grubun çerezi Kuzey Kore de şöyle 1-2 oyuncuyu parlatıp,cilalayıp Avrupa'ya sürse fena olmaz. En büyük adayım ; 9 numaralı Jong Tae-Se.

Grup tahminim;
Brezilya
Fildişi Sahili
Portekiz
Kuzey Kore

H Grubu
İspanya, hatırladığım bir turnuvaya ilk defa en büyük favori olarak geliyor. İspanya futbolu hep yüksekteydi, fakat milli takım olarak aradıkları ivmeyi 2008'de yaşadılar. O ivme hala devam ediyor İspanyollarda. Oturmuş bir sistemi devam ettiren tecrübeli bir hoca, birinci sınıf futbolcularla grupta zorlanmayacaktır. Yedek kulübesi en iyi olan takım da İspanya olacak ayrıca. Direkt 9 puan yazalım karşısına... Honduras milli takımını ilk kez uluslararası bir arenada izleyeceğim. Wilson Palacios gibi bir boğaya sahipler. Palacios Honduras'ın rakiplerine karşı orta sahadaki direncini arttıracaktır. Ama o kadar işte... Honduras sürpriz yapabilir mi ? Büyük soru işareti. Yaparsa hakikaten sürpriz olur ama...İsviçre'nin misyonunu tamamlamak üzere olan yıldızlarının yanı sıra; yeni yetenekleri de bulunuyor kadroda. Bunlardan biri Xherdan Shaqiri. Arnavut asıllı oyuncu geleceğin yıldızlarından gösteriliyor. İsviçre kalecisi Diego Benaglio da iyi performans gösterirse iyi bir yere gider artık diye düşünüyorum. Bundesliga'da iyi bir sezon geçiren Albert Bunjaku iyi bir alternatif olacak forvete. Şili İsviçre ile çekişecek takım. Gözlerim Alexis Sanchez'de olacak. Bir de FM efsanelerimden Jorge Valdivia'yı merakla izleyeceğim.

Grup Tahminim;
İspanya
Şili
İsviçre
Honduras

Dünya Kupası futbola doyursun...

2 Responses so far.

  1. Grup sıralamalarına ufak 1-2 değişik dışında katılıoyrum...Ama genel bi yoruö yapıyım Arjantin alır başkan kupayı:))Vestelden lcd bile aldım o kadar güveniyorum beleşe getircem:)

  2. Hadi hayırlısı hocam, ben de isterim beleşe getirmenizi... :)

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -