Yazan : steven_stiffler 11 Mayıs 2010 Salı

Japonlar bugüne kadar futbolda hiç söz sahibi olamadı. İleride de olacağını bilemeyiz. Fakat iyi bir Japon jenerasyonu geliyor gibi gözüküyor. Daha önce Naoki Yamada'ya değinmiştim. Bugün ajanslara Cerezo Osaka'lı Shinji Kagawa'nın Dortmund'a transfer olduğu haberi düştü. 350 bin Euro/Dolar -artık her neyse- karşılığında anlaşmışlar 1989 doğumlu Tusubasa'yla.

Bundesliga , Japonların tutunabildiği bir lig. Ono yıllardır Bundesliga'da oynuyor. (Kendisini bir gün mutlaka TSL'de bir Anadolu takımında görmek isterim) Hasebe Wolfsburg'da oynuyor ve hakkında birkaç transfer dedikodusu çıktı şimdiden. Okubo da Wolsfburg'a transfer olmuş,uyum sağlayamamış ülkesine dönmüştü. Yakından tanıdığımız Inamoto'nun da yolu Bundesliga'dan geçmişti. Kagawa'nın da yolu seneye Avrupa Ligi'nde oynayacak olan Dortmund'a düşüyor. Kagawa'nın YouTube'da epey videosu var. Ben bu videoların Japonların bir pazarlama stratejisi olduğunu düşünüyorum. Videolardan çıkan pek çok balon örneği var. Kerlon örnek verilebilir. Kagawa'nın videoları iyi hoş ama yanıltıcı olabilir. Lakin istatistiklere baktığımızda; Kagawa'nın 2006'dan beri forma giydiği sıkıcı Japon Ligi'nde,Cerezo Osaka'nın seksi pembe formasıyla 50ye yakın gol atmış bir ofansif orta saha oyuncusu olduğunu görüyoruz. 2008'den beri Japonya milli takımı ile de 10 maça çıkmış Kagawa.Lakin açıklanan Dünya Kupası aday kadrosunda göremiyoruz kendisini.

Önümüzdeki sezon Bundesliga'da bu elemanı takip etmekte fayda var. Hani diyorum; yabancı sınırı olmasaydı, Zico sayesinde bu tip genç,gelecek vaad eden Japonlar bulabilir miydik ?

2 Responses so far.

  1. Bundesliga'da tutunuyorlar ama burada olmuyorlar..Aslında çok iyi oyuncular var Japonya da

  2. muyek says:

    bedava valla 350 bin eu

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -