Yazan : steven_stiffler 29 Haziran 2012 Cuma

Müthiş İtalya müthiş... Çok uzun zaman sayılmaz; 2 sene önce "Gördüğüm En Kötü İtalya Milli Takımı" başlıklı bir yazı yazmıştım. İtalyanlar, Son Dünya Şampiyonu ünvanıyla çıktıkları 2010'da hüsran yaşamışlardı. Aradan geçen 2 yılda İtalya'nın yine eskisi gibi büyük yıldızları yok. Ama büyük takım oyuncuları ve büyük düşünen bir hocaları var.

Euro 2012 tahminlerimin patlayacağını bilerek yazmıştım blogda. İddaa'da da Almanya şampiyon olur oynadım. Twitter'da çok başka şeyler de yazdım, onları da paylaşacağım vakti gelince... Gönlümün İtalya'da olduğunu da her zaman söylerim. Bana futbolu bu kadar sevdirenlerdir İtalyanlar. Gerek milli takımıyla, gerek ligiyle, gerek muhteşem formalarıyla... 2006 Dünya Kupası'nda mükemmel oynayarak, hakederek şampiyonluğa ulaştılar. "İtalya defansif takım" klişesi o zamanlar son bulmalıydı. Aradan geçen 6 yıl o yıl oynadıkları futbolu unutturdu. Şampiyonluk unutulmaz,o başka... Şimdi Prandelli ile müthiş pozitif bir futbol ve müthiş bir ivme var. Almanya karşısında turlayacağına inanıyordum. Ancak bu kadar iyi oynamalarını da beklemiyorum. İngiltere maçında iyi futbol oynanmıştı ancak bunda kötü İngiltere'nin de payı vardı. Almanya maçı bambaşka... Müthiş seyir zevkinin yanı sıra ne yaptığını bilen bir İtalya vardı. En ilginci de; ne yaptığını bilen bir Balotelli olmasıydı.

Almanya'da Mesut Özil odaklı futbol; İtalya'nın Pirlo odaklı futboluna karşı kazanamadı. Bu tip maçlarda tecrübe kazanır ya, sadece Pirlo ve Buffon'un bile tecrübesi galibiyete yetti. Sağ bekte Balzaretti tercihi tartışmalıydı, Balzaretti sırıtmadı. Montolivo iki maçtır çok iyi oynuyor. Annesinin Alman olduğnu da ilk defa duydum. Spikerler arada şaşırtıcı bilgiler de verebiliyormuş. İtalya'nın ileri çıkmayan beklerine karşı, Almanya'nın kanatları ilk yarıda etkisiz kaldı. İkinci yarıda Reus'un girmesi illa ki bir hareket getirecekti; nitekim öyle de oldu. Ancak bu sefer de İtalya ekolü olan "savunma yapmak" konusunda ders verircesine oynadı. Alman futbolcuların şanssızlıkları da olmadı değil... Tabi berbat şutları da...

60'dan sonra Di Natale ya da Giovinco değişikliğiyle; iyi bir kontraatak takımına düşündüğüm İtalya'da, Underrated Diamanti oyuna girdi. Yine çok iyi oynadı. İki takım da üç değişiklik hakkını erken kullanarak kozlarını sonlara bırakmadı. Neticede İtalya istediklerini yapabilen takımdı ve galibiyete ulaştı. Son bölümlerde kaçan goller hariç tabi... Mesut'un gol atmasına sevindim, büyük futbolcu ama bir Pirlo değil. Cassano da çok büyük oynadı, çook...

B ve C Grubu yarı final oynar; B Grubu final yapar demiştim; tam tersi oldu. Şimdi sıra geldi sıkıcı İspanyol futbolunu mağlup etmeye... Prandelli'nin büyük payıyla İtalya'yı bir adım önde görüyorum. Başlıkta kelime oyunumu da yaptım, benden kralı yok şimdi! Grande Italia!

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -