Yazan : steven_stiffler 9 Ağustos 2009 Pazar

Her sezon içerisinde kalitesini eleştirdiğimiz Süper Lig'imize o kadar hasret kalmışım ki,bugün izlediğim 1.Hafta maç özetlerinden bile çok zevk aldım.Yapılan transferler de geçen sezonlara oranla daha güzel sanki bu yıl.Fenerbahçe'nin Andre,Cristian,Topuz,Özer; Galatasaray'ın Keita,Elano,Leo Franco; Beşiktaş'ın Ferrari,İsmail,Nihat ve olası Yıldıray transferi 3 büyük takıma yakışacak,rekabeti arttıracak transferler.Trabzonspor bu transfer sezonunu beklediğimden sessiz geçirdi.Gabric transferindeki gecikme ve Avrupa'da oynatamayacak olmaları kötü oldu.Hüseyin'i satıp Tjikuzu'yu almaları ise çok olumlu bir transfer oldu.Onun dışında Trabzonspor'un zaten oturmuş,iyi bir kadrosu var.Sivasspor'un transfer ettiği söylenen yabancılardan sadece M'Bemba ve Agbetu'yu takımda gördüm.Nerede Namouchi ? Nerede diğerleri ? 100.yıl heyecanı yaşayacak olan Ankaragücü Vassell ile dikkat çekti.Güney Afrikalıları kapalı kutu.Bursaspor'un transferleri de gayet yerinde gözüküyor.Thomas Doll,Couceiro ve Jürgen Rober gibi hocaların Anadolu takımlarında olması da Anadolu futboluna renk katacaktır.Ümit Karan,Burak Yılmaz gibi transferler Eskişehirspor'u da bir gömlek daha kaliteli bir takım yaptı.

100.yıldaki şampiyonluğumuzdan sonra 2 sezondur şampiyonluğa hasret kalmış olmamız son yıllarda pek alışageldik değil.En azından benim için öyle...2000 yılından itibaren Fenerbahçe'nin şampiyonluklarına alıştım.Geçen sezon içinde olamadığımız bu yarışın bu sene en önemli favorisiyiz.Haftaiçi spor haberlerinde okuduğum kadarıyla 18 teknik adamın görüş bildirdiği ve Fenerbahçe isminin ağır bastığı verisine dayanarak favori olduğumuz rahatlıkla söyleyebilirim.2 sezonluk hasretin çok uzun bir süre olduğunu düşündüğüm için ve tabi ki gönlümden böyle geçtiği için Fenerbahçe'nin sezon sonu ipi göğüsleyeceğini tahmin ediyorum.Savunmamızdaki problemler çözüldüğü takdirde ihtimal daha da artacaktır.Daum-Koch faktörü ve takım içi huzur,olumlu sezon öncesi hazırlıkları Fenerbahçe için çok büyük avantaj.

Galatasaray tabi ki şampiyonluk yarışındaki en ciddi rakibimiz olarak gözüküyor yine.Açıkçası bu yarışın son haftaya kadar süreceğini düşünüyorum.3 takım arasında geçmesi muhtemel.Galatasaray'ın da savunması çok iyi olmasa da orta saha ve hücum olarak ligin kalitesinin üstündeler.4-3-3 sisteminden her maçta tam verim alamayacaklarını düşünüyorum.Rijkaard'ın ligi tanıma sürecini de göz önünde bulundurduğumda Galatasaray'ın şansı Fenerbahçe ve Beşiktaş'a oranla daha az.Kaliteli yabancılarının faktörüyle sezonu 2.olarak tamamlayacaklarını tahmin ediyorum.

Oturmuş kadrosunu güçlendiren Beşiktaş'ın ligin kurtlarından olan Mustafa Denizli ile şampiyonluk konusunda şanslı gözükmesi gerek aslında.Fakat ben Beşiktaş yönetiminin olası bir kötü gidiş halinde takımın gidişatına etki edecek kararlar verebileceği ihtimalinin yine yüksek olduğunu düşünüyorum.Nihat'ın egosu oldukça şişmiş.Beşiktaş'a çok faydalı olamayabilir belli bir süre...Orta sahasında ise Tello,Ernst,Fink gibi isimler gerçekten üst düzey faydalı olacak isimler.Beşiktaş en azından 30-31 hafta şampiyonluk yarışında bulunurlar.Peşpeşe şampiyon olması da çok görülen birşey olmadığı için bunun da etkisinde kalarak ligi az bir farkla geride kalarak 3.bitirirler diyorum.

Trabzonspor'u dün akşam ilk maçında çok beğendim.Hugo Broos'u hiç tanımıyoruz fakat bana oldukça heyecanlı bir hoca gibi geldi.Heyecanlı hocalar takımını iyi motive eder.Hugo Broos'da bu ışığı gördüm.Kadro kalitesi de ligin en iyi 4.kadrosu konumunda.Ligi de bu sıralamada bitireceklerini düşünüyorum.Önemli olan Avrupa'da başarılı olabilmeleri.En azından gruplara kalsalar güzel olur.

Bursaspor geçen sezonun özellikle 2.yarısında çok iyi sonuçlar aldı.Ertuğrul Sağlam ligin en iyi yerli hocalarından.Bursaspor'un transferleri iyi,kadrosu iyi.İyi bir ivme yakalarlarsa eğer ligin sürprizlerinden olabilirler.4.lüğü bile zorlayabilirler belki ama sezonu 5.bitirecekleri düşüncesi ağır basıyor bende.

Son 2 sezonun en flaş takımı Sivasspor,bu sezon Avrupa hedefiyle takımın taşlarıyla çok fazla oynadı.Bülent Uygun'un 'abi teknik direktör' yapısı yine etkili olur takım üzerinde ama bu sefer bireysel yetenek sayısı daha az.Savunması geçen sezonki kadar kaliteli değil.Bir Bilica çok etki eder Sivas savunmasına.Sezon sonu tablosunda 6. olacağını düşünüyorum.

Ligin orta sıralarını Kayserispor,Ankaraspor ve Gençlerbirliği alacaktır.Kayserispor her sene alıyor zaten.Ankaraspor yine iyi bir takım konumunda.Çok fazla aşağı düşmezler.Gençlerbirliği geçen sezonki kadar kötü bir sezon geçirmez bu yıl.En kötü ihtimal ligi 9.bitirirler.

Eskişehirspor ve Gaziantepspor orta sıralara aday diğer takımlar.Gaziantepspor büyük bir patlama yapmazsa eğer bu sezonu ilk 10da bitirir.Büyük bir patlama yapabilirse 6-7. sıralarda olabilir.10.luğa kadar düşmez demek istediğim.Eskişehirspor'un küme düşme korkusu yaşayacağını zannetmiyorum.Kadroları oldukça kaliteli.

Ankaragücü takım olarak huzursuz bir sezon açılışı yaptı.Sadece Vassell'le ilk 10a girilmez.Hikmet Karaman'ın bütün bir sezon takımın başında olacağını sanmıyorum.Ankaragücü 100.yılında küme düşme korkusunu hissetmez.İyi bir ivme yakalayabilirse son 7-8 haftayı da rahat geçirir.

Antalyaspor,İstanbul BB,Manisaspor ve Kasımpaşa küme düşme potasına yakın olurlar.Sıkıntılı dönemler geçirirler.Kasımpaşa ilk yılına oranla daha iyi bir kadroya sahip.Küme düşmezlerse sürpriz sayılmaz.Antalyaspor da kötü takım değil.Ortalama bir takım ve küme düşmeyi hakedeceklerini zannetmiyorum.Belediye'nin düşmesini her ne kadar istesem de bir şekilde ligde kalmayı başarıyorlar.Bu sezon yine başarabilirler.Manisaspor'un yeri ise kesinlikle Süper Lig.Fakat bu dört takımdan birisi ligden düşer.Kasımpaşa en yakın isim olarak gözüküyor.

Denizlispor hocasını gönderen ilk takım olur bence bu sene.Erhan Altın Denizlispor'a yeterli gelecek bir teknik adam değil.Kocaeli'de kalmasını tercih ederdim.Denizlispor'un her sene son anlarda yırtması bu sezon bir işe yarayacak mı göreceğiz.Ama çekirge yeterince zıpladı,kadroları da ortalamanın altında.Düşme konusunda favorilerimden birisi.

Diyarbakırspor'da ise sorunlar sezon içerisinde de devam eder.Her ne kadar iyi oyuncular almış olsalar da mali sorunlar nedeniyle takım içinde huzursuzluk yaşayacaklardır.Ligden kesin düşer dediğim bir takım Diyarbakırspor.

Gol Krallığında; Sercan Yıldırım,Dani Güiza,Milan Baros öne çıkan isimler olur.Mehmet Yıldız,Bobo,Gökhan Ünal,Alex,Semih,Youla azımsanmayacak kadar gol atabilirler.

Alex asist krallığını kimseye bırakmaz bu sistemde.Sezonun hayal kırıklığı olma konusunu ise biraz zaman geçince tartışırız.Beklentilerin çok yüksek olduğu isimler hayal kırıklığı kounusunda önplanda olurlar.Elano Lincoln gibi sorunlu olabilir.Nihat hayal kırıklığı yaratabilir.Vassell Ocak ayında gitmek istiyorum diye tutturabilir.Bilica savunmada zaten saatli bomba.

Güzel bir sezon olması temennimiz.Güzel bir sezon olsun,futbola doyalım,gülen taraf Fenerbahçe olsun...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -