Yazan : steven_stiffler 25 Ağustos 2009 Salı

Diyarbakırspor'un bu lige çıkması en son isteyeceğim şeydi geçen sezon.Bank Asya'da 30 takım olsa,Diyarbakırspor'un 30.olmasını isterim.Zamanında Ortega'ya tribünden silah doğrultmalarının bunda payı çok büyük.Ayrıca Diyarbakırspor'un kötü niyetli taraftarları olduğunu da düşünüyorum.Tıpkı bugün sahaya atlayan eleman gibi.Ayrıca kendi blog sayfamda lafımı esirgemek istemiyorum.İstiklal Marşı'nı yuhalayanların bu ligde,bir alt ligde hatta ondan bir alt ligde bile yeri olduğuna inanmıyorum.

Çekindiğim bir takımdı Diyarbakırspor.Son birkaç gündür bu maç için epey stresli olduğumu da söylemeliyim.Diyarbakırspor'un daha önce iki hocamızı göndermişliği var.Bugün böyle bir ihtimal yoktu ama puan kaybı yaşama ihtimali vardı.Özellikle Diyarbakır'ın geçen hafta Trabzon deplasmanında oynadığı oyun ve aldığı galibiyetten sonra...Bize hep ters gelen bu deplasmanda 1-0'a razı bir haldeydim.Averaj hesabı yapmak için çok erken,Galatasaray istediği kadar gol atsın.

Alex'in yokluğuna,Dobiş Deivid'in sakatlığı da eklenince Semih-Güiza ikilisini onbirde görmek nasip oldu.Semih bu tip maçlarda olması gereken isim zaten.İleride top tutma özelliğinin olması deplasman maçlarında oldukça önemli.Tutuk başladığımız maçta erken gol yememize rağmen kopmadık.Zaten Daum'lu Fenerbahçe geriden gelip çok maç çevirmiştir.Bunun etkisiyle umutlar 90.dakikaya sürer.Sahada Alex olmayınca bile sürüyor artık...Bu seneki Fenerbahçe'de gördüğüm en önemli detay bu.Herkes Diyarbakır'ın skor 1-0'ken peşpeşe kaçırdığı 3 pozisyonu konuşuyor.Kırılma noktası olarak gösterilebilir.Fakat ben 2-0 yenik duruma bile düşsek maçı çevirecek gücü görüyorum takımımda.O yüzden o top gol olsa %100 kazanamazdık demiyorum.Diyarbakırspor'un yabancı oyuncuları kaliteli oyuncular...Başka takım formasıyla görmek isterdim.Özellikle Mendoza ve Tazemeta çok etkili isimler.Baseem Abbas'ı da Konfederasyon Kupası'nda epey beğenmiştim.Kalecinin pek meziyeti yok gibi geldi bana...

Beraberliği sağladığımız pozisyona kadar pek kaleyi yokladığımız söylenemez.Oldukça etkisiz oynuyorduk.Sadece üst düzey mücadele vardı ki bunda Emre,Cristian ve Gökhan'ın payı oldukça büyük.Golümüz ise futbol sanatıydı.Geçen sezon Beşiktaş'a attığımız golden beri gördüğüm en organize Fenerbahçe golüydü.Gökhan Gönül bir başka futbolcu.Bugün hem attı,hem çizgiden çıkardı ve Aziz Pierre'den bir demet sundu bizlere.Tuncay gittikten sonra böyle bir adama çok ihtiyacımız vardı.Gökhan Gönül Fenerbahçe taraftarının sahadaki ruhudur.Çocukluğunda hangi takımı tutarsa tutsun,Fenerbahçe'ye 3 yıldır vermiş olduğu hizmet onu çok büyük bir Fenerbahçeli olarak görmemizi sağlar.Hangi takımı tuttuğu hakkında bir fikrim yok bu arada...Galatasaray diyeni de gördüm,Beşiktaş diyeni de,Fenerbahçe diyeni de...

Devreyi 1-1 kapattıktan sonra tipik Daum motivasyonuyla ikinci yarı sazı ele geçirmeyi bekliyordum.Öyle de oldu.Kazım yine oyunda çok gözükmezken çok klas bir gol atarak takımı ateşledi,skor üstünlüğünü getirdi.İyi ki ayrılmamış diyorum bu takımdan...Geldiği günden beri desteklediğim,geçen sezon yaptığı bazı açıklamalardan dolayı bir nebze soğuduğum bir isimdi.Bu sezon Daum'la birlikte kendisini buldu.Gözlerinde hırsı görebiliyorum artık.Bu goldeki paslaşmalar da oldukça yerindeydi.Hatta 3.goldeki Güiza-Semih uyumu da çok iyiydi.Takımı çok beğendim yine.Çok fazla pozisyon bulamamış gibi gözüksek de maçı bize kazandırabilecek pozisyonları bulduk.Bedavadan goller değil,organize goller attık.Ligde 80 puan barajı aşılacak,şampiyon o puanı aşan takım olacak gibi gözüküyor.

Son olarak; Diyarbakırspor'u tez zamanda ait olduğu yerde,alt liglerde görmek istiyorum.Bu tip takımlar hem sahalarıyla,hem taraftar profilleriyle Türk Futbolu'nun yüz karalarıdır.Önemli yabancıların geldiği ligde,yabancıları ülkeden soğutabilecek takımlardır.Maçı izlerken düşündüğüm şey tam olarak bu iken,maçtan sonra Arif'in konuyla ilgili güzel yazısını gördüm.Tavsiye ederim...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -