Yazan : steven_stiffler 2 Eylül 2012 Pazar

Tottenham geçen haftayı yoğun transfer mesaisiyle geçirdi. Gelenlerin yanında gidenler de belli oldu. Temmuz ayının başında Tottenham'ın sezon öncesini ve transfer ihtiyaçlarını yazmıştım. Genel olarak Andre Villas-Boas da bu doğrultuda transferlerini yaptı. Yorumlardan takip ettiğim kadarıyla da futbolseverler Tottenham'ın çok iyi transferler yaptığını ve çok iyi takım olduklarını düşünüyor. Ben katılmıyorum.

Sigurdsson transferinin yerinde bir transfer olduğunu düşündüğümü yazmıştım. Çok açık belliydi ki; Modric'in yerine alınmıştı. Modric sezon sonundan beri ha Real Madrid'e gitmişti, ha gidecekti. Nihayet o transfer gerçekleşti. Genel kanım Tottenham'da 3 World Class futbolcu olduğu. Bunların biri Modric, biri Bale, biri de Van der Vaart'tı. Van der Vaart ve Modric'in ortak kaderleri de ikisinin de Real Madrid formasıyla buluşması oldu. Bale için de Real Madrid ya da Barcelona bir gün mutlaka olacaktır diye düşünüyorum. Modric'in satılması tabi ki Tottenham'ın zararına ama beklenen bir olay olduğu için eleştirilecek bir yanı da yok. Bugün hangi futbolcu Real Madrid'de oynamak istemez ki ? Bu saydığım isimlerden bir diğeri Rafael Van der Vaart. Kabul etmek gerekirse bir Wesley Sneijder değil. Fakat kesinlikle her takımda yer bulabilecek bir oyuncu. İngiltere'de mutsuz muydu, Villas-Boas kesinlikle düşünmüyor muydu bilmiyorum. Son zamanlarda Hamburg'a döneceğine dair çok dedikodu çıkmıştı. Van der Vaart Hamburg'a döndü. Tottenham'da bile sahaiçi liderliğini yapacak bir oyuncuyken, şimdi Hamburger SV'in saha içi lideri olacak. Van der Vaart için vizyon kaybı. Oysa bu sezon giydiği 10 numaralı forma, ne de çok yakışmıştı ona...

Giovani Dos Santos'un satılması önemsiz. Kalması çok daha önemsizdi. İspanya'da oynayabileceği bir takıma gitti. Büyük bir yıldız olmayacak belki ama belki yeteneklerini izletebilir. Danny Rose'un Sunderland'e kiralık verilmesi; Assou Ekotto'yu alternatifsiz bıraktı. Stopere alınan Vertonghen elbette ki iyi tercih. Dawson'ın satışının direkten dönmesi ise Tottenham adına büyük şans. Bu takımın stoper ikilisi Dawson-Vertonghen ya da Kaboul-Dawson olmalıdır. Adebayor geçen sezon takıma çok katkı sağlamıştı. Ancak Tottenham'a da Cavani, Falcao tarzı bir forvet lazım. Çok pozisyona girip, çok gol kaçıran bir takım...

Moussa Dembele ve Hugo Lloris diğer transferler oldu. Dembele'yi beğenirim. Lloris'in ise overrated olduğunu düşünüyorum. Kalede Gomes, Friedel ve Cudicini var. Hepsi de yıllarca üst düzey oynamış isimler. Bu isimlerin önünde artık Fransa Milli Takımı kalecisi Hugo Lloris olacak. Umarım yanılırım da Tottenham harcadığı paranın karşılığını alır. Moussa Dembele kanatlarda ve forvette etkili olabilecek bir oyuncu. Ancak ne Van der Vaart ayarında, ne Modric ayarında... Tottenham'ın elinde World Class olarak sadece Gareth Bale kaldı. Kadronun geçen sezona oranla daha güçsüz olduğunu düşünüyorum. Andre Villas-Boas'ın bu kadroyla neler yapabileceği de muamma...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -