Yazan : steven_stiffler 22 Ekim 2009 Perşembe

Daum'un nasıl bir garip adam olduğunu hala çözebilmiş değilim.Sanırım bu saatten sonra da çözemem.En azından mecbur kaldığında doğru hamleleri yapmasını seviyorum hocamızın.Fenerbahçe kariyeri boyunca zaman zaman saçma hamleler yapmış,saçma sapan mevki değişikliklerinde bulunmuştur.Fakat Fenerbahçe'ye her zaman için oturttuğu bir futbol karakteri vardır.Bu futbol karakteri Fenerbahçe'yi ayakta tutan etkendir.

Bugün Semih,Güiza ve Alex'in yokluğunda Daum hücum anlamında değişiklik yapmak zorunda kaldı.Taraftarın,yazarların,bir çok görüşün dile getirdiği sağa Mehmet Topuz,11'e Özer takviyesini gerçekleştirdi.Kazım'ın geldiği günden beri forvet oyuncusu olduğunu iddia eden bir kesim de var.Ben tam olarak santrfor tipli düşünmesem de forvet oyuncusu olduğuna katılıyorum.Fakat günümüz futbolunda çok yaygın kullanılan,FM tabiriyle AMR-AML oyuncuları var.Her takımın kanat oyuncuları AMR ve AML özellikli nitekim.Bu oyuncular hücum yönü güçlü olan,içe kat edebilen,defansif yönü de bir o kadar zayıf oyunculardır.Bir Robben'in defansif yanı olduğunu iddia edemezsiniz.Maxi Rodriguez aynı şekilde...Malouda öyle,Modric öyle,Lennon öyle,Hleb öyle...Artık bir çok takımın kanatlarda bu tip adamlar kullandığını görüyoruz günümüz futbolunda.Daum Anelka'yı bu şekilde kullandığı için çok eleştirilmişti.Bugün bakıyoruz Guardiola Henry'yi sol açık yaptı.Vucinic Roma'nın sol kanadında oynadı.Bu futbol tarzına uyum sağlayabilmemiz için Kazım'ın sağ kanatta değerlendirilmesini yanlış bulmuyorum.Ama son vuruşlarında geliştirdiği takdirde Kazım'ın,Güiza'dan daha etkisiz bir tek forvet olacağını düşünmüyorum.Bugün oynadığı futbolla da bunu gösterdi.Fizik var,top indiriyor,sürat var,çalım da yapıyor.Şut da vuruyor.Yalnız dağlara taşlara vurma potansiyeli çok büyük bir eksi.

Özer henüz 11'e girecek kıvamda olmasa da Anadolu takımlarına karşı her maç değerlendirilmesi gereken,pişmesi gereken bir oyuncu.Bugün ilk kez 11de oynamanın verdiği heyecan her halinden belliydi.Alex'in yokluğunda Antep'te 11de başlasa,ya da bir önceki maçlarda 5er dakika yerine 15-20şer dakika sahada kalsa; daha uyumlu ve etkili bir performans çizebilirdi bugün.Heyecanla yaptığı ufak hatalar dışında yine de iyiydi.Gol öncesi attığı ara pası bile günü kurtarmaya yeter...Tıpkı koşmayan Alex'in bir çok günü,maçı kurtarması gibi...

Mehmet Topuz'un sağda oynamasına da ayrı bir paragrafta değinelim.Sonuçta yazının başlığını kaplayan doğru hamle üçlemesinden birisi de bu hamle.Mehmet Topuz'u bugün hücumda çok etkili göremedik.Orta alanda top kayıpları yapması da cabası oldu...Fakat Bükreş'in en etkili adamının Nicolita olduğunu düşündüğümüzde,o kanattan herhangi bir tehlike yaşamamış olmamız bir artıdır.Gökhan ve Mehmet hem iyi kapattılar,hem de zaman zaman hücuma katkı sağladılar.Gökhan her zamanki gibi de,Mehmet'in biraz daha sıklaştırması gerekiyor hücuma desteğini.Bunu yaptığı takdirde sağ kanadımız daha kuvvetli olur.Tabi ben Daum'un mecbur kalmadıkça Mehmet'i orada oynatacağını düşünmüyorum yine,o ayrı.

Bükreş takımında bir numara yok.Buldukları pozisyonlarda kalite farkı apaçık ortaya çıktı.Adamların gol atacak oyuncuları yok.Belli bir hücum düşüncesi yok.Bam güm oynayıp gol pozisyona girerlerse giriyorlar.Organize atakları yok.Hepsi birbirinden beceriksizdi bugün.Kalecileri iyiydi.Özellikle Kazım'ın yerden seken şutunu falan çıkarması alkışı hak edecek cinstendi.

Akılların derbide olmasından ötürü,beraberlik ihtimali daha yüksekti gözümde.Kazandık,mutlu olduk.Bir de liderliği aldık ki,büyük avantaj sağladık.Zaten kalitemiz bu grupta lider olmamızı gerektiriyor.Tempoyu yüksek tuttuk ve en önemlisi bir önceki maçlardaki kadar yaslanmadık.Hepsini çok beğendim oyuncuların.Andre biraz şanssız günündeydi.Ali Bilgin'i de tekrar sahada,kendi mevkiinde görmek güzeldi kısa süre de olsa.Hiç bir oyuncuyu formaya küstürmemek lazım.Hepsini hazır tutmak lazım.Maçın sonlarında Spaletti'nin 4-6-0 taktiğine dönmemiz de entresandı.Tribündeki tanıdık yüzler görmek ise güzeldi.

Artık derbiyi daha bir heyecanla düşünebiliriz.Vakit Emre'nin gerçek Fenerbahçe'li olma vaktidir!

4 Responses so far.

  1. Diego says:

    saum un dogru hamle yapmasi zor durumda kalmasina bagli zaten :))

  2. Unknown says:

    bu nası bir iştir ya blog yapıyorsun avrupa ligleri bilmem ne diyosun TÜRK takımının maçını yazmıyorsun ayıptır arkadaş koysan şuraya GALATASARAY 'ıda millet helal desin bu kadar korkmayım GALATASARAY dan arkadaşım

  3. @abdulkadir,
    Ben Fenerbahçe'liyim.Galatasaray'ın maçını da izlemedim.Açıkçası pek de izleme fırsatım olmuyor.İzlemiş olsaydım yazardım kesinlikle.

    Olur,korkmayız.

  4. Unknown says:

    arkadaşım nereli olursan ol ister fenerli ol ister konyalı ol beni ilgilendirmez ama eğer burda bu şekilde herkesin girip okuyabileceği bişey açıyosan ve söz konusu bir TÜRK takımıysa bununla ilgilide 2 satır bişey yazman gerekiyo he maçı izlemedim diyorsun sonucunu da mı bilmiosun arkadaşım en azından sonucunu yaz bu kadar kompleksli olmayın yakışmıyor

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -