Yazan : steven_stiffler 18 Ekim 2009 Pazar

Milli maç aralarını sevemedim gitti.Takımların form durumuna olumsuz yansıdığını düşünüyorum.Tabi bazen sakat oyuncular için,kötü gidişatı olan bir takım için yada takımı yeni bir hocaya emanet edenler için olumlu bir süreç olabiliyor.Fenerbahçe'ye olumsuz yansıması ve her defasında olumsuz yansıyacağı kuşkusu benim içimde hep olacak.Milli maç arası da futbolun gerçeği,mutlaka oynanacak olan maçlar sonuçta.Sözümüz yok,sadece bir düşünce.

Daum'un kadrodaki rotasyon düşüncesi eleştirilecektir.Alex'in sakatlığının çok ciddi olduğunu zannetmiyorum.Güiza'nın oynamamasına kimse ses çıkarmaz.Lugano'nun yorgunluğu,Andre'nin yorgunluğu da çok normal.Bu isimlerin içinde en önemlileri Alex ve Lugano tabi ki.Takımın temel taşlarından ikisi.Lugano'suz savunmanın bugün adam markajı yapamamaları rakibe kritik pozisyonlar verdi nitekim.Gökhan ve Cristian'ın kart görmeleriydi benim asıl korkum.Ama Daum çok riski sevmediğinden rotasyon yaparken onları düşünmedi.

Sahaya sürülen kadro mantıklı,doğru seçilmiş bir kadroydu.Gaziantepspor sezon başından beri nasıl bir taktikle oynuyor bilmiyorum ama dizilimleri bizimkine yakın bir dizilimdi.Jorginho'nun ofansif yanını da kullanabilir,hücumda daha etkili olabilirlerdi.En azından ilk yarı bunu beklerdim.İlk yarı biz istediklerimizi yaparken,Gaziantep'in ne istediğini bile anlayamadım ben.Çok silik bir oyun sergilediler.Fenerbahçe ise yine kontrollü,sabırlı bir şekilde oynayarak pozisyon kovaladı.Çok da iyi pozisyonlarımız var.Semih,Mehmet Topuz epey etkili gözüktüler ilk yarıda.Ama Mehmet'in etkisi maç boyunca süremedi.Kazım yine ne idüğü belirsiz oyunuyla 90 dakika sahada kaldı.Önceki maçlarda top getiriyor diyorduk,bugün onu da yapamadı.Üstelik Gökhan korkak oynadı.Sarı kart görmekten çekindiği için hücuma çıkıp arkasında boşluk vermek istemedi.Semih'in golü tam bir golcü vuruşuydu.Mehmet Topuz'un kornerden gelen topu tamamlayamayışı ise tam bir beceriksizlik ürünü oluyor bu durumda.İlk yarıdaki futbol aslında bize 2-0'ı hatta 3-0'ı getirecek bir futboldu.Gaziantepspor'un bir iki pozisyonu da oldu ama üstünlük ve top tamamen bizdeydi.Vederson ortasıyla golü attırdı yine.Ben Vederson'un orta yapma girişimlerini çok beğeniyorum,maç yorumlarımı az çok okuyanlar bilir.10 ortadan 3ü iyi olsa da beğeniyorum.Bek dediğin orta yapacak.Üstelik Semih vuracağı zaman mutlaka gol gelir.

İkinci yarı isteksiz başladık.Ulan keşke şu golleri ilk yarıda değil de hep ikinci yarıda atsak.İlk yarıda atınca Daum anlamsız bir şekilde takımı geriye çekiyor.Önceki döneminde bu kadar 1-0cı değildi Daum.Geçen sene Aragones 1-0a yatınca beğenmiyorduk.Hangi takıma geldiğinin farkında değil diyorduk.Bu sene çok beğendiğimiz Herr Daum başladı 1-0a yatmaya.Tamam takım eksik,müthiş bir seri yakalamışsın,deplasmandasın falan.Fakat rakibinde iş yok.Tek yapabildikleri Julio Cesar Souza'ya şut attırmak.Golü bulmak için başka yöntemleri yok.İkinci yarıda Olcan'ın hırsı eklendi biraz ama sadece Olcan'la golü bulmaları da çok zor.Bari bir 60a kadar 2. golü arasaydık.Cristian'ın defansa çarpan şutu dışında pozisyon yok.Gaziantepspor baktı Fenerbahçe gelmiyor,biraz da Olcan'ın ateşlemesiyle iyiyden iyiye yüklenmeye başladı.Zaten kaybedecekleri birşey yok.O yüklenme er yada geç olacaktı.Daum da bunun farkında olmasına rağmen herhangi bir müdahalede bulunmadı.Kazım'ı çıkarıp Mehmet'i sağa alması,Özer'i Semih'in arkasında oynatması maç içinde yapılabilecek doğru hareketlerden biriydi.Mehmet'in defansa yardım ettiğini de hesaba katalım.Daum yine değişiklik için geç kaldı.Gökhan kart görmesin diye Bekir'i oyuna aldı.Bekir'i stopere,Önder'i sağa alsa yine mantıklı bir hamle olacaktı.Bekir'i sağ tarafa aldı.Lugano'nun yokluğunda Gaziantepli futbolcular yapılan her ortaya kafa vurdular.Ne Bilica,ne Önder engel olamadı buna.Sahanın en kısa oyuncularından Olcan bile bir iki kafa vuruşu yaptı ki,biri direkten döndü.Olcan kendini çok geliştiremeyen,yetenekleri sınırlı olan,fakat şu an Uğur Boral yerine yedek sol açığımız olsa daha faydalı olacak oyuncudur benim gözümde.

Klasik bir söylem olacak ama elbet yenilgiyi tadacaktık.Ben zamanlamanın yanlış olduğunu düşünüyorum sadece.Daum formsuzdu bugün,belki de tüm takımın aklı haftaya yapılacak Galatasaray maçındaydı.Ayrıca bizim futbolcularımızın bu tip namağlubiyet,rekor vs. baskıları kaldıramadığını düşünüyorum.Golü yedikten sonra şuursuz saldırmalarımız sonucu mağlubiyeti tatmış olduk.Beraberlik olsa namağlubiyetimiz devam ederdi en azından...Bugünkü maç sonucunda futbolcuları eleştirmek yerine Daum'u formsuz bulduğumu söylemekle yetineceğim.

Bir de; lütfen kimse Bekir'i asıp kesmesin.Lütfen!Takımda oynadığı 3 yada 4.maçı.Oynadığı mevki yanlış bir kere.Ayrıca stopere bir Türk oyuncu alınmalıydı.Ya Ediz olacaktı ya Bekir.Bekir'i bedelsiz alarak akıllı bir iş yaptık.Çok da alternatifi yoktu bence.Nice futbolcular böyle küçük hataları yüzünden harcandı gitti büyüklerde.Bırakın zaman zaman hata yaparak futbolunu olgunlaştırsın.Takım biraz bastırıp 2-0'ı yakalamış olsaydı,kimse Bekir'in hatasını konuşmayacaktı.Tek Bekir'e mâl etmeyelim bu mağlubiyeti.

Haftayı bekliyoruz artık sabırsızca...

One Response so far.

  1. Adsız says:

    güzel bi yazı olmuş ellerine sağlık serkancım keşke oturup yaptığımız muhabbetlerdede bu kadar objektif olabilsenn.. haftayada bekliyorum senden bi yazı iyi akşamlar iyi yayınlar iyi yorumlar.. Bekir:)

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -