Yazan : steven_stiffler 10 Aralık 2012 Pazartesi

 
Beklentim olmayan bir maçtı. Fenerbahçe prestij maçlarını genelde kazanamaz. Yedek ağırlıklı takımla oynayacağımızdan ötürü de beklentimi oldukça düşük tutuyordum. Pendikspor karşısında takım çok ümit vermemişti. Mönchengladbach maçının bendeki önemi; Recep Niyaz heyecanı, Krasic ve Özgür'ün gösterecekleri performansın merakıydı.

Sahadaki takım tecrübesizdi. Dolayısıyla Krasic ve Stoch hemen sivrilmişti. Mönchengladbach takımı da yedek ağırlıklıydı, ancak adamların kökenleri disipline dayalı. Alman disiplini elbette ki bir adım öndeydi. Tolga Ciğerci beğendiğim bir futbolcu. Mehmet Topal'ın biraz daha tekniği gibi geliyor bana... Çok iyi yerlere belki gelemez ama iyi takımlarda güvenilir bir rotasyon oyuncusu olabilir. Fiziği ise günümüz ön libero tanımına uyumlu ve bu da büyük bir avantaj. Çok şık bir gol attı. Mönchengladbach oyuncuları daha istekliydi. Örneğin; kiralık oynayan Ring... Kendini ispat etmek için çok çalıştı. Fenerbahçe'de ise bu durumu iyi değerlendirmeye çalışan isimler; Milos Krasic, Miroslav Stoch, Orhan Şam ve Henri Bienvenu'ydu. Krasic ve Stoch'un başarılı olduğunu, diğer iki ismin sınıfta kaldığını düşünüyorum. Özellikle Bienvvenü... Ben kendisine hem saha içinde, hem saha dışında kefilim. Üst düzey bir forvet değil ama iyi bir forvet. Çalışkan, seri... Ancak son zamanlarda beceriksizliği inanılmayacak seviyede kötü. Maçın en kötü isimlerindedi ve çalışmasının karşılığını alamadı. Mücadelesi tamam, yeterliliği eksilerde... Orhan Şam da öyle. Bence iyi bir bek, Gençlerbirliği'nde de Oftaş'da da çok beğeniyordum. Ancak forma çok ağır geliyor gibi... Orta yapmaya bile cesaret edemiyor bazen. Özgür Çek'e gelelim. Benim çok beğendiğim, altyapımızdan çıktığına çok sevindiğim bir futbolcu. En çok ondan beklentim vardı, çok kötü oynadı. İkinci yarı biraz daha hücuma katılınca etkili oldu. Sanki sol bek değil de, sol açıkta oynatılmalı gibi gözüküyor ama sol açıkta şans bulması çok daha zor. Recep Niyaz; ilk defa izlerken heyecanlandığım bir genç futbolcumuz. İstekliydi, sorumluluk aldığında çok da etkili oluyor ama fiziki yetersizliği çok net. Boyu uzasın demiyorum, ancak bacak kasları ve gücü biraz daha gelişmeli. Bir pozisyonda Granit Xhaka'nın yanında adeta evladı gibi kalmıştı. Stoch'un oyundan çıkarılması ne kadar hatalıysa, oyundan çıkarken verdiği tepki ondan iki kat daha hatalı.

Fenerbahçe, Avrupa'da oynamaya alıştı ve 5 hafta sonunda gruptan lider çıkmayı garantiledi. Dolayısıyla bu mağlubiyet çok da önemli değil, yemişim ülke puanını. Şimdi kurada dişimize göre bir rakip çekmemizi bekliyorum. Elbette zorlu takımlarla karşılacağız, ancak 2 tur daha geçip özgüveni zirve yaptırmamız gerekiyor. Krasic'in takım oyununa katkısı, bu yüzden beni çok heyecanlandırıyor. Krasicli Fenerbahçe, Avrupa'da daha korkulan bir rakip olacaktır.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -