Yazan : steven_stiffler 16 Aralık 2010 Perşembe

Tam 16 yıl sonra, Katar'da; 4.sü düzenlenen Kulüplerarası Dünya Voleybol Şampiyonası'nda gruptaki en ciddi rakibimiz olarak gözüken Sollys Osasco'yu sahada ezdik bugün. Rakip Brezilya ve Güney Amerika Şampiyonu ünvanıyla geldiği için; çekinmek normaldi. Ancak realist olmak gerekirse; ben pek de zorlanacağımızı düşünmüyordum. Sonuçta Brezilya milli takımı çok iyi bir takım ve temelini Osascolu oyuncular oluşturuyor gibi gözüküyor. Ancak voleybol takım oyununun sıkıştığı anlarda, bireysel yeteneklerle skora gidilebilen bir oyun olduğu için; kadrosunda daha çok yıldızı barındıran Fenerbahçe Acıbadem'in bu maçı 3-0 kazanmasını normal bir sonuç olarak görüyorum. Zaten Ze Roberto'nun rakip oyuncuları çok iyi tanıması, bizi çok büyük bir avantajla maça başlatacaktı. İlk seti kaçırdım ben, birazdan tekrarına bakacağım. Ancak izlediğim bölümlerde sürekli Jacqueline Carvalho'nun üstüne oynayarak, etkili bir silahı oyundan düşürdük. Yorumcunun da buna benzer bir yorumu olmuştu. Sesten tanımıyorum ama isabetli yorumlar yapan bir yorumcuyla, ses tonu ve bence telaffuzu kötü olan bir spikerin anlatımı vardı SporMax'te. TRT Spikerlerini tercih ederim.

İkinci sette bizi epey zorlayan bir Osasco olmasına rağmen, çok basit hatalar yaparak sette üstünlük sağlamamıza da yardımcı oldular. 20-17 lik farkı koruyamamaları setin sonunda dezavantajı da yanına getirdi. Sadece Natalia Pereira'yla direnmeye çalıştılar. Carvalho'nun skora katkı sağlayamaması(5 sayı) , Menezes'in olumlu oyunu(10 sayı), Silva Adenizia'nın etkisiz savunması Osasco adına aklımda kalan detaylar oldu. Natalia Pereira'nın Dünya Şampiyonası'nda müthiş oyunu, bu kupada da devam edecek gibi. Dinamo Moskova maçında Natalia Goncharova'dan sonra; bu maçta da Fenerbahçemize karşı ayakta kalan tek oyuncu bir başka Natalia oldu. Twitter'a yazdığım iletideki gibi; Her voleybolcunun ismi Natalia değildir. Ancak her Natalia voleybolcudur.

Fenerbahçemizde; Şaşkova ve Nati kritik sayılar kazandırdı. Eda 11 sayıyla en skorer oyuncumuz olurken ; Kasia ve Nati 10 sayıyla Eda'yı takip ettiler. Fürst'ün alışılagelmiş usta blokları da sadece Natalia ve Menezes'le direnmeye çalışan Osasco'yu bezdirmeye yetti. Dinamo Moskova maçından sonra ortalığı paniğe verenlere, takımın oturunca yine her maçı 3-0 süpüreceğini iddia etmiştim. Aradan geçen 3 günde önce Dinamo Moskova'ya; sonra Osasco'yu 3-0la üstünlük sağladık. Bu 3-0dan ziyade takım halinde oynadığımız oyun da tatmin ediciydi. Takım henüz tam rayına oturmuş değil. Ancak tekrar ediyorum; yine 3-0larla ligi süpürüp, Avrupa'da final oynayacağız. Bu kupada da en büyük favoriyiz. Yeni formalarımız da çok güzel olmuş. Arkasının sarı olması "Sarı Melekler" lakabına yakışan bir forma olmasını sağlamış.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -