Yazan : steven_stiffler 4 Ekim 2013 Cuma

Beklediğim az gollü ve kısır bir maçken, çok ilginç bir maç izledik. Trabzonspor'un Lazio karşısında bu kadar iyi başlayacağını hiç düşünmemiştim. Petkovic'in maç öncesi verdiği "gençlere güveniyorum" mesajı Trabzonluları havaya sokmuş olsa da; genç oyuncuların isimlerini görünce rahatladım. Cavanda, Onazi gibi oynamaya alışmış isimlerdi. Bir de çok merak ettiğim Felipe Anderson ve Brayan Perea. Bu arada Lazio'nun sarı formayla başlamasını bekliyordum, öyle oldu. Çok şık şu forma ya, bir tane de bundan alabilirim.

Her iki takımın da evlere şenlik savunması maçın başında kendini belli edince, az gollü maç beklentimi rafa kaldırana kadar zaten goller gelmeye başlamıştı. 2013'ün Trabzon'unda hâla çöp poşetleriyle yağmurdan korunup maç izleyen taraftarlar var, hahahaha. İngiliz spikerden izledim, görüntülerin ilginç olduğunu söyledi. İtalyanların ne düşündüğünü gerçekten merak ediyorum. Trabzonspor'u bu sezon sadece Apollon maçının ilk yarısında izlemiştim. Bizim maç öncesi bir alıcı gözle izleme fırsatım oldu, izlediklerimden de memnun kaldım. Öte yandan; herkesin konuştuğu Yusuf Erdoğan'ı geçen seneden beri beğenenlerdenim ben de. Mustafa Reşit Akçay'ın ise yetersiz bir teknik direktör olduğunu düşünüyorum. Adrian'dan ve Henrique'den verim alması müthiş, ikisi de iyi topçular zaten. Bundan önce oynatmayan hocalar hatalıydı. Ancak Olcan'ı sol bek yapmak çok fantastik bir düşünce değil mi ya ? Gerçi Lazio'da da Petkovic'in benzer bir durumu var. Mesela Lorik Cana'yı stoperde izlemek acayip. Geçen sezon mecburiyetti, bu sezon öncelik oldu. Lorik Cana, Marsilya'dayken çok iyi bir ön liberoydu, severdim. Galatasaray'a geldi, sıradanlaştı. Sonrası malum... Şu an tamamen Igli Tare torpili olduğunu düşünüyorum. Yoksa bu kadar düz bir adamın birinci stoper olmasını aklım almıyor. Dün akşam Trabzonsporlular elini kolunu sallaya sallaya geçti savunmayı. Ciani hariç 3 oyuncu da iyi savunmacı değil. Cavanda'nın üzerinde duruyor Petkovic, takıma iyi bir yedek bek kazandırdı ama asla Lazio kalibresinde bir oyuncu değil. Lulic iyi bir sol açık ama vasat bir sol bek. Trabzonspor da çok istekli başlayınca, Lazio savunmasını geçmek zor olmadı. 4-5 olacak maç, ilk yarıda 3-1 oldu. İkinci yarıda Lazio oyunun son bölümlerinde skoru kabullenmiş gözükünce canım sıkıldı. Neticede biliyorum böyle bir takım olmadıklarını... Trabzonspor yine çok etkili kontralar buldu. Petkovic dün 90 dakika Perea'ya nasıl katlandı anlamak güç. Candreva oyundan çıktı, Floccari girdi; değişik bir sisteme döndü Lazio. Ne kadar formsuz olsa da üstündeki kireci attı Sergio. Bitime kısa süre kala Lazio'nun gerçek bir forvetle neler yapabileceğini gösterdi ve 1 puanı alan isim oldu.

Lazio'da Felipe Anderson'u hep merak ettiğimi söylüyordum. Dün akşam vasattı ama en azından adam "topçu" olduğunu belli ediyor. Perea'yı hiç beğenmedim. Bana tarz olarak Hoarau'yu hatırlattı. Cavanda'nın savrukluğu can sıktı. Onazi ise olmuş, gerçekten olmuş. Onazi ve Cavanda'nın ilk maçlarını hatırlıyorum, her ikisi de sıska ve vitaminsizdi. Şimdi ikisinin de fiziği taş gibi. Salih Uçan ve Bruma daha üst düzey maçlar çıkarmalarına rağmen fizik olarak hâla çok yetersizler mesela... Keita Balde de olacak gibi gözüküyor, kumaşı çok iyi.

Maçın istatistiklerini olduğu gibi veriyorum. Gazetelere baksanız; "Trabzon galibiyeti kaçırdı" yazar ama maçın istatistikleri öyle söylemiyor.



Trabzonspor : Onur, Bosingwa, Aykut, Yumlu, Olcan, Colman (57' Aykut Akgün), Zokora, Malouda (64' Alanzinho), Adrian, Yusuf, Henrique

Lazio : Marchetti, Cavanda, Ciani, Cana, Lulic, Biglia, Onazi, Candreva (61' Floccari), Hernanes (74' Ederson), Felipe Anderson (79' Keita), Perea

Sarı Kartlar : Cavanda

Goller : 12' Yusuf, 22' Adrian, 29' Onazi, 34' Henrique, 83' ve 85' Floccari

Legia'nın sahasında Apollon'a kaybetmesi benim için sürpriz oldu. Trabzonspor'un gruptaki şansını arttırdı bana göre. Lazio karşısındaki Legia'yı beğenmiştim. Lazio yine gruptan rahat çıkacak da, ikinci kim olacak merakla bekliyorum.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -