Yazan : steven_stiffler 27 Şubat 2012 Pazartesi

Ben Kuzey Londra derbisinin Tottenham kazananını severim. Bir maç bu kadar mı muhteşem olabilir ? Son yıllarda açık ara en keyifli futbolun oynandığı derbiler Kuzey Londra derbileri. Genelde Arsenal üstündü. Senaryo değişmişti ve son birkaç yıldır Tottenham üstünlük kurmuştu. Geçen sezon herkes evinde El Clasico izlerken, ben Kuzey Londra derbisini tercih etmiş ve 3-3'lük skorla futbola doymuştum. Haftasonu futbol menüsünün en leziz parçasıydı bu derbi. Gol izleme garantili, emeğe saygı ve + repli... Denedim yüzde 100 çalışıyor!

Harry Redknapp ile birlikte Tottenham, Arsenal'a karşı sadece maçlarda değil lig puan durumunda da üstünlük kurmaya başladı. Ancak bu sezon üstünlük kurma işini oldukça abarttılar. Maç öncesi iki takım arasında 10 puanlık fark vardı. Futbolda herşeyin olabileceğini bilen birisi olarak şuna eminim ki; Tottenham'ın bu sezon lig üçüncülüğü garanti. Şampiyonluk mucizeydi. Ligin en keyifli futbolunu oynayan takım oldukları ise gerçek. Yine şiir gibi başladı maç... Bir masa tenisi havasında, top bir orada bir buradaydı. Lakin golleri Tottenham attı. Geldiğinde önyargıyla baktığım Louis Saha; Newcastle United'dan sonra Arsenal filelerini de sarsmayı başardı. Daha sonra Bale'in tartışmalı penaltısı var. Hadi tartışmalı demeyeyim, tartışmasız penaltı değildi diyeyim. Adebayor sırf Arsenal'a gol atmak için topun başına geçtiğinde, kaçırması yüksek bir ihtimal gibi geldi bana. Attı, 2-0 oldu. Maç o ana kadar 3-0 ya da 4-0 da olabilirdi. Fakat maçın güzel tarafı; 2-0 değil de 2-2 ya da 2-3 de olabilirdi. Zamanla oldu da... Maçın ilk yarım saatlik bölümünde harikalar yaratan Brad Friedel'ın 5 gol yiyeceğini kim tahmin edebilirdi ki? Arsenal baskısını arttırdı ve Sagna'nın golü geldi. Bu kadar pozisyonlu maçta Robin Van Persie gol atmasa futbola ayıp olurdu. Attı, hem de en şahanesinden...

İlk yarının sonlarında gelen beraberlik, Arsenal için rüzgarı da arkasına almak demekti. Tottenham acayip demoralize oldu. O yüz ifadeleriyle maçta yapabilecekleri en iyi şey berabere kalmaktı. Rosicky bu ihtimali ortadan kaldıran golü attı. Theo Walcott ise kaçırdıklarına benzeyen 2 pozisyonda attığı gollerle skoru 5-2'ye getirdi. 4-6 gol oynamıştım, 4-2 falan bitseydi iyiydi. Ama şunu da kabullenmek gerekir. Tottenham-Arsenal maçlarına 7+ oynama riski göze alınabilir bir ihtimal. Tottenham yenilmiş olsa da doyamadım şu maça...

Geçen sezon Fly Emirates'teki maçta Arsenal 2-0 öne geçmiş, Tottenham efsane bir geri dönüşle maçı 3-2 kazanmıştı. Bu enfes senaryo bu sefer ters döndü.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -