Yazan : steven_stiffler 13 Ekim 2011 Perşembe


Sürekli övündüğümüz amatör branş maçlarımız da artık başladı. Birkaç gün önce Eczacıbaşı'na kupa finalinde kaybettiğimiz maç hakkında üç beş cümle yazmıştım. Dün Erkek Basketbol takımımızın Cumhurbaşkanlığı Kupası'nda Galatasaray'a kaybettiği maçın da tamamını izledim. Ezeli rakibimize dün kaybettiğimiz basketbol maçının rövanşını bayan voleybolla yapacaktık bugün. "İkisi farklı şey" düşüncesine karşıyım. Ezeli rekabet her yerde ezeli rekabettir. Yenilince Ülker'e, Universal'a yenilip; kazanınca Fenerbahçe'ye karşı kazanmak saçmalığın âlasıdır.

Voleybol takımımızdaki eksiklerden bahsetmiştik. Çoğul konuşuyorum, çünkü taraftarın genel görüşü eksiklerin arandığı yönünde. Galatasaray cephesinde ise epey değişiklik var. Geçen sezona oranla daha olumlu bir hava yakaladıklarını, bize karşı 8-9 maç sonra bir set almalarından da anlayabiliyoruz. Yine kısa kısa notlarla yazacağım. Voleybol maçlarını böyle yazmak daha hoşuma gidiyor, daha okunası kılıyor sanki... Detaylı yazıyı zaten Fenerbahçe Voleybol Blogu'ndan okurum.

  • İlk olarak; Nihan Yeldan Güneyligil. Fenerbahçe ruhunu sahaya yansıtan oyuncularımızdan olduğu için, taraftarın gözünde değeri önemlidir. Ancak sezona kötü başladığının farkında olduğunu düşünüyorum. Bugün en etkisiz gözüken ismimizdi. Liberonun kötü oynama gibi bir lüksü yok bence...
  • Seda Uslu Eryüz. Galatasaray'ın yedek pasörüydü. Ancak +1'li absürt yabancı kontenjanın uygulandığı ligimizde rotasyon amaçlı yerli transferleri yapmanız gerekiyor. Zülfiye Gündoğdu'nun rotasyonda olmasından ben memnundum. Seda Eryüz ilk maçında en çok eleştirilen oyuncumuz olmuştu. Twitter'dan uygun bir üslupla ben de eleştirmiştim. Eminim ki; eleştirim haklı bulmuş ve dikkate almıştır. Kamil Söz'ün de taraftarın gördüklerini gördüğünü düşünüyorum. Dolayısıyla; bugün ilk sette kötü gözükse de oynadıkça toparladığını düşünüyorum. Özellikle Kim'e alçak paslar atmaması, en azından eleştirileri dikkate aldığının göstergesi. Ayrıca Eda Erdem ile iyi bir ikili oluşturdular zaman zaman...
  • Kim Yeon Koung durduralamaz demiştim. Bugün yine durdurulamadı. Asya voleybolunun savunmasını da iyi bildiğinden, manşetleri de süper, blokları da süper. Kim Yeon Koung'un uzun yıllar Fenerbahçe'de kalmasını isterim.
  • Seda Tokatlıoğlu'nun yeri de her zaman ayrıdır. Hatta bir maç tribünde biri arkasını dönüp sormuştu bana; "Nedir bu Seda Tokatlıoğlu sevgin?" diye. Seda Tokatlıoğlu Fenerbahçe'nin evladıdır, sahadaki taraftarıdır. Sezona iyi başladı. 2+1 olayı da en çok onun işine yarayacak. Ooooooo Terminatör Seda!
  • İpek Soroğlu ligde bu sezon çok fazla forma şansı bulacak. Duygu Bal form tutarsa forma ikisi arasında gidip gelir. Ancak İpek Soroğlu şu an bir adım önde gözüküyor ve uzun süre de bir adım önde olacağını düşünüyorum.
  • Eda için geçen maç, oynadıkça açılan oyuncu demiştim. Oynadıkça açıldı. Bugün de takımın iyilerindendi.
  • Liuba Shashkova savunmayı aksatsa da, hücumda Kim'den sonra en fazla top öldüren oyuncumuz oldu. Ayrıca yer yer etkili servisleriyle önemli katkı sağladı.
  • İlk iki setteki tanınmaz Fenerbahçe; son iki sette yerini bambaşka bir Fenerbahçe'ye bıraktı. En azından rakibin direnci kırdı. Sahada yardımlaşma arttı. Bu da top öldürmeyi kolaylaştırdı.
  • İlk setteki berbat oyuna rağmen, seti bırakmayıp 4 sayı geriden gelerek kazanmak çok güzeldi.
  • Universal'ın Sarı Fenerbahçe Universal atkıları hoş olmuş. Bende de olsun isterim.
  • Merve Dalbeler takımda ısınamadığım tek oyuncu.
  • Galatasaray'ın geçen sezona oranla çok kaliteli bir takım olduğunu belirtmek gerekir. İyi bir hoca, Avrupa'nın en iyi pasörlerinden biri olan Lo Bianco ve sayı yükünü çeken Calderon Galatasaray'a sınıf atlatmış.
  • Ligde 4 takımdan biri olurlar ama fazlası olamazlar. Belki ekstra motivasyonla kupada final görebilirler. Ama çok zor...
  • Tüm takımın sayı yükünü Calderon çekiyor. İkinci bir alternatifleri yok. Yerlileri geçen sezona göre daha iyi. 
  • Lo Bianco'yu çok severim. Calderon'u müthiş oynattı bugün. Galatasaray kadrosu, Lo Bianco kalitesinde bir pasörün çok altında kalıyor bence.
  • Derbi galibiyet sezonunu 1 gün gecikmeli de olsa açtık. Güzel başladık, güzel bitsin.
  • Ayrıca 3 sezon sonra ilk defa Galatasaray maçında tribünde olamadım. Haftaiçine böyle maçlar konmamalı.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -