Yazan : steven_stiffler 24 Eylül 2011 Cumartesi

11 günde 4 maçın olduğu periyodda Fenerbahçe'den iyi futbol beklemiyordum. Ancak itiraf edeyim; kötü futbolla alınan 10, çalınan 2 puan da beklemiyordum. Fikstüre bakınca içeride 2 maçı kazanır, dışarıda 2 beraberlik alırız diye tahmin ediyordum. Takım olma olgusu Fenerbahçe'ye iki zorlu deplasmandan 6 puan getirdi. Kayseri ve Gaziantep bize son yıllarda en ters gelen deplasmanlardı.

Kadroda değişiklikler yapmak gerekiyordu. Sakatlıklar ve yabancı kontenjanı dolayısıyla değişiklikler mecburiyete dönüştü. Özer, Caner, Cristian ve Gökay'lı bir orta sahanın defansif bir direnci olmadığını düşünüyorum. Gökay hâla heyecanını atabilmiş değil ve gösterişsiz oynamayı tercih ediyor. Çok sorumluluk alamıyor. Cristian hiç sorumluluk almıyor, yalancı pres yapmaya devam ediyor. Caner inanılmaz enerji katıyor. Ancak onun sorunu da gösterişsiz oynamaması. Ayağa ve daha sade bir oyun oynamayı tercih etse; enerjisinden çok daha fazla katkı alırız. Bekir'in yerine Orhan'ın gelmesi hücumda çok büyük bir artı, defansif anlamda da ufak bir artı katacaktı. Ancak Amrabat ile Orhan'ın karşılıklı oynamasını göz önüne aldığımda defansif anlamda da çok büyük bir artı kattığını farkettim. Amrabat-Bekir eşleşmesi çok daha adaletsiz bir eşleşme olurdu. Orhan Şam her ne kadar zorlansa da Amrabat'la kafa kafaya mücadele etti. Alex'in fizik kondisyonunun bu tip bir maç fikstürünü kaldıramayacağını düşünsem de; bugüne kadar bu konuda bizleri hep yanılttığı için kaptana her zaman güvenim sonsuz. Ancak bugün kendi futbolunu pek oynayamadı ve bunu da ancak yorgunluğuna bağlarım. Maça iyi başlayan, ileride oynayarak başlayan Fenerbahçe'de Bienvenu daha çok oyunun içerisinde gözüküyordu. Ancak zamanla Fenerbahçe daha geride bir oyun oynamaya başlayınca Bienvenu de etkisiz gözüktü.

Biraz da Kayserispor'a değinelim. Çünkü Kayserispor da benim çok merak ettiğim isimler oynuyor. Bunlardan ilki Ömer Şişmanoğlu. Ligimizde beğendiğim ve gelecek vaad eden forvet oyuncularından birisi. Ancak bugün Bilica ve Yobo arasında kayboldu. Aldığı topları ezdi ve etkisiz bir görüntü sergiledi. Diğer isim Hasan Ali... Sol bek sıkıntısının olduğu futbolda, geçen sezon epey adından söz ettirmişti. Ben pek ısınamamıştım kendisine. Ancak bugün genel olarak beğendim. Karşısında Özer gibi silik bir tipin oynamasının da etkisi vardır illa ki... Özer demişken; yürüyerek futbol oynayışı beni kanser ediyor. Ne defansif, ne ofansif katkısı var. Kayserispor'da Amrabat'ı çok etkili fakat gereğinden fazla bencil, Riveros'u çok sıradan, Pekarik'i ise etkisiz buldum. Engin Bekdemir'in yeteneği oldu belli fakat henüz lige ve takımına uyum sağlamış değil. Kayserispor zaten henüz bir takım olabilmiş değil... Yolun çok başındalar.

Kayserispor'da iki değişiklik olduktan sonra Aykut hocanın da Semih ve Dia/Stoch ile cevap vermesini bekledim. Amrabat'ın çok etkili geldiği, Özer'in sıfır olduğu kanatta oyuna girecek bir Dia/Stoch rakip için daha fazla tehditti. Ancak değişiklikler biraz mecburiyete döndü. Caner'in sakatlığı önemli değildir umarım. Sahadaki en enerjik oyuncumuzu kaybetmemeliyiz şu dönemde. Onca eksiğe rağmen 4 haftada 10 puan müthiş bir başarı. Yobo bugünün kahramanı. Geçen sezon ilk kez oynadığı Kayseri maçında sakatlanmış ve erken oyundan çıkmıştı. O çıktıktan sonra maçı kaybetmiştik. Bugün 3 kişilik oynadı adeta. Her müdahalesi yerindeydi, forması alınacak adam Yobo... Yabooo Yabooo Yaboo! Bilica mı ? Yine rövaşetasını yaptı, gerisi önemli değil.

İyi futbolun çok da önemli olmadığı dönemde 4 maçta alınan 10 puan çok iyi. Gaziantep maçının büyük bölümü şu ana kadarki en iyi performansımız. Diğer maçlarımız birbirine benzer oyun içeriyor.  Hocamızın da dediği gibi; takım kazanma alışkanlığını edindiğinden beri geleneği sürdürüyor. Bugün de kazanma alışkanlığımızın meyvelerini topladık. Maç sonunda futbolcuların tribünlere gitme geleneği sürüyor. Bu da amatör bir ruhu simgeliyor ve bir taraftar olarak beni mutlu ediyor. Kayseri'ye giden taraftarlarımızın da desteği mükemmeldi bugün. Kötü olan sadece futboldu. Fenerbahçe için güzel bir akşamdı. Televizyonlarda Kayserispor'a 2 kırmızı kart çıkmadı demezler. Kayserispor'un 2 penaltısı verilmedi derler. İplemeyin.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -