Yazan : steven_stiffler 20 Mayıs 2012 Pazar

Chelsea'yi severim. Yine çocukluk zamanlarımın yıldızlarından Gianfranco Zola, benim için Chelsea'ye sevme nedenlerindendir. Şampiyonlar Ligi'nde pek çok eşleşmede Chelsea'yi destekledim. Ancak misyonunu tamamlamış kadrosu ve istikrarsız gidişatı nedeniyle bu sezon hiç bir kupada şans vermediğim bir takımdı. Andre Villas Boas ile istediği başarıları yakalamak bir yana, istediği futbolu bile oynayamayan Chelsea; bir stajyer ile, Roberto Di Matteo ile 2 haftada 2 kupa kazanmayı başardı.

Özellikle Barcelona karşısındaki futbolu eleştirilmesine rağmen mucizevi bir şekilde tur atlayan Chelsea'nin kaderini yine bir mucize çizdi. Barcelona eşleşmesinde Messi'nin kaçırdığı penaltıyla turlayan Maviler, bu sefer de Robben'in kaçırdığı penaltıyla kupaya ulaştı. Son zamanlarda izlediğim en keyifli maçlardan biriydi. İlk yarı beklediğim gibi, iki takımın birbirini ölçmesiyle geçti. Favori olarak Bayern Münih'i görüyordum, ancak ilk yarıda istediğini yapabilen takım Chelsea gibi gözüküyordu. İkinci yarıda her iki takım da girdiği fırsatları değerlendirmek zorlanıyorken sahneye Müller çıktı. Tipinden midir, nedendir bilmiyorum; hiç haz etmediğim bir oyuncu. Petr Cech'in böyle saçma bir golü yemesi çok hayatiydi. Golden sonra Di Matteo'dan Torres hamlesi geldi. Heynckes ise Van Buyten hamlesi yaptı. Di Matteo'nun bu maçtaki performansı bana Aykut Kocaman'ı anımsattı. Değişiklikler olsun, Chelsea'nin oynadığı futbol olsun; bana Fenerbahçe'nin maçlarını anımsattı. Tabi ikisi kıyaslanamaz, sahada çok daha kaliteli ayaklar vardı. Bunların başında da şüphesiz Drogba geliyor. Büyük reis Drogba önce beraberlik golünü attı, en son penaltılarda olaya noktayı koydu. Uzatmada yaptırdığı penaltıyla takımı yakma ihtimalini görmezden geliyorum. Bunca yıldır bu büyük başarıyı yakalayamayan Didier Droba, nihayet Avrupa'nın en büyüğü olmayı tattı. Böyle bir kariyere, böyle bir kupa yakışırdı. Di Matteo için de ayrıyetten sevindim. Abramovich'in yıllardır başaramadığını Di Matteo ile başarması mucizevi bir olay, tam bir futbol hikayesi.

Maçın yıldızı ise kesinlikle David Luiz'di. Son yıllarda gördüğüm en iyi stoper performanslarından birini izledim. David Luiz Chelsea'ye, Chelsea de David Luiz'e yakışıyor.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -