Yazan : steven_stiffler 16 Ağustos 2010 Pazartesi

Türkiye'de hakkında en çok spekülasyon çıkan takım Fenerbahçe. Bu spekülasyonların etkisinde kaldığı zaman da en ufak bir sıkıntıda büyük sorunlar yaşayan takım da Fenerbahçe. Dolayısıyla Aykut Kocaman'dan kısa zamanda bir sihirli değnek beklemek yanlış olurdu. Fakat taraftar en azından Aykut Kocaman'ın takımı Daum kadar oynatmasını, Young Boys gibi 2.sınıf bir takımı geçmesini bekliyordu. Yaşanan hayal kırıklığı da taraftarı olumsuz yönde etkiledi. Buna ben de dahilim tabi ki...

Aykut Kocaman'dan bekleyemeyiz dediğim o sihirli değnek, akşam takıma dokunmuş gibiydi. Tabi büyük bir şansı da olduğunu düşünüyorum hocanın. Sakatların hepsi birden iyileşti. Topuz,Özer,Gökhan oynayacak duruma geldi. Lugano takıma döndü. Lugano'nun dönmesi demek Savunma*2 demek benim için. Türkiye'nin en iyi defans oyuncusu. Varlığı ve yokluğu tabi ki en net farkedilen isim. Sahaya baktığımızda geçen seneden kalan 10 oyuncu, aynı dizilim, tek fark Stoch. Fakat gözle görülür bir fark olduğu da aşikar. Bir diğer farklar ise ; futbol oynamayı özlemiş bir Mehmet Topuz. Kafa olarak rahat gözüken bir Kral Semih. Sakatların dönmesiyle saha içi temposunu yakalayan bir Alex. Fenerbahçe'yi farka götürmek için yeterli sebepler bence. Antalyaspor geçen sezon oldukça iyi bir takımdı. Savunma hatlarının bozulması dün akşam takımı epey etkiledi. Yeni savunma hattı da muhakkak oturur. Ancak bu epey zaman alabilir. Antalyaspor bir 8-10 hafta ekstra zorluk çekecek diye düşünüyorum.

Fenerbahçe'nin iştahlı ve disiplinli oyunu, Antalyaspor'un vasatın altında görüntüsüyle pekişince ilk yarım saatte ortaya 4 farklı skor çıktı. Daha da çıkardı. Gerisi talihsizlik. Fenerbahçe'nin hücum gücünün Alex'ten geçtiğini bilmeyen yok. Antalyaspor'un pasif futbolu Alex'in elini kolunu sallaya sallaya oynamasına göz yumması anlamına geliyordu. Eee elini kolunu sallayarak oynayabilen bir Alex'in de neler yapabildiğini tüm Türkiye biliyor. Takımdaki pas trafiğini beğendim. Hazırlık maçları ve Young Boys maçlarında en hoşuma gitmeyen şey takımın pas yapamaması ve umut vermemesiydi. Dün akşamki oyun bu izlenimlerimi sildi. Takım pas yaptıkça umutlarım arttı.

Fenerbahçe taraftarının en sevdiği adamlardan olması gereken Semih Şentürk; anlamsızca eleştiriliyordu son zamanlarda. Her insanın işinde zor günler geçirdiği olur. Her futbolcunun formsuz dönemi olur. İnsanlar yaşadıkları sevinçleri nasıl bu kadar çabuk silip atabiliyorlar anlayamıyorum. Semih Şentürk Türkiye'nin en iyi golcüsüdür. Nasıl gol atılabileceğini en iyi bilen adamıdır. Young Boys maçlarında da oynaması gerekirdi Semih'in. Maç sonunda yazmıştım. Gökhan Ünal'ın 90 dakikada giremediği pozisyonlara 5 dakikada girdi Semih. Dün akşam kendini tekrar hatırlattı. Hakkında ileri-geri konuşanlara tokat gibi cevap yapıştırdı. Dilerim hep böyle devam eder. Çünkü biliyorum ki ; onu eleştiren,gitmesini isteyen taraftar bu tokat gibi cevaptan mutludur. Semih'in yedekten gelip gol kralı olduğunu gördü bu gözler. Bu sezon Niang'ın arkasından gelip yine gol kralı olabilir. Semih bu. Kral Semih!

Tek çekincem Aykut Kocaman'ın yabancı kontenjanı ile birlikte takımı nasıl kuracağıdır. Elde kesilemeyecek olan 3 yabancı savunmacı var. Lugano, Bilica, Andre Santos'un yerini garanti görüyorum. Geriye kalan 3 yabancı da Alex,Stoch,Niang olacaktır. Yani Selçuk Şahin'in de onbir yolu açık gözüküyor. Şu kaliteli kadroya Selçuk İnan takviyesi yapılmasını can-ı gönülden isterim. Dia'yı 4-3-3'e dönmek istediği zamanlarda Alex'in yerine oyuna alabileceğini, hatta bunu hemen hemen her maç yapabileceğini düşünüyorum Aykut Kocaman'ın. PAOK maçı için çok umutlandım. Yunanistan'da da kazanabileceğimizi düşünüyorum. Yeter ki takım iştahını kaybetmesin.Fenerbahçe'nin sezona farklı kazanarak başladığı yıllarda genelde şampiyon olduğunu hatırlıyorum. 2000-2001'deki 4-0lık Kocaelispor maçı, 2006-2007 açılışındaki Kayseri Erciyes maçı gibi bir havası vardı akşamki maçın da. Dilerim sezon sonu da aynı olur. Başladığı gibi bitsin diyelim...

2 Responses so far.

  1. iSonKa says:

    açıkçası olaya bu kadar ümitli yaklaşmanın yanlış olduğunu düşünüyorum.antalya şu haliyle bu ligden düşecek ilk takım adayıdır.toparlanır toparlanmaz orası ayrı.önemli olan bu kadar vasat bir ekip karşısında fenerbahçelilerin bu takım müthiş oynuyor yanılgısına kapılması.paok'u ajax karşısında izlediyseniz oldukça dişli bir ekip olduklarını zaten görmüş olmalısınız.umarım bu oyunun yarısını o maçlarda sergiyelebilirler.

  2. iSonKa says:

    açıkçası olaya bu kadar ümitli yaklaşmanın yanlış olduğunu düşünüyorum.antalya şu haliyle bu ligden düşecek ilk takım adayıdır.toparlanır toparlanmaz orası ayrı.önemli olan bu kadar vasat bir ekip karşısında fenerbahçelilerin bu takım müthiş oynuyor yanılgısına kapılması.paok'u ajax karşısında izlediyseniz oldukça dişli bir ekip olduklarını zaten görmüş olmalısınız.umarım bu oyunun yarısını o maçlarda sergiyelebilirler.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -