Yazan : steven_stiffler 18 Ağustos 2013 Pazar

Türk Futbolu'ndan tiksindiğimi her zaman dile getiririm. O 4-5 sezon öncesinde aldığım tadı alamıyorum, almam imkansız. Yine de insanın içinde bir hasret oluyor, bir eksiklik hissediliyor. Dün bütün günümü maç izleyerek geçirdim. Premier Lig, Bundesliga ile iyi vakit geçirdim. Arsenal'ın kötü oyunuyla morallendim. "Arsenal'i izleyip morallenen gözler, akşam Fenerbahçe'yi izleyip tekrar umutsuzluğa kapılmasa keşke..." dedim, değişen bir şey maalesef ki olmadı.

Emenike'nin gelişiyle kesiği yiyen Webo oldu. Yerli forvetimiz olmadığı için Fenerbahçe bu sezon tüm maçlara 5 yabancı ile çıkmak zorunda. Acaba bunu yönetimden ya da teknik heyetten düşünen birisi var mı ? Konyaspor kötü takım. Gerçekten kötü takım. Rakibi küçümsemek değil yaptığım, ligin yeni takımlarını ayrı bir zevkle izlerim. Ama Konyaspor'un kadrosu lig için çok yetersiz. Yabancı transferleri de öyle. Kalede Itandje idare edecek, ben Lens'ta oynadığı dönem çok beğenirdim. Ama diğer yabancılar vasat ve vasatın altı. Maç başladığında sahada ne yaptığını bilmeyen iki takım vardı. İki takımın da planlarında eksikler vardı. Fenerbahçe Yobo'nun golüyle kendine gelirken, Emre'nin penaltısıyla rahatladı. Tabi arada Emenike'nin tost yapıldığı verilmeyen penaltı pozisyonu da var. İlk yarı Konyaspor varlık gösteremedi. Emenike'yi izlemek keyifliydi. İçimde hâla bir burukluk var, yalan olmasın. Emenike'yi kadrosunda görmeyi en çok hakeden insan Aykut Kocaman'dı. Aykut Kocaman'ın Emenike ile yapabileceklerini görmek isterdim. Olmadı. Yine de kendisini Fenerbahçe formasıyla görmek büyük keyif. Özellikle Emenike'de patlama gücü dün küçük ışıklar verdi. Cardozo gelseydi, bu hareketleri asla göremeyecektik. Fenerbahçe'de şu an topu alıp gitmeyi düşünen tek isim Emenike.

İkinci yarının başında Uğur Tütüneker iki oyuncusunu değiştirdi. Oyuna giren isimler Ömer Ali ve Mehmet Uslu. İkisi de ikinci lig topçusuydu oyuna girerlerken gözümde... Ama maçı çeviren de Uğur Tütüneker'in bu değişiklikleri oldu. Darmadağın bir Fenerbahçe vardı sahada, kim nerede belli değil. Üstüne bir de Ersun Hoca'dan iki değişiklik geldi. Sahanın iyilerinden Alper çıktı, Salih girdi. Cristian Baroni hâla oyunda tabi...Sonra Kuyt çıktı, Webo girdi. Emenike sağa geçse nasıl olurdu mesela ? Webo sağa geçti. Webo'yu defansta gördükçe salak salak sırıttım. Konyaspor oyunu hiç merkeze yığmadan, zayıf Fenerbahçe kanatlarından gelerek işi bitirdi. Oyuna giren Ömer Ali ve Recep Aydın maçın etkili isimleri oldu. Her ne kadar penaltıyı göz göre göre kaçırsa da, Thorvaldsson bile etkiliydi. Fenerbahçe savunması tüm gollerde hata üstüne hata yaptı. İlk goldü sanırım, Yobo savunma arkasına atılan topa yürüyordu. İkinci golde zaten Cristian hayalet gibi adam markajı yapıyordu. Ali Çamdalı çok rahat vurdu, hiç tehdit yok. Üçüncü gol yine Hasan Ali'nin kanadından geldi. Hasan Ali Kaldırım, dün Fenerbahçe kariyerindeki en kötü maçını oynadı. Salih'e takıldım bir de... Yaptığı her hatadan sonra hakeme baktı. Eli sürekli havadaydı. Fenerbahçe'nin umudu Salih böyle olmamalı. Üzerine koymayı düşünmeli, her gün bunun için çalışmalı. Kabus gibi geçen bir 10 dakikada 3 gol yedik ve resmen ikinci lig kadrosuna yenildik. Tabi Konyaspor'u da tebrik etmek gerekiyor.

Mert Günok, Fenerbahçe'nin son iki maçında en başarılı isim. Fenerbahçe'nin her maçında kaleci ön plana çıkıyorsa o işte bir hata aramak gerek. Emenike iyiydi iyi olmasına ama 2-1'ken lakayıtlıkla yaptığı vuruş yakışmadı. O gol olsa, maç bitecekti. Tüm kötü oyunumuza rağmen bitecekti. Ersun Yanal sınıfta kaldı. Takım elbise giyen, hücumcu hoca... Buyrun. Takımda iyi oynayan yoktu maalesef. Arsenal maçı öncesi iyice umutsuzluğa kapıldım. Futbolcular hâla "hatalarımızdan ders çıkartacağız" modunda... Sen Konyaspor taraftarına "Şike yapsana" tezahüratını yaptırmayacaksın önce.

Neresinden bakarsam elimde kalıyor. Fenerbahçe'de eksik çok büyük. Hiçbir futbol sistemi Fenerbahçe kadrosuna uymuyor. En ideali 4-3-1-2 ama bu sefer de o 1'e adam almak lazım. Yabancı kontenjanı da büyük sıkıntı. Bu sezon işimiz çok zor, Allah yardımcımız olsun. Yönetim de ders çıkarmamış, yıllardır aynı tas aynı hamam.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -