Yazan : steven_stiffler 10 Ağustos 2013 Cumartesi

Her zamanki gibi Fenerbahçe'nin gündemi çok yoğun. Belli başlı, hakkında en azından üç beş cümle yazılması gereken konular var. Emenike, Cardozo, Stoch transferleri; Arsenal eşleşmesi ve yarınki Süper Kupa maçı hakkında kısa kısa derleme yapmak istedim.

Öncelikle transfer. Fenerbahçe taraftarının transfer hastalığı malum... Yönetimin de her sene aynı isimlerle ilgilenmesi, alana kadar uğraşması da öyle. Krasic mesela. 3-4 transfer döneminde ismi anıldı, nihayetinde en formsuz döneminde transfer edildi. Cardozo veya Emenike'de formsuzluk olayı yok neyse ki... Ama yine de en güzeli; Dia, Meireles gibi "laaaps" diye bitirilen transferlerdi benim gözümde. Transferler hakkında çok fazla fikir belirtme fırsatı bulamadım. Cardozo konuşuldu çok uzun süre. Aziz Yıldırım'ın Cardozo sevdası olduğunu söyleniyor, ben de bunun olanak dahilinde olduğunu düşünüyorum. Öldürücü golcü, tam bir santrafor. "Killer" olarak adlandırabileceğimiz türde oyuncu olduğu konusunda çoğunluk hem fikir. Ancak ihtiyaçlar düşünülmeli. Transferde isimlerden önce ihtiyaçlar tartışılmalı. Mesela ben en başından beri Cardozo'nun ihtiyacımız olan oyuncu olduğuna inanmıyorum. Moussa Sow olmasa tamam. Haa ikisi çok farklı tip oyuncular, ona da tamam. Aykut Kocaman'ın en çok eleştirildiği detaylardan biri de Sow'un sol kanat oynamasıydı. Her ne kadar Webo geldikten sonra Sow gezici forvet gibi gözükse de; çoğunlukla sol kanat gibi oynuyor ve ceza sahası içindeki bitiriciliğinden faydalanamıyorduk. Şimdi aynı şeyi Ersun Yanal'ın da yapmasını istemiyorum. Emenike ismini ilk duyduğumda ise "dünyada başka forvet yok" diye eleştirmiştim. Ancak içimizde kanayan bir yara, bitmeyen bir ukte olan Emenike'nin; her iki kanatta da kanat forvet olarak oynatılabilecek kapasitede bir futbolcu olması bu transferi benim gözümde bir adım öne geçirmişti. Ben zaten forvet önceliğimi adam geçen, seri, süratli ve güçlü bir futbolcudan yana kullanmak isterdim. Emenike de Fenerbahçe'de olmayan türde, adam geçen bir oyuncu. En azından 2 sene önce Dia ve Stoch vardı. Şimdi kimse yok. Sadece Emenike'ye bel bağlamak da var gerçi... Hiç yoktansa sadece Emenike'ye güvenmek yerinde olur. Yerli forvet alınmaması ise tam bir hayal kırıklığı. Çoğunluk beğenmez, kazmalığı konusunda ben de katılıyorum ama Mevlüt Erdinç ligimizde iş yapacak bir golcü. Umut Bulut tarzı; kuvvetli, tazı gibi. Fizikli forvet Türkiye'de her türlü gol atar. Tercih Emenike oldu, hayırlı olsun demek ve desteklemek lazım. 78 numarayı giymeyecek olmasına da ayrı sevindim. İstemezük 78...

Twente'de izlediğimizde nasıl da hayran kalmıştık Stoch'a... Chelsea oyuncusu olmasından dolayı alamayız diyordum, bize yedirmezler diyordum. Çok makul sayılabilecek bir bonservise aldık. Geldiğinde ipe dizer gibi adam çalımlardı. İlk sezon faydalı bir rotasyon oyuncusu oldu. İkinci sezon ise tam anlamıyla kendini aştı. Oyun tarzını çok geliştiremese de attığı jeneriklik gollerle takımın önemli silahlarından oldu. Ödülünü de uluslararası aldı gerçi... Geçen sezonu ise çok yetersiz geçirdi. Oynatılmadı diye eleştirmek basit olan şey. Oynadığında ne yaptığı tartışılır. Gol, asist? Performansının çok altında bir Stoch. Mutsuz bir Stoch. Gönderilmesi gerekiyordu belki ama Krasic elde dururken değil. PAOK'a gönderilmesi de kariyerinin düşüşte olduğunun bir göstergesi. Çok beklentiliydim, çok üzüntülüyüm. Bize miras bıraktığı; çocuklarımıza bile anlatabileceğimiz, izletebileceğimiz efsanevi goller. Ha bir de Galatasaray'a gol atma başarısını göstermesi de unutulmaması için yeterli bir sebep.

Fenerbahçe - Arsenal deyince; aklıma 5-2 kaybettiğimiz maçta Guiza'nın kaçırdığı bir dünya gol pozisyonu geliyor. Kurada istemediğim tek takımdı. Fenerbahçe'nin tempolu rakiplere karşı kazanması çok zor. Bildim bileli böyle... Özellikle Türk takımlarının İngilizlere karşı tur şansı her zaman düşüktür. Arsenal, ne kadar genç oyuncuları doldurursa doldursun; Şampiyonlar Ligi'nin gedikli takımı. Bizden tecrübeli. Bizden tempolu ve üstün. Arsenal'a karşı oynayacak olmak çok büyük şanssızlık. Benim gönlümden geçen Şampiyonlar Ligi'nde üçüncü olup UEFA'dan devam etmekti. Erken olabilir bu. Milan dahil; her takımla kafa kafaya oynayabilecek güçteyiz. Ancak Arsenal başka. Tamam, günümüz futbolunda çok büyük güç farkları yok. Wenger de mutlaka temkinli yaklaşacaktır. Onlar Arsenal'sa biz Fenerbahçe'yiz. Ama şu tempo olayı, şu sistem olayı çok can sıkıcı... Geçen sezon kurada eşleşilebilecek en iyi seçeneklerden biriyle, Spartak Moskova ile eşleşmiştik. Şimdi en zor kurayı çektik. İlk maçı kazanıp, ikinci maçımızın 4 sene önceki Arsenal deplasmanı gibi "Çanakkale Geçilmez" olması temennim.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -