Yazan : steven_stiffler 18 Nisan 2010 Pazar

Öncelikle nihayet blog şablonumu değiştirdim.Dün gece bir şablonu denerken,elektrik kesildi yatmak zorunda kaldım.Sabah görenler olmuştur,demoydu o demo :) Sade bir tasarım olsun istedim,kalbim kadar temiz bu şablonda karar kıldım.

Maç öncesi herşey çok güzeldi.Tribünleri görünce bu maçı kaybetmenin,kazanmaktan daha zor olduğunu hissettim.Gündüz Ankara'da Ankaragücü ile maç oynayan Sarı Meleklerimiz statta taraftarın önüne çıktılar.Aynı şekilde dün akşam şampiyonluğu ilan eden Erkek Voleybol Takımımız da taraftarımızı selamladı.İki takımımız da hak ettikleri alkışı,bu kez 52 bin kişiden işittiler.

Kadroları gördüğümde Mustafa Denizli için endişelendim.Utanmasa 2 kaleciyle çıkacak, ya da forvete de defans oyuncusu koyacakmış Mustafa Hoca.3 stoper,2 sol bek,3 ön libero vardı sahada.Fink özellikle yanlış tercihti.Mustafa Denizli'nin yanlış tercihlerine alışığız.Ama takımın kilit maçında Holosko'yu sağda,Tello'yu solda oynatıp Fink'i yedeğe çekmesi mantıklı hamlesi olurdu diye düşünüyorum.İsmail Köybaşı yerine de farklı bir tercih kullanabilirdi.Bildim bileli yapar bu ilginç tercihleri Mustafa Denizli."Şu adamı epeydir oynatmadım lan,kadroya alayım da küsmesin" gibi bir düşüncesi mi var acaba ? Duygusal insanlarız,varsa şaşırmam pekala.Fenerbahçe'de ise yeni iyileşen Bilica'nın da oynamasıyla ideal bir kadro vardı sahada.Vederson yerine Özer'i tercih ederek,hücumda zenginliği düşünmüş olmalı Daum.

Alex zeki futbolcu diye boşuna söylenmiyor.Santrayla birlikte topu rakip kaleye yakın bir yerden taca atmasıyla,baskılı başlamayı hedefledi Fenerbahçe.Öyle olacaktı ki,erken gelen gol bunun gerekliliğini azalttı.Bizim kalemizi korurken rakip takımlara uzaktan yediği gollerle önemli hizmetler veren Rüştü,bu kez Alex'in şutunda çaresiz kalmak zorundaydı.Rüştü'nün Fenerbahçe'ye verdiği bunca senelik emeği karalamam,yanlış anlaşılmasın.Ama Rüştü gibi kaliteli olup da uzaktan gelen şutlarda berbat olan bir kaleci daha tanımıyorum dünya üzerinde.Erken gelen golle,erken geriye yaslanma yanlışına düşmedik.Bu geriye yaslanma olayına deli oluyorum.Lakin hoca Daum ise buna alışacaksınız.Biz de alıştık haliyle...Beşiktaş'ın defansif oyunculardan kurulu on biri iyi savunma yapmayı beceremeyince Fenerbahçe'nin hafif baskısı bile epey pozisyon getirdi.Güiza biraz becerikli olsa,maç 15 dakikada bitecekti.Belki oradan farka bile gidebilirdi.Güiza'ya da alıştık tabi ki,aksi iddia edilemez.İlk yarı sağ kanadı o kadar etkili kullandık ki,iyi bir sağ açık oyuncusunun yokluğu gözüme çarptı tekrar.Mehmet Topuz bugün iyi oynadı.Ama orada orta yapabilen,sıfıra inebilen bir sağ açık oyuncusu olsa İbrahim Üzülmez'e futbolu bıraktırabilirdi bu akşam.

İlk yarı Fenerbahçe'nin üstün futbolu ve skoruyla geçilince,ikinci yarı beklenen değişiklik hamlesini yaptı Mustafa Denizli.İlk yarının zayıf halkalarından Kaş'ı oyundan çıkarıp İnceman'ı oyuna aldı.Bu İnceman'da büyük takımda oynayacak bir meziyet yok.Oyuna hamle olarak dahil oldu ama taktiksel açıdan çok birşey değişmedi Beşiktaş'ta.Bilica'nın penaltı pozisyonu maçın dönüm noktası oldu.Sene başından beri her topa dengesiz girmesiyle tartışılan Bilica,30 yaşında belli bir tecrübeye sahip olması gereken Bilica; ceza sahasında öyle dengesiz bir hamle yapmakta nasıl tereddüt etmiyor anlamıyorum.Lille maçında yaptığı dengesiz hareket yüzünden turu kaçırdık.Bursa maçında yaptığı yüzünden 3 puandan olduk.Bir de böylesi kritik bir derbide böyle bir hata yapması affedilir gibi değil.Penaltı pozisyonundan sonra çukuru kazıması da beni utandırdı.Kendisini savunamayacak bir pozisyona soktu bizi Bilica.Yaptığı şu hareketin Nouma'nın hareketinden aşağı kalır bir yanı yok.Fenerbahçe'nin kutsal formasına hiç yakışmayan bu hareketten dolayı en kısa zamanda ceza almalı,sezon sonu ise kulüple ilişkisi kesilmeli Bilica'nın.Tabi bunu düzgün bir üslupla dile getiren herkese saygım var.Fakat televizyonlarda Fenerbahçe düşmanlığı yapıp,ağzından salyalar saça saça Bilica federasyondan ceza alsın,Fenerbahçe ceza alsın diye uğraşanlar midemi bulandırıyor.

Bobo'nun penaltıyı atamayacağı, ya da Volkan penaltıyı kurtaracağı içime doğdu.Bobo öyle güvensiz baktı ki penaltıda topa,öyle penaltı atılmaz.Güiza'nın kaçırdıklarıyla farka gidecek olan bir maç,Bobo'nun penaltıyı atmasıyla yeniden başlayacaktı az kalsın.Son dakikalarda gerektiğinden fazla geriye çekilince Beşiktaş'a bir fırsat sunmuş olduk.Fakat Beşiktaş o fırsatı değerlendirip pozisyon bile bulamadı.İsteyen,hak eden,alması gereken taraf Fenerbahçe'mizdi.Maçın iyileri ; Fenerbahçe'den Alex,Gökhan Gönül,Volkan.Beşiktaş'tan Sivok ve Ferrari.Özellikle Sivok çok kritik müdahaleler yaptı.Alex ise 'küçük maçların büyük oyuncusu' efsanesini iyice unutturdu artık .

Hakem ilk yarıda oldukça iyi bir maç yönetti.İkinci yarı kontrolü elinden kaçırdı.Bir bana kart göstermedi.Gerekli-gereksiz bir sürü kart kullandı.Gözlemci notu yüksek olmayacaktır.Hüseyin Göçek ligde beğendiğim hakemlerdendir.Yan hakemlerden Baki Tuncay Akkın çok başarılıydı bugün.Sıfır hata ile ofsayt bayrağı kaldırdı.

Sadece 4 hafta ve alınması gereken 12 puan kaldı.Bursaspor ile Galatasaray'ın berabere kalması bizim şampiyonluk anahtarımız olacaktır.Allah utandırmasın...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -