Yazan : steven_stiffler 26 Ağustos 2012 Pazar

İçimde futbol konuşacak heves kalmadı. Alex-Aykut Kocaman olayını ilk başta ciddiye almamıştım ama şu an geldiği nokta gerçekten üzücü... Zaten dün maç oynanırken bile kimse maçı konuşmadı. 3 Temmuz'un bölemediği, aksine daha da bütünleştirdiği Fenerbahçe taraftarını; Alex-Aykut Kocaman şeklinde bölünmüş olarak görmek çok canımı yakıyor.

Önce maçı konuşalım; adet yerini bulsun. Alex'siz, 4-4-2 sistemiyle sahadaydık. Hem önde basmayı becerebildik, hem çok pozisyona girdik. Sisteme henüz alışmamışlığın verdiği handikapla rakibe pozisyon da verdik tabi ki... Ancak bunların çalışarak atlatılacak şeyler olduğunu düşünüyorum. Kuyt ve Sow şu ana kadar birbiriyle uyum içerisinde gözüktü ancak dün akşam her ikisine de istedikleri topların atılamadığını düşünüyorum. Selçuk-Topal ikilisi idare ediyor ama aranan ideal ikili olamaz. İkisi de çok defansif. Selçuk'un son maçlardaki Iniesta pasları dün akşam da devam etti. Topal da çok çalıştı, Mehmet Topuz da... Mehmet Topuz geçtiğimiz iki sene forması en garanti oyunculardan birisiydi. Bunun sebebi performansı değil de alternatifsizliğiydi. Ancak bu sene forma aslan ağzında ve Mehmet Topuz şu ana kadar gösterdiği performansla formayı kapıyor. Ben orta sahada değerlendirilebileceğini ve tutacağını, orta saha transferine gerek kalmayacağını düşünüyorum. Dün çok iyi bir Mehmet Topuz izledik. Krasic fuleleriyle takıma hareket getirdi. Günümüzde sağ kanat/sol kanat ayrımı zaten yok. Kanat oyuncuları her iki kanatta da oynayabiliyor. Krasic de solda oynarak bunu gösterdi. Egemen ve Yobo henüz uyum sürecini atlatamadı. Ben ikisinin birbirini tamamlayacak stoperler olduğunu düşünmüyorum. İdare etsinler yeter. Hasan Ali'nin hücumu iyi, savunması zaman zaman aksıyor. Ancak şu ana kadar çok sevdiğim ve çok arayacağımızı düşündüğüm Ziegler'i aramadım. Gökhan Gönül dün akşamki maçın yıldızlarındandı. Mert Günok ise şüphesiz ismi en başa yazılacak kahramandı. Bu hem iyi, hem kötü... İyi; çünkü eleştirilerin dozu kaçmadan nasıl bir kaleci olduğunu gösterdi. Kötü; çünkü çok pozisyon verdiğimizin somut bir açıklaması.

Gaziantepspor'da ise; günün çalışkan isimleri Binya ve İbricic'ti. Binya sağ bek olarak oynamayı bilmese de; çok gitti geldi. Karşısında Krasic olmasına rağmen çok gitti geldi diyelim biz ona. İbricic çok kaliteli ve ayağına top yakışan bir futbolcu. Gaziantepspor'da fark yaratacak tek isim gibi gözüküyor şu an. İkinci yarı Fenerbahçe'nin 4-5-1, 4-3-3 karışımı bir sisteme dönmesiyle; Gaziantepspor çok üstün oynadı. Bunun sebebi Fenerbahçe defansıyla forveti arasındaki uçurumdu. Sow attığı golle rakibin fişini çekerken; Kuyt yine gol dakikalarında bir rakibi daha boş geçmedi.

Aziz Yıldırım'ın anons yapacak duruma gelmesine çok üzüldüm. Ancak bunu bir skandal olarak görmüyorum. Tarihi bir an, fakat skandal olarak değerlendiremeyiz. Asıl skandal; başkanın oraya inecek konuma gelmesi. Aykut Kocaman futbol oynadığı dönemde Aykut'tu. Artık ya Aykut Hoca, ya Aykut Kocaman olmalı. Fenerbahçe'nin evladı diye; "Aykut" şeklinde seslenilmesi hoş olmuyor. Üstelik Fenerbahçe'nin evladı gibi muamele görmediği şu dönemlerde herkesin buna dikkat etmesi gerektiğini düşünüyorum. Alex ile Aykut Kocaman arasında ayrım yapanlar var bir de... Geneli aslında Aykut Kocaman'ı istemeyen ve sevmeyen kitle. İş o kadar uç noktalara gelmiş ki; Fenerbahçe kaybetse de Aykut Kocaman mutsuz olsa ve gönderilse diye bakanlar bile var. Alex ile Aykut Kocaman'ı ayrıştırmak, sarı ve laciverti ayırmaya çalışmak gibi bence... Ben ikisi arasında bir ayrım yapamam ve yapanlara da anlam vermekte zorlanıyorum. Taraftarın bu kadar bölünmesi ise içimi parçalıyor. Fenerbahçe çok büyük bir ailedir, aile içerisinde de sorunlar olur elbet ama hiç bir sorunun bu kadar büyütüldüğünü hatırlamıyorum. Türkiye'de gerçekten 70 milyon teknik direktör var. Zira kadınlar bile toplu halde hocayı sorguluyorsa, Türkiye'de hoca olunmaz. Fenerbahçe'ye çok acilinden Azizsilin lazım. Bu Alex-Aykut Kocaman olayında da iki tarafın ılımlı yaklaşarak sorunu çözmesi lazım. Yoksa vaziyet kötü... Bazı değerler şampiyonluktan, başarıdan daha önemlidir. Aykut Kocaman ve Alex de bu değerlerdendir.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -