Yazan : steven_stiffler 8 Nisan 2012 Pazar

Şike iftiralarıydı, davalardı, giden gelenlerdi, alınacak cezalardı derken; koskoca normal sezonu bitirdik. Normal sezon terimini de futbolda ilk defa kullanıyorum, yapımda emeği geçenleri Allah bildiği gibi yapsın. Çektiğimiz acılar hâla taze. Zaten ligin başlamasının ertelenmesi, saçma statü ve fikstür çekimi de sanki dün yapılmış gibi... Yani koskoca sezon bir çırpıda bitti. Bir yere birşey yetiştirir gibi, haftaiçinde onca maç yaptık. Tabi ki bu işlerden en zararlı çıkan Fenerbahçe oldu. Tıpkı Voleybol Federasyonu'nun yeni statüsüyle Fenerbahçe Universal'ı zararlı çıkarması gibi.

Koca bir yıl futbola laf etmedim. Benim içimden futbol izlemek gelmiyor ki, oyuncuların içinden futbol oynamak gelsin. Hep yazıyorum ya; çok iyi direndiler, çok iyi savaştılar. Başka bir takım olsa şu an çok farklı bir noktada olurdu. Aykut Kocaman da hatalar yaptı. Geçen sezon 18de 17 yaptırırken de olmuştu. Ama o da çok iyi direndi, çok yıpranmasına rağmen takımı iyi bir yerde tutmayı başardı. Ben bu cümleleri kurarken göğsüm kabarıyor, nasıl mutlu olduğumu ifade edemiyorum. Galatasaray'ın  Kadıköy'den beraberlik çıkardığındaki kadar sevincimi gösteremesem de; acayip mutlu ve umutluyum Fenerbahçem'den. Çok gereksiz puan kayıpları elbette yaptık. Her sezon yapıyoruz ama bu sezonkiler daha fazla can yakıcıydı. Özellikle Samsun, Karabük, Belediye maçlarından +4 puan daha çıkarmış olmak isterdim.

Dünkü Fenerbahçe sezonun en kötü Fenerbahçelerinden biriydi. İlk yarı oynanan oyun zaten futbol değildi. İkinci yarı hoca Emre inadını kırdı, Emre formanın hakkını verdi. Sow girdi ve yine golünü attı. Gündüz maça giderken Twitter'da "Gönül Bienvenu ve Sow'u birlikte izlemek ister" yazmıştım. Temiz kalpliyim vallahi, çekemeyen dekoder alsın. Boru gibi sözleşmeye de imza atsın hatta. Bienvenu ve Sow'u 45 dakika da olsa birlikte izleyebildik. İkisi için de farklı düşüncelerim var. Sow çok iyi mücadele ediyor, gol vuruşları üst düzey, topa da oldukça hakim. Bienvenu biraz daha zayıf, ama savunmayı Sow'dan daha fazla yıpratıyor. Top hakimiyeti ve son vuruşları handikapı. Top hakimiyeti kötü ama son vuruşları abartıldığı kadar kötü değil. Sow'dan daha hızlı üstelik. Yeri geldiğinde çift forvet de oynamak lazım. Hatta bizim alternatif sistemimiz 4-3-3 değil, 4-4-2 olmalı. Bienvenu seneye takımda tutulmalı ve bir kalemde silinmemeli. Alex'in yokluğunda Stoch orada çok etkisiz kalıyor. Stoch dediğin sol kanatta oynar, boş alan bulursa affetmez, sol ayağınla çeker ve sağ ayağınla golünü atar. Ortada bunları yapması çok zor.

Az biraz top oynadık, bu da galibiyete yetti. Antalyaspor ligde kaldı. Benim için kim düşmüş, kim kalmış önemli değil. Karabükspor düşsün isterim, onlar da kaldığına göre gerisi teferruat. Ama futbol olarak bakarsak; Mehmet Yılmaz'dan, Sinan Kaloğlu'ndan medet uman takım bence Süper Lig'e yakışmıyor. Ha bir de Jaba-Tita eküriler var tabi. İkisi de iyi alternatifler belki ama bunların birbirinden ayrılamamasını ben anlayamıyorum. Bu arada  yazıda kullandığım iki fotoğrafı da Caner için seçtim. Dün aman aman bir futbol oynamadı ama takım içindeki halleri bana Tuncay'ı hatırlatıyor. Her iki fotoğrafın aynısından Tuncay'da da var. Caner'in omuzlarında yükselen Bienvenu, Tuncay'ın omuzlarında yükselen Kezman.

Maçtan sonra Felipe De Souza'nın şovu da muazzamdı. Tribünleri selamlayışı efsaneydi. Kadın voleybol takımımızın mağlubiyetinden dolayı futboldaki galibiyete çok sevinemedik ama en azından Felipe yüzümüzü güldürdü. Play-Off sistemi çok cacık sistem olsa da; derbiler keyif verecektir. Hadi yine iyisin yayıncı kuruluş...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -