Yazan : steven_stiffler 28 Haziran 2011 Salı

"Perde modeli" diye tabir edilen bu saç modeli 90lı yılların en popüler saç modellerinden biriydi. Özellikle İngiliz Futbolcular benim gözümün önüne hep bu saç modelleriyle gelmiştir. Geçenlerde internette gezinirken buldum bu listeyi. Bu saç modelini kullanan futbolculardan bir Top 15 listesi yapmış İngilizler. Listenin 1 numarasında da tabi ki David Seaman var. Kaleciliğini hiç bir zaman beğenmedim. Mahallede futbol oynarken, oyuncu tipi olmayan birini kaleye geçirirsiniz ya; Seaman da öyledir benim için. Oyuncu tipi olmadığı için kaleci yapılmış bir isimdir. Ancak bu listenin 1 numarasında olmayı haketmiştir. Çünkü Seaman denince uzun saçlarından ziyade, perde saçları gözümün önüne gelir benim.

2 numarada Duncan Ferguson var. İskoç futbolcu daha çok Everton kariyeriyle hatırlanır. Saçlarının yüzüne gittiği bir gerçek. Ancak listede 2 numara olması pek içime sinmedi benim.

3 numara Robbie Fowler var. Eee Robbie Fowler'ı da zaten başka bir saç modeliyle ya hiç görmemişizdir ya da birkaç kere görmüşüzdür. 4 numaradaki Steve McManaman ise dönemin yakışıklı futbolcularındandı. Saç modelinin de hakkını verdiğini söyleyebiliriz. Fotoğraf ise; İngiltere Milli Takımı ilk 11'inin aynı saç modeliyle sahaya çıktığı izlenimi vermiyor değil.

5 numaradaki Peter Fear'ı hiç hatırlamıyorum. En uzun Wimbledon forması giymiş. Genellikle düşük profilli takımlarda oynamış. Bu listeye 5 numaradan girecek kadar hatırlanması kendisi için iyi birşey olsa gerek.

6. sıradaki Paul Merson da hatırlayamadığım isimlerden birisi. Bu abi 12 sene Arsenal forması giyerek, Arsenal'da simge olmuş. Fotoğrafta saçlarından çok diş yapısıyla dikkat çekmiş abimiz. Ben Merson'ı severdim, saçları da çok yakışıyordu diyen olursa da; şu linkten baksın. Fena değilmiş evet.

Listenin 7 numarasında Warren Barton var. Wimbledon ve Newcastle kariyeriyle hatırlanan bir savunma oyuncusu. Google'a danıştığımda şimdiki halinin gençliğindeki halinden daha bir karizmatik olduğunu söyleyebiliriz. Ancak o dönemki saçları; "bu listede ben de olmalıyım" dercesine bağırıyor.

8 numarada Luke Chadwick var. Manchester United altyapısından yetişmiş ve kariyeri sürekli aşağı düşmüş bir isim. Hatırladığım kadarıyla Ferguson kendisine şans da vermişti. Daha sonra Premier Lig'de West Ham ile boy gösterse de; sürekli düşüşteki kariyeri yolunu MK Dons'a çevirdi. Hâla MK Dons takımında oynayan Chadwick de 21 yaş altı milli takımdayken dönemin moda saç modelini kullanmış.

Listede 9 numarada yer alan Eddie McGoldrick abimizin acayip tipsiz fotoğrafları var. Özellikle Crystal Palace formasıyla çekilmiş linkteki fotoğrafı beni benden aldı. Geniş alın yapısı ve saçlarının ortadan ayrılmaya olan yatkınlığı sayesinde futbol topu kafasına tam oturmuş ve kafa toplarının hakimi olmuş gibi gibi duruyor.

10 ve 11 numarada yakın tanıdığımız iki isim var. 10 numarada David Beckham var ki; şu saçlar ona gitmemiş desek olmaz. 1996'da Manchester'la oynadığımız dönemde Kadıköy'de bize gol attığında saçları bu şekildeydi yanlış hatırlamıyorsam. 11 numaradaki Gary Neville'ın akıl hocası da sanırım takım arkadaşı Beckham'dır.

Euro 96 ve Euro 2000'de Danimarka forması giyen Mikkel Beck; kariyerinin en verimli dönemini Premier Lig'de Middlesbrough formasıyla geçirmiş. Tipik bir İskandinav tipi olan oyuncu da Nottingham Forrest forması giydiği döneme ait bu fotoğrafı ve saçlarıyla listede 12 numarada yer almış.
13. sırada yer alan Mark Bosnich'i daha çok Chelsea yedek kalecisi olarak hatırlasam da; Manchester United formasını Chelsea'den daha fazla giymiş. Avustralyalı kaleci futbol hayatı boyunca uzunlu,kısalı saçlarını ortadan ayırmış. Dolayısıyla listede yer bulması normal. Olmazsa ayıp olurmuş hatta.

14. sırada Harry Redknapp'ın oğlu Jamie Redknapp var. Bir dönem Tottenham'ın kaptanlığını yaptığından dolayı severim. Tottenham altyapısından yetişmiş olmasına rağmen Liverpool'da simge olmuş bir isimdir. Hatırladığım kadarıyla yakışıklılığıyla da dönemin hatunlarının ilgisini epey çekmekteydi. Milli takım döneminde her beyaz İngiliz futbolcu gibi o da saçlarını bu şekilde kestirmiş.

Ve listenin 15. sırasında yine bir Tottenhamlı var. Ian Walker. Tottenham'da 260, Leicester'da 140 maç forma giymiş. 2009-2010 sezonunda da vefadan dolayı mıdır nedir, 38 yaşında Tottenham kadrosunda 4. kaleci olarak yer almaktaydı. Onun da sarı saçlarını ortadan ayırdığı olmuş ve listede kendisine yer bulmuş.

2 Responses so far.

  1. Adsız says:

    burda sadece epl'de oynamış isimler var.

    ayrıca jamie, lampard'ın da dayıoğludur.

  2. Doğrudur. Premier Lig diye yazı içerisinde belirtecektim, unutmuşum.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -