Yazan : steven_stiffler 30 Ekim 2010 Cumartesi

Tenis maçı gibiydi gerçekten...Top bir o kalede bir bu kalede; temposu yüksek, iki takımın da diri olduğu, heyecanlı bir maçtı. 29 Ekim gününe yakışan bir maçtı. Geçen hafta derbiyi yayınlayan Skysports bu maçı yayınlasaydı keşke... Ligimizde güzel futbolun da oynanabildiğini gösterebilirdik.

Aykut Kocaman hakkındaki eleştirilere katılmıyorum, katılamıyorum. Benim izlediğim şu Fenerbahçe Zico'nun Avrupa Fenerbahçesi ile birlikte izlediğim en iyi Fenerbahçe. Dia,Niang,Lugano gibi eksikler varken; Aykut hoca çıkarabileceği en iyi kadroyu çıkardı yine. Topuz'u ön libero oynatıp, Kazım'ı onbire alabilirdi belki. Ama geçen hafta Galatasaray'ın kalabalık orta sahasına karşı etkili olamayan Topuz'dan ziyade defansif yönü olan Cristian'ı tercih etti. Haftalardır oynamayan Cristian belki oynar dedim, yanıldım. Ahı gitmiş, vahı kalmış beyimizin...İlk geldiğinde çok beğeniyordum,çok övüyordum. Ama şimdilerde sıradan bir futbolcu bile değil Cristian. Hüseyin Cimşir gibi takoz bir orta saha oyuncusu bile Cristian'a üstünlük sağladı. Hüseyin beklediğimden iyi oynadı bu arada. Takoz, ağır, düz falan ama iyi mücadele etti akşam. Bursaspor'da Stepanov gibi bir adam yedek kalabilecek bir adam değil. İbrahim Öztürk iyi niyetli,mücadeleci, Melih Gümüşbıçak'ın demesiyle çok çabuk bir oyuncu ama Stepanov'dan iyi değil. Volkan Şen iyi alışmış yatmaya, yattığı zaman kalkmak bilmiyor. Sercan Yıldırım'ın hızı ile Fenerbahçe savunmasını aşabileceğini düşünmüş Ertuğrul Sağlam. Aşabildi de birkaç defa...Ancak Sercan'da bu bitiricilik olduğu sürece Sercan Avrupa'ya falan gidemez. Ayrıca karşısında Yobo olduğunda Sercan adım dahi atamadı. Avrupa standardında bir stoper karşısında varlık gösteremedi. Yobo'ya her maç ayrı parantez açmak lazım. Fenerbahçe'ye gelmiş belki de en iyi stoper. En iyilerden biriydi gözümde. Ama son performanslarına baktığımda belki de en iyisi diyebiliyorum. Bilica da akşam çok iyi mücadele etti, formayı özlemiş.

Fenerbahçe baskı kurduğunda Bursaspor'a ecel terleri döktürdü akşam. Golü de kurduğu bir baskı sonucunda buldu. O golü Semih gibi bir fırsatçı atabilirdi ancak...Emre'nin goldeki payı büyük. Emre'nin akşam oynadığı futbol Xavi gibiydi, hayranlıkla izledim. 3 sene oldu, hâla Emre'nin yanına iyi bir partner bulamadık. Kendi kendimize harcıyoruz böyle değerleri gibi geliyor bana. Emre futbolu bırakınca yeni bir Emre bulabilmemiz kaç senemizi alır acaba ? Bursaspor'un da çok iyi pozisyonları vardı. Ancak kalede özgüvenle duran bir Volkan olduğunda benim içim çok rahat oluyor. Hele bir de şimdi önünde Yobo var ya; insan izlerken büyük güven duyuyor. Takım çok tempolu oynadı, büyük keyifle izledim. Kondisyonsuzuz diyordum, 90+3'te bile baskı kurduk. Ne Daum zamanında, Ne Zico zamanında böyle yüksek tempoyla ligde oynadığımız maç sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Zico ile Kadıköy'de bambaşka maçlarımız oluyordu. Ancak deplasmanda aynı performansı gösteremiyorduk. 45-55 arası bir duraksama yaptık, onda da talihsiz bir şekilde golü yedik. Aynı pozisyonu biz bulduk, Semih ile değerlendiremedik. Caner'den savunma oyuncusu olmaz diyordum, 3 maçtır çok iyi oynuyor; olurmuş. Mehmet Topuz müthiş istekli,inanılmaz hırslı fakat çok şanssız ve dengesiz. Akşam karşı karşıya kalabileceği topu iyi kontrol edemeyerek açısını kaybetti. Şutları desen PES 2011'de tuşa fazla basıyormuş misali... Aykut hoca skor 1-1 iken yapabileceği değişiklikleri doğru bir şekilde yaptı. Stoch ileriye en rahat top taşıyan adamımızdı ama bazı pozisyonları bencilce harcadı ve demoralize oldu. Oyundan çıkması doğru karardı. Kazım ve Gökhan Ünal değişiklikleri için geç kalındı. 77-80 arasında Cristian'ı çıkarıp Kazım'ı almasını bekledim. Gökhan Ünal aylardır oynamıyor ama eldeki malzemelerden birisi. Skoru değiştirebilecek bir isim, gol adamı.

Beşiktaş 2, Bursaspor 2...İyi oynayıp almayı hakettiğimiz fakat kaybettiğimiz 4 kritik puan. Aykut Hoca'dan çok umutluyum artık. Bu takımın yükünü taşıyamaz diyordum, taşıyacak. Büyük maçlarda çok zorlanıyor kabul. Seneye Avrupa'da şu halimizle yine çok zor maçlar yaşayabiliriz,onu da kabul ediyorum. Ancak oynatmak istediği futbol, aldırdığı adamlar, kurduğu takım Fenerbahçe menfaatleri doğrultusunda kesinlikle. Daum gibiler parayı,kariyeri; Aykut gibiler Fenerbahçe'nin menfaatlerini düşünür. Aykut'un değerini bilelim...

One Response so far.

  1. Adsız says:

    Zor maçtı. Çok posizyon versekte iyi oynadık.

    http://bilginipasla.blogspot.com

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -