Yazan : steven_stiffler 21 Temmuz 2010 Çarşamba

Birkaç hafta önceydi. Evde kendimce PES 2010 kadrolarını güncelliyorum,taktikleri falan ayarlıyorum. Kadro konusunda her zaman Football Squads sitesini referans alırım. Fransa Ligi'nde oyalanırken Nancy'deki Issiar Dia ismi gözüme çarpıyor. O zamanlar da Aykut Kocaman'ın açıklaması var; hızlı oyuncular istiyorum gibisinden... Issiar Dia ismini ise birkaç sene önce bir İngiliz scout sitesinde görmüşlüğüm var. O listede has adamlarımdan Victor Moses'in de ismi vardı. Dia'yı da merak edip birkaç sefer izlemişliğim var dolayısıyla. Aykut Kocaman'ın bu demecinden sonra "Ulan şu Dia'yı Fenerbahçe'ye getirsek ya!" diye düşünce geçti içimden. Temiz kalpliymişim ki ; 4-5 gün sonra Issiar Dia transfer dedikodusu yayılmaya başladı. Açık söyleyeyim ; Fenerbahçe'nin böyle bir transfer yapacağını, Fransa'dan genç oyuncu bulup alacağını hiç tahmin etmezdim.

Hazard ve Krasiç isimleriyle epey uğraşıldığı belli. Hazard müthiş bir yatırım olurdu. Krasiç de çok üst düzey futbolcu ancak transferde gönülsüz olması, transferi gerçekleşse bile ileride sorun yaratabilir izlenimi yarattı bende. Alternatif olarak çok güvendiğimiz Aykut hocamızın isteğiyle Issiar Dia ismi gündeme alındı ve transfer dün akşam resmi olarak açıklandı. Dia transferi gündeme geldiğinde Antu'da olumlu şeyler yazmıştım. Böyle potansiyeli olan, genç, hızlı oyuncular Türkiye Ligi'nde her zaman iş yapar. Takımlarına her zaman katkı sağlar. En önemli özelliklerinden biri de ileride takımlarına para kazandıracak nitelikte olmalarıdır. Issiar Dia da bu tanıma uyan oyunculardan.Hızlı, adam geçen, içe kat eden, aynı zamanda kontra atak futbolunda da faydalanabilinecek bir futbolcu. Bitiriciliği zayıf, defansı neredeyse sıfır ve Afrika Kupası döneminde takımdan 1 ay civarı ayrı kalması söz konusu. Bunlar transferin dezavantaj olarak gözüken kısımları. Fakat zaman ne gösterecek göreceğiz. Dia'yla ilgili bir kuşkum da ; defansif yönünün olmayışından dolayı Gökhan Gönül'ün yükünün biraz daha ağırlaşabilecek olması. Stoch'u da böyle düşünüyordum; fakat Stoch hazırlık maçlarından süratle savunmaya koşarak en azından rakibi oyalıyor, hamlesini geciktiriyor ve Andre Santos'u rahatlatıyor. Süratli olan Dia da bunu yapabilir pekala. Benim düşüncelerimden birisi de Aykut Kocaman'ın önümüzdeki sezon Alex ayrıldığında ; 4-3-3 sistemine geçeceğidir. Yapılan transferler bunu gösteriyor. İki hücumcu sağ bekimiz var mevcut kadroda. İki de hücumcu kanat oyuncumuz oldu. Bu kanat oyuncularının ikisi de 3 lü forvetin sağında ve solunda oynayabilir. Aykut Kocaman'ın kafasında mutlaka böyle birşey olduğunu düşünüyorum. Dia ve Stoch'un bu sezon saha içerisinde sürekli yer değiştirerek oynadıklarını da göreceğiz. Bu da en azından taktiksel olarak saha içinde +1 müdahale yapma hakkı kazandırır Aykut hocaya... Issiar Dia Fenerbahçemiz'e hayırlı olsun.
Galatasaray'ın transferleriyle ilgili pek yazma huyum yoktur. Fakat Fransa'ya değinmişken Pino'dan da bahsetmek istedim. Dia ile hemen hemen benzer özellikleri olan, top hakimiyeti biraz daha iyi bir oyuncu Juan Pablo Pino. Geçen sezon yaşadığı sakatlık sorunu, devamlı oynamasına engel oldu ve istikrar sıkıntısı yaşayabilecek bir yapıya sahip. Juan Pablo Pino'nun Galatasaray'da başarılı olacağını düşünüyorum. Ligimize genç ve potansiyelli oyuncuların gelmesi sevindirici... Özellikle yıllardır keşfedilemeyen Fransa Pazarı bizim takımlarımız için maden değerindedir. Pino ve Dia başarılı olursa eğer bu pazardan daha fazla futbolcu getirebileceğimizi düşünüyorum. Fransız takımları çok iyi scout ekiplerine ve çok iyi altyapılara sahipler. Eğer bir futbolcu Fransız değilse ve gençse mutlaka iyi bir scoutun ürünüdür orada. Dolayısıyla Dia,Pino gibi isimler ligimizde büyük sıçrama yapabilecek isimler.

Fransa Pazarı'na atılmamız da futbolumuz için hayırlı olsun o zaman...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -