Yazan : steven_stiffler 22 Temmuz 2010 Perşembe

Şu maçla ilgili ne yazılabilir ? Hazır olmayan, berbat oynayan iki takımın mücadelesinde değişmeyen şey yine Fenerbahçe'nin kazanması oldu. Onun dışında futbol kötü, hakem kötü, taraftar kötü, sıkıcı bir maçtı. İki takımın dostluk maçı yapması mantıksızdı kabul. Alex maçtan önce söylediklerinde haklıydı. Maç da hiç o havada geçmedi. Bunda futbolculardan çok hakemin payı var aslında. Hakem ortamı geren bir yönetim sergiledi. Kahvedeki adamları bile çileden çıkardı bu kararlar. Herkes gayet sakin bir şekilde izlemeye başlamıştı maçı. Hakemin elinde kartla dolaşması, her müdahalede oyunu faul ile durdurması sinirleri epey gerdi. Bir ara çevreme baktım söven sövene... Hakem kötüydü tamam da; bir yandan da diyorum "elin hakemi acımıyor." Selçuk çok gereksiz atıldı. Kırmızı kart belki ağırdı ancak 15 dakikada 3-4 sarı kart çıkarmış, en ufak şeyde düdük çalan bir hakeme Selçuk gibi tecrübeli futbolcunun o hareketi yapmaması gerekiyordu.

Biraz Fenerbahçe'ye değinelim. Henüz hazır değil. Hem de hiç değil... Oyuncuları çok heyecansız görüyorum, inşallah yanılırım. Yeniler ne kadar heyecanlıysa, eskiler o kadar heyecansız. Takım doğru düzgün pas yapamadı. İlk top çevirdiğimizde dakika 74'tü. Aslında pas yapabilen bir takım yapısına sahibiz. Bilica berbat bir stoper. Geçen sezon zaman zaman kendini aşan performans gösterdi. Fakat Fenerbahçe'nin stoperi olamayacak kadar kalitesiz bir isim Bilica. Hele artistik tavırlarıyla taraftarın iyice antipatisini kazanmaya başladı. Ne olur görün artık, bir stoper transfer edin! Volkan Demirel sahada kendine en çok güvenen isimdi. Bir kaç pozisyon olmasına rağmen rahat bir maç çıkardı. Kaptanlık pazubandı da çok yakıştı. Bekir İrtegün defansif olarak iyiydi, hücumcu bir bek kalitesi yok zaten kendisinde. İkinci yarının belli bir kesiminde Bekir'i stoperde; Okan Alkan'ı sağ bekte izlemeyi bekledim. İlhan Eker çok sert oynuyor. Biraz daha kontrollü olması lazım. Yalnız ileriye oynayabilen bir stoper gibi. Bir iki olumlu denemesi oldu bu konuda. Andre Santos çok kilo almasına rağmen kalitesini ortaya koydu yine. Golü şıktı. Lakin asıl görevi olan savunmayı da hiç aksatmadı. Hep son müdahaleleri Andre Santos yaptı. Skora katkı yapan bir sol bekimiz olması ekstra bir getiri bizim için. Cristian Baroni'yle ilgili geçen sezon hep olumlu yorum yaptım. Dün akşam beğenmedim. Sadece golde gözüktü,onda da tam gözüktü. Kumaşı çok iyi, tereyağından kıl çeker gibi top kapışlarına hastayım. Daum stoperlerle çok iç içe oynatıyordu. Aykut Kocaman biraz daha hücuma katkı yapma görevini verirse, dünkü paslarını çok sık izleriz sezon içinde. Kazım çok etkisiz, Stoch ise çok istekliydi. Stoch'u ligimizde anca faul yaparak durdururlar. Kazma sağ ve sol beklerle dolu ligimiz. Stoch umarım sakatlanmaz. Gökhan Ünal çok etkisizdi. Semih çok geç oyuna girdi. Fakat Gökhan Ünal'ın 90 dakikada yapamadığı ileride top tutma işini aldığı ilk topta yaptı. İleride top tutma konusunda Türkiye'deki en iyi forvet Semih. Mental olarak hazır hale geldiğinde eski Semih'i izletir bize...Selçuk'un atılmasıyla orta sahanın direnci azalınca Alex de çok etkili olamadı. Takımı beğenmedim, ancak henüz oturmadığını da biliyoruz. İki hızlı kanatla, diri bir forvetle oynayacağımızı biliyoruz. O günü görmeyi de sabırsızlıkla bekliyoruz.

Galatasaray'la ilgili de kısaca birşeyler yazayım. Arda maçta en etkili oyuncularıydı. Ufuk Ceylan ve Aykut'la lig bitmez. Kaleci almaları şart. Cana sert ve düz oynadı, kısa zamanda pek kendini gösteremedi. Musa'nın fiziği yaşına göre çok iyi , iyi beslenmiş. Mehmet Batdal iyi ancak heyecanlıydı. Sabri yine küçük enişte... Ayhan hala Galatasaray'da nasıl oynayabiliyor anlamıyorum. Servet ve Gökhan Zan'ın ağırlığı bizim Stoch ve Dia'nın işine çok yarar. Emre Çolak'ta iş var. Diğer gençler hakkında pek fikir sahibi değilim.
Son olarak şu görüntüler NTV Spor'dan neden kaldırılmış anlayamadım. Aynı şeyleri Kazım yapsaydı, Emre Belözoğlu yapsaydı bugün manşetlerdeydi. Belki de maçın önüne geçmişti. Türk futbolcusunun egosu tepelerde geziyor maalesef. Ne kadar futbol izlettin de, ne oldu da dayılanıyorsun taraftarlara ? Taraftarlar sütten çıkmış ak kaşık demiyorum, milli futbolcuların böyle hareketler yapmaması gerekiyor diyorum. Arda ve Sabri isimlerini hep böyle şeylerde duyuyoruz diyorum.

Berbat bir organizasyon bitti geçti neyse ki...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -