Yazan : steven_stiffler 2 Aralık 2009 Çarşamba

Fenerbahçe taraftarı olumsuz sonuçlardan çok çabuk etkilenen bir taraftar kitlesi.Zaman zaman ben de etkileniyorum kabul.Lakin içimdeki güven hissi herşeyden önce gelir.Geçen sezon kötü sonuçlarda hissedemediğim o güveni bu sene kaybettiğimiz her maçta hissedebiliyorum.Biliyorum ki lig uzun maraton,üç kulvarda birden yarış içerisindeyiz.Bizim kötü bir tarafımız o hiç beğenmediğimiz,QTM diye hitap ettiğimiz basının gazına çok çabuk gelmemiz.Olası bir mağlubiyette iyi oynamışsak,o mağlubiyet bir şekilde sindiriliyor.Fakat Kasımpaşa maçındaki gibi rezil bir mağlubiyet almışsak,basının da gazına gelerek takımı eleştirme konusunda acımasızca davranabiliyoruz.Bugünkü gibi bir galibiyette ise birden Kasımpaşa yenilgisini unutuverebiliyoruz.Takımdaki ışıktan,o çok eleştirdiğimiz isimlerin iyi oyunlarından söz ediyoruz.Bunun Fenerbahçe'ye zarar verdiğini düşünüyorum.Bu akşamki galibiyetin üzerine birkaç maç daha kazanıp,taraftarın güveninde dengeyi kurmak gerek.Oyuncularımız bu konuda bilinçlidirler eminim ki...

Twente'yi 1-0 yenerek,1-0lık deplasman galibiyeti serimizi sürdürdük.En zor deplanımızın en çok pozisyona girdiğimiz deplasman olması da çok garip.Ben bile kuralar çekildiğinde bu deplasmanı 1 puandan sayıyordum.İçerdeki maçın kaybı planları değiştirmişti tabi.

Daum yine galibiyetten pek emin gözüküyordu öncelikle.Kadro seçimi de idealdi.Özer'i Kasımpaşa maçında oynatmayan Daum'dan bu maçta oynatmasını,Mehmet'i Baroni'nin yanına çekmesini zaten beklemiyordum.Hatta Steau deplasmanında nasıl oynattığına da hâla şaşıyorum.Bugün taşlardaki en önemli oynama kesinlikle Bilica'ydı.Sezon başında alınmasına karşı olduğum Bilica ilk maçlarda beni pek yanıltmayan görüntüler sergilese de sonradan inanılmaz toparladı.Savunmada olması adeta güven veriyor diğer oyunculara.Bilica'nın da gözle görülür bir şekilde kendine güveni söz konusu zaten.Artistik çalıma bile kaçıyor eleman,o huyunu sevmiyorum pek.Deplasmanda kazanmak isteyen bir takımın maça nasıl başlaması gerekiyorsa öyle başladık.Emre'nin bölgesinde Cristian'ın,Cristian'ın bölgesinde Selçuk'un oynaması da mantıklı seçimlerdi.Cristian orta sahada hem pres yapan,hem hücuma katkı sağlayabilen bir isim.Takım geriye çekildiğinde ise iki stoperin arasında kendine yer edinip savunma yapabilen bir isim.Her ne kadar Selçuk onun bölgesinde oynamış gibi gözükse de Selçuk'un yapması gerekenleri de Cristian yaptı bugün.Emre'nin yaptığı önde basma işini yaptı öncelikle.Cristian ve Mehmet'in önde yaptığı pres bize epey top kazandırıp,tehlikeli pozisyonlar bulmamızı sağladı.Bu pozisyonlarda da Güiza'nın beceriksizliği,diğer oyuncuların şanssızlığı ön plana çıkıyor tabi.Twente'de N'Kufo zaman zaman geriye gelip top falan almaya çalıştı.Zamanında Kezman ileride top alamadıkça çok denerdi bunu.N'Kufo da top alamadıkça geriye gelip geriden top almaya çalıştı.O derece istekli bastık orta alanda,ben bile şaşırdım.

İkinci yarı ilk yarıdan çok farklı değildi.İlk yarıdaki dengeli oyun,araya 1 gol sıkıştıranın galip gelebileceği şekildeydi.İkinci yarıda da aynen devam etti.Direklerden dönen toplar,kaçan goller yanıltmasın.Maç araya bir gol sıkıştıranın alacağı bir maçtı.O golü de biz sıkıştırdık.1-0'dan sonra da farkı arttırabilirdik.Fakat maçı almıştık zaten.Takım istekliydi ve gol yemeyecekleri belliydi.En rahat izlediğim maçlardan biriydi.Takım sezonun en akıllı ve en kaliteli futbolunu oynadı bana göre.Twente özellikle Sheriff'in golünden sonra panikleyip şuursuzca saldırmaya başladı.O arada arkada inanılmaz pozisyonlar verdiler.Antalyaspor'a son dakikada attığımız gol pozisyonunda olduğu gibi pozisyonlar yakaladık.Alex çok şanssız bir günündeydi.

Bireysel performanslara değineyim kısa kısa.Cristian ve Bilica sahanın en iyileriydi.Cristian takımın hamallığını yapıp,bütün yükü çekti adeta.Bunun yanı sıra hücuma katkıları ekstraydı.Son dakikada kaleciye çalım denemesi de çok akıllıcaydı.O pozisyonda penaltı verilebilirdi.Çok sert olmasa da ayağa bir müdahale var.Bilica savunmanın güvenini arttırdı ve o gol yemediğimiz maçlara geri döndürdü bizi.Çok sağlam oynuyor Bilica,çok da kritik müdahaleler yaptı.Carlos da öyleydi.Boş kaleden çıkardığı top ve sakatlandığı pozisyonda topu uzaklaştırması kritik hamlelerdi yine.Selçuk kötüydü.Cristian o kadar iyiydi ki,Selçuk'un kötülüğü fazla dikkat çekmedi.Selçuk'un yükünün altına da girdi Cristian.Mehmet Topuz ilk yarıda çok çok iyi oynadı.Yoktan var ettiği pozisyonlar var.İkinci yarıda ise biraz yorulmuş gözüktü.Vederson o alıştığımız ortalarını çok fazla yapmadı ama mücadelesi yeterli düzeydeydi.Alex iyi fakat şanssızdı.Güiza kötü fakat şanslıydı.Zannetmeyin ki o Alex'e attığı milimetrik pası becerisiyle attı.Zannetmeyin ki ikinci yarıda sol kanattan rakibi çalımladığı pozisyonda becerisi yardım etti.Lugano Bilica ile oynadığında farkını çok belli ediyor.

Twente takımı Zico döneminde elendiğimiz AZ Alkmaar profilini andırıyor.N'kufo - Koevermans, Stoch-Boukhari, Dembele-Ruiz, De Zeeuw-Tiote eşleştirmeleri yapabiliriz.N'kufo hiç 33-34 yaşında gibi değil.90 dakika mücadele ediyor.Ruiz çok iyi futbolcu.Yıldız potansiyeli olan bir futbolcu.Fakat Lugano tam belalısı oldu.İlk olarak Kosta Rika-Uruguay maçındaki kafa golüyle Kosta Rika'yı kupa dışına iterek Ruiz'in Dünya Kupası arenasında gözükmesine mani oldu.Bu sefer de Ruiz'in üzerinden yaptığı kafa vuruşla galibiyet golünü attı. Tiote yıllardır Fenerbahçe'de görmek istediğim tür ön libero oyuncusu.Lakin Cristian varken değil tabi...Stoch zaten ilk maçtan beri konuştuğumuz isim.Chelsea'ye gidince şımarmazsa adam olur.Şımarma potansiyeli mevcut kendisinde sanki biraz.Douglas da fena stoper değil.Fizik olarak biraz daha irileşmesi,ayılaşması lazım.Kaleci ise çok şanslıydı bugün.Her zaman bugünkü kurtarışları yapabileceğini zannetmem.

Takım içinde büyütülecek bir sorun olduğuna inanmıyorum.Tek sorun oyuncuların maç seçmesi.Oyuncular bariz bir şekilde maç seçiyor.İlk olarak lige bir hevesle başladılar,galibiyet serisi geldi.Antep mağlubiyetten itibaren biraz motivasyon düşüşü yaşadılar.Bundan dolayı da maç seçme psikolojisine girdiler.Bu maç seçme olayını Daum'un çözümlemesi gerek.Yoksa Zico dönemindeki gibi ligi kaçırıp,Avrupa'da iyi bir dereceyle (kupa demiyorum!) sezonu bitirebiliriz.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -