Yazan : steven_stiffler 6 Aralık 2009 Pazar

Sağcılarla-Solcuların derbisi,hede hödö.Futbolun içine siyasetin karıştırılmasına sinir olan bir insanım.Bu akşam yine o derbi var.Siyasi derbi denildiğinde akla gelen ilk derbi.Bir yanda form tutmuş,moralli bir Roma; diğer yanda 11 maçtır kazanamayan,Avrupa defterini de kapatan,formsuz,moralsiz,baskı altındaki Lazio.

Derbilerin sonucu hiç belli olmuyor.Favorisi olsa da sonucu belli olmuyor.O yüzden bu maçta Lazio şu kadar zamandır kazanamamış,Roma şunu etmiş muhabbetini bir yere bırakmak istiyorum.Geçen sezon da Lazio daha kötü bir durumdayken kazanmıştı diye hatırlıyorum.Hem de 4 golle...

İki takım da İtalya futbolunun köklü,başarılı takımlarındandır.Roma'nın 2,Lazio'nun 1 şampiyonlığu olması çok mühim değil.Avrupa'da büyüklüğü şampiyonluk sayısıyla orantılı tutmuyorlar bizim gibi.Aralarındaki ezeli rekabetten ben zevk alıyorum,futbolsever zevk alıyor.Kimimiz Lazio'luyuz bu akşam,kimimiz Roma'lı.Kimimiz ise futbolsever olarak iyi oynayanı destekleriz.Zira ben geçen hafta El Classico'da öyle yaptım.Futbolu da hiç beğenmedim,kazanana da sevinene de üzülmedim.

Roma formda dediğimiz gibi.Ranieri pek ofansif düşünen bir hoca değildir.Mexes ve Riise'nin sakatlıkları vardı en son,ne oldu bilmiyorum.Ranieri de zaten Cicinho'ya hazır ol demiş.Cicinho sağ bek,Motta sağ bek.Birini sola kaydırabilir Ranieri Riise'nin oynamama durumunda.Burdisso da savunmada oynayabilir Juan ile birlikte.Tabi Juan'ın da hafif bir sakatlığı söz konusu.Roma'nın herşeyi Totti oynuyorsa,sakatlıkları o kadar da önemsemezler.Totti sahalara dönüşünü sağlam yaptı çünkü.En büyük kozları bu akşam Vucinic'le birlikte.

Lazio'da ise taraftar 2 defa antrenman bastı.Ballardini'nin tahtı sallantıda.Son haftalarda farklı sistemler denemeye başladı.Bugün de 5li savunma konuşuluyor.Ulan ne 5li savunması ? Beraberlik düşünmek zamanı değil Ballardini.Zaten 11 haftada yeterince beraberlik alındı.Bu beşli savunmada 3 stoper,iki de bek düşünüyor Ballardini.Aslında iki maçtır buna yakın bir taktik deniyor.Fakat bekleri biraz ofansif oynatıyor.Burada daha defansif bir düşünce içerisinde olduğu söyleniyor.Brocchi ve Baronio'nun formaları ise garanti gözüküyor.

Maçtan yarım saat önce NTV Spor'da rekabetin belgeseli var.Onu da not alalım...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -