Yazan : steven_stiffler 7 Eylül 2010 Salı

Fatih Terim'in gitmesiyle Milli takımdan yeniden zevk almaya başladığımı belirterek giriş yapacağım. İyi ki gittin Sinyor Terim... İyi ki kurtulduk.

Belçika gruptaki en ciddi rakiplerimizden şüphesiz. Ayrıca kadro kalitesi olarak bizden daha kaliteli isimlere sahip bir takım. Son elemelerde iki maçta da yenememiştik misal. Kazakistan maçında aldığımız 3 puana anlam yüklemek için bu maçı kazanmamız gerekiyordu. Gerçi bu da saçma bir yaklaşım. Bir yorum tamam ama; futbol takımlarının her maçı tabi ki kazanması gerekir. Almanya maçları hariç kaybetme lüksümüz olmadığını söyleyerek geçiştireyim. Bir de eleştiri ekleyeyim. Rıdvan Dilmen'i çok severim. Fenerbahçeli duruşu, kaliteli yorumculuğu tartışılmaz. Ancak Rıdvan Dilmen'de gereğinden fazla bir Fatih Terim, bir Arda sempatisi olduğunu düşünüyorum. Maç başlar başlamaz, bu kadroyla olmaz; uzaktan gol atarsak atarız yorumlarını abarttı da abarttı. Uzaktan bir gol atsak; ben demiştim diyecekmiş gibi yorumlar yaptı. Arda Turan'ın her hareketinde coştu. En ufak top kaybında "O da insan" yorumu yaptı. Fazla abartı yorumlardı. Evet Arda Turan iyi oynadı. Kadro seçimi de yanlıştı. Ancak belirtmek istediğim; yorumun fazla abartılmasıydı. Hiddink takıma bir sistem oturtmaya çalışıyor. İnanıyorum ki bu sistem oturduğunda Milli Takım bir 8-10 sene bu sistemin ekmeğini yiyecek. Rıdvan Dilmen'in önceki dönemlerdeki futbol anlayışımı övmesini de çok doğru bulmadım. Hiddink ne için geldi ? Yıllardır başarısız olan, Fatih Terim'in "Yürü aslanım,yürü koçum" stratejisiyle oynayan milli takımı değiştirmek için... Bırakalım da değiştirsin. Gerekirse tek forvetli oynatsın,5li defans yaptırsın. Ama maçı kazandırsın be hocam...

Bireysel yetenekleri bizden iyi olan Belçika'nın bir sol bek eksiği vardı mesela. Vermaelen oraya yakın bir stoper gibi oynadı. Belçika 3lü stoperle oynadı. Sabri ve Hamit biraz top getirebilse o kanattan ilk yarı muhakkak golü bulurduk. Tek forvetli sisteme karşı değilim. Günümüz futbolunda pek çok takımın oynadığı sistem zaten. Ancak Tuncay tek forvet olmaz. Hiddink bu hatasından ikinci yarının başında döndü ve Kral Semih'i oyuna aldı. Kral,hakikaten kral! Mevlüt iyi oyuncu, başlı başına bir forvet. Halil Altıntop iyi bir golcü. Ancak Semih Şentürk her zaman milli takımın forvetinde adı ilk yazılması gereken isim olmalıdır. İlk yarı Ercan Taner bir pozisyonda Gerd Müller'i andı. Gerd Müller'i izleyemedim hiç. Ancak o pozisyonda Semih'i anmak varken Gerd Müller abes geldi bana. Semih işte yahu o fırsatçı golcü. Hiddink'in Semih hamlesiyle beraberlik golü de erken gelince ipler elimize geçti. Aslında ilk yarıda da ipler elimizdeydi ancak hücumda yetersiz kaldık. Hamit Altıntop tartışmasız en iyi futbolcumuz. Takım arkadaşı Van Buyten'e cevap verme görevini üstlendi. Van Buyten'i de her zaman çok beğendiğimi belirteyim. Tam bir savaşçı. Onur'un hatalarının pahalıya mal olmaması büyük bir şans oldu bu akşam kendisi için. Arda'nın iyi futbolunu galibiyet golüyle süslemesi 2de 2 ile başlamamızı sağladı. Emre, Arda, Hamit, Semih çok iyi oynadı bugün. İsmail de maç içinde inişli çıkışlı performans sergiledi. Ben İsmail'den ilerisi için çok ümitliyim. Ancak iyi stoper de bulmak şart Milli takımımıza...

Hiddink ile ne yaptığını bilen bir takım olma yolunda ilerliyoruz. İki maçta atılan 6 gol ve alınan 6 puan var. Almanya'dan 1 puan koparabilsek, ah bir koparabilsek çok büyük avantaj olacak. Avusturya cacık takım. Belçika ile ikincilik, Almanya ile de liderlik mücadelesi yapacağımızı düşünüyorum. Belçika'nın iki rakibiyle başlaması onların adına büyük dezavantajdı.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -