Yazan : steven_stiffler 15 Eylül 2010 Çarşamba

PES mi Fifa mı tartışması her daim sürer. Ben önceden Fifa oynuyordum. Fifa 2005'ten sonra bıraktım ve PES 6'yı tercih ettim. PES 6 oynanabilirlik açısından bugüne kadarki en güzel futbol oyunuydu bence. Aradan birkaç sene geçmesine rağmen Konami PES'i bir türlü 6'daki kıvamda biz oyun severlere sunamadı. Grafikler gelişti, yeni yeni özellikler tabi ki eklendi. Fakat PES 6'dan sonra değişen maç motoru bir çok PES sever tarafından tatmin edici bulunmadı.

Bugün çıkan PES 2011 (PC versiyon) demosunu indirdim ve test ettim. Blogu okuyan arkadaşlarla ilk görüşlerimi paylaşmak, henüz oynamayanlara fikir vermek istedim. Öncelikle demonun 1,3 GB olduğunu ve 20 dakikada indirdiğimi belirteyim. İnternet hızımın yüksek olduğu bir ana denk geldi sanırım. Torrente de mutlaka düşmüştür, bir araştırın derim. Oyunu kurdum ve tuş ayarlarını kendi düzeneğime getirdim. S Pas, A Orta, D şut, E hızlı koşma, W ara pas şaşmaz hacı. Hem klavye ile hem de Gamepad ile oynadım. Çok iyi bir gamepadim yok. 20 küsür liraya aldığım Snopy'nin güzel bir modelini kullanıyorum. İşimi görüyor. Oyunun Türkçe geleceği biliniyordu. Türkçe olması inanılmaz büyük bir keyif. Rahat rahat aradığını buluyorsun menüde. Demo olduğu için henüz her menü aktif değil. Ancak aktif olanlarda aradığımı kolaylıkla buldum. Demoda Bayern Münih, Barcelona, Guadalajara ve Internacional takımları var. Libartadores Kupasını ekleyeceklerini biliyordum. Demoya da tadımlık 2 Amerika takımı koymuşlar. Taktik ayarları biraz uğraştırıyor. Hatta arkadaşım Özkan şöyle yazmış bugün Twitter'da;

Playstation cafe sahipleri müjde!!! Pes 2011de taktik ayarı maçtan daha uzun sürüyor.

Taktik ekranına alışmak biraz vakit alacak gibi... Ancak güzel bir yanı yedeklerin hemen yan tarafta gözüküyor olması. Biraz FM usulü sürükle bırak olayına benziyor. Alıştığımız zaman hoşumuza gidecektir. Formalar falan on numara. Ondan yana şüphem yok zaten. Yeni bir kamera açısıyla oynanıyor oyun. İlk resimde gördüğünüz şekilde başlıyor. Ancak son resimdeki şekilde oynuyorsunuz maçı ve açınıza göre hafiften açısal oynamalar da oluyor. En beğendiğim özellik ; pas verirken şiddetini istediğimiz gibi ayarlayabiliyor olmamız. Bu sayede inanılmaz arapaslar atıp, oyunu oynarken kendimizi coşturabiliyoruz. Çalım atmak zor gibi yorumlar okudum. Bence zor değil. Sadece güçlü adamları geçmek çok zor. Örneğin; Puyol'la Pique'ye çalım atamıyorsunuz. Ancak çalım özelliği çok iyi olan Robben'le geçebiliyorsunuz. Güçlü oyuncu vücudunla dengeyi sağladığı zaman topun hakimiyetini kazanıyor ve rakibini engelliyor. Bu da çok güzel bir özellik. Bir güzel özellik de; artık öyle defanstan top al, herkesi çalımla, yardırarak git olayı yok. Kankamın taktiğiydi, ben sevindim açıkçası. Adam uzun süre top süremiyor ve çabuk yorulabiliyor. Yalnız benim taktik olan; kanat çizgisinden yardır, içeri ortala pivot kafa vursun olayı da yalan olmuş. Her kafa topunu alamıyorsunuz; ki oyun gerçekçiliği açısından bu da güzel özellik. Şikayetim yok.
Kendimce eksik gördüğüm yanlarını da yazayım;

Lisans sorunu hala var. İngiltere Logoları sahte yine ve oyundan zevk almak için lisans yamasını beklemek zorunda kalacağız. Kadroların da güncel geleceğini zannetmiyorum. Mesela geçen PES 2010 için 1 GBlık bir paket indirdim. Kadrolar,oyuncu yüzleri mükemmel. Her kadro güncel... Bunda da yine öyle bir sıkıntı yaşayacağız diye düşünüyorum. Tipik Konami sıkıntısı çünkü...Ve Demoda da bu sıkıntı mevcut. Oyuncu yüzlerine çok önem veririm futbol oyununda. Fifayı bırakmamın nedenlerinden birisi de budur. Default oyuncu yüzleri senelerdir aynı. PES bu açıdan çok farklı. Her oyuncunun suratı farklı ama her oyuncunun kendi orjinal suratı değil. Grafik olarak güzel, ama gerçek yüz olmayınca benim hevesimi biraz kırıyor. Kitserver falan hem uğraştıran, hem de zamanla oyunu bozan eklentiler. Yine her ligin olmayışı, kısıtlı takım sayısının olması ise epey moralimi bozan bir olumsuzluk. Her takım,her lig olsa PES olağanüstü bir oyun olur. Oyunda ota boka faul çalıyor hakemler. Bu nedenle epey küfür yiyeceğe benziyorlar. En ufak bir hamlede faul geliyor. Kart görmeniz kaçınılmaz... Şut olayında da vuruş açısını iyi ayarlamanız gerekiyor. Topa vuruşlarda oyuncunun altında mini bir bar çıkıyor. Bu bar ile vuruşu ayarlıyorsunuz. Beğenmeyenleriniz olacaktır. Ben beğendim. Oyuncu reaksiyonlarına hiç birşey eklenmemiş. Gol sevinçleri aynı...Gol kaçırma üzüntüleri aynı. Hakeme itirazlar aynı. Seyirci yine odun gibi. Anlamsız tezahüratlar devam ediyor ve hiç yerinde tepki yok. Maça giriş sahneleri de aynı bu arada... 2010'dan, hatta 2008'den hiç farkı yok. Bir de Online Master League söz konusu ki; sanırım orijinal oyun ister o. Merak ettiğim bir özellik...

Oyunda çalım atabilmek çok zevkli. Yön tuşları hassas ve iyi kullanım istiyor. Dolayısıyla gamepad ile oynamak daha cazip geldi bana. Logitech gamepadlerle çok iyi verim alınabilir. Ayrıca gamepadin joystick kısmını kullanabilenler için müthiş zevkli olacağını düşünüyorum. Ben kullanamıyorum,o kadar estetik gelmiyor bana.

Oyunun sistem özellikleri hakkında net bir bilgim yok. Benim denediğim sistem özellikleri ;
Intel Core i3 540 3 Ghz İşlemci
4 GB DDR3 ram
Palit NVidia 9800 GT 1 GB / 512 bit dvi/hdmi ekran kartı
22 " 1920*1080 Monitör

Oyunu genel olarak beğendiğimi söyleyebilirim.Full sürümü sabırsızlıkla bekliyorum.Ancak bu yıl Fifa'yı da deneyeceğim. Umarım bu yazıdan oyunla ilgili iyi-kötü fikir sahibi olmuşsunuzdur.

One Response so far.

  1. fifa'nın PS3 için olanı olağanüstü. pes falan yanında halt etmiş cidden .oynanabilirliği üst düzey. zaten en büyük sıkıntı oydu EA oyunlarında. adamlar bütün takımlarla anlaşıyorlar oyuncu isimleri takımlar full. ama oynanabilirlik PES6'ya kadar PES'te daha iyiydi. şunu söyleyebilirim FİFA her açıdan PES'e fark atmıştır. PES ya da Wining fanatiği olan ben artık bunu sonuna dek kabul ediyorum.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -