Yazan : steven_stiffler 11 Şubat 2013 Pazartesi

Afrika Kupası'nın her sene yapılması çok hoş bir şey olmasa da, Afrikalılar bu durumdan memnun gözüküyor. Neticede pek çok büyük takım, Afrika Kupası'na iyi oyuncularını göndermek zorunda kalıyor. Ligler devam ederken önemli futbolcularından yoksun kalabiliyor. Afrikalılar ise vuvuzelalarıyla kendilerince futbol ziyafeti çekiyorlar.

Afrika ülkeleri bana hep sempatik gelmiştir. Uche-Okocha'dan dolayı çocukluğumda hep Nijerya'yı desteklerdim. Mosheu'dan dolayı Güney Afrika'yı da severdim. Sonrasında McCarthy gibi bir yıldızı izletmişlerdi. 2002 Senegal'in kadrosunu ezbere bilirim. Fadiga, Coly, Diouf, Henri Camara ve Papa Bouba Diop; hâla gözümde büyük oyunculardır. Şimdilerde Senegal demek benim için Moussa Sow demek olsa da; Senegal'in yokluğunda Yobo'nun kaptanlığını yaptığı Nijerya'yı destekliyorum. Fildişi Sahili'ni ise Afrika'nın şımarık çocuğu olarak görüyorum. En büyük yıldızlar onlar da ama bu kupada çok şanssızlar.

Geçen sene Herve Renard'ın Zambiya'sı pek çok futbolseverin sempatisini toplamıştı. Direnerek ve savaşarak, tüm zorlukları aşarak kupayı kaldırmışlardı. Bu sene Nijerya'nın hakettiğini ve hakederek kazandığını düşünüyorum. Fildişi Sahili'ni eleyen takım, bu kupayı en çok hakeden takımdır. Emenike ve Yobo'nun dün yedek olmasına üzülsem de; ikisinin kupayı kaldırdığını görmek beni mutlu etti. Mba'nın golü de çok güzeldi. Mba iyi bir turnuva geçirdi. Avrupa'ya transfer olabilir.

Maçtan ziyade maç sonunda galibiyet coşkusunda ne yapacağını şaşıran Vincent Enyeama'yı hatırlayacağım. Videosunu da ekleyeyim, müthiş görüntüler...


Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -