Yazan : steven_stiffler 15 Eylül 2014 Pazartesi


Maçın en etkili isimleri olduğu için bu fotoğrafı seçtim. Ben Mehmet Topal gol atar diye kupon da yapmıştım hatta, o da direkten döndü. Futbol bir 15 sene önce böyle bir şey olsaydı; belki bu kadar sevmezdim. O zaman benim için maç izlemek nimetti. Ne bulursam izlerdim. Şimdi ise ligimizin izlenebilirliği oldukça düşük. "Türkiye ligi mücadele üzerine kurulu" diye kendimizi avutuyoruz. Dünkü maç da böyle bir şeydi. İki takım da mücadele etti, ona itirazım yok. Ama futbol mentalitesi de yerlerdeydi. Trabzonspor ne oynadığını biliyordu ama kimin nerede oynadığını anlayamadım. Ha alan kapattılar, açık vermediler; bunu güzel oynadılar. Fenerbahçe ise etkisiz bir oyun tercih etti. Tercih etti diyorum, çünkü dün savunmasında 4 saatli bomba; hatta ön liberosunda bile stoper Medjani'nin oynadığı takıma şut atmayı pek düşünmedi. İsmail Kartal'ın sınıfta kaldığı bir maç oldu. Normal şartlarda "sezon başı" diye endişelenilmez, eleştiri az olur diye düşünülür ama takım yeni bir takım değilken; sezon başı diye düşünmek bana çok yerinde gelmiyor.

Bu aynı tas aynı hamam olayından gerçekten sıkıldım. Futbolu çok seviyorum. Önce bu e-bilet olayı ile tribünlerin tadı kaçtı. Aynı zamanda yayıncı kuruluş fiyatları da çok pahalı. Sadece Fenerbahçe izlemek için Eutelsat uydusu 65 lira fiyat veriyor. Peki oynanan futbol bu fiyatı karşılıyor mu? Herkes hemfikir, kesinlikle hayır. Dünkü maçı yorumlamak da gerçekten sabır işi. Trabzonspor'a karşı son 10 resmi maçta kaybetmedik. Kaybetmemek elbette önemli ama bundan önceki 9 maçta dün oynadığımızdan kat kat iyi futbol oynadık. Hani kaybetsek de; iyi futbol oynayarak kaybetmiş olurduk. Özellikle Trabzon'da kötü maçımız yok. Dün savunmamıza çok iş düşmese de; Majeed Waris'i zaman zaman durdurmakta zorlandık. Böyle pırpır oyuncular bize her zaman dert olmuştur. Majeed Waris için Hacken'dayken yazmıştım; iyi futbolcu. Hollanda'da falan oynasa çok çılgın gol atardı. Trabzonspor için iyi transfer olabilir; Akeem Agbetu da olabilir. En azından dün takımın etkili ismiydi. Fenerbahçe'de kanatlar çalışmayınca hücum izleyemedik. Organize hücum yazacaktım, elim varmadı. Hücum göremedik ki organizesini görelim. Ben de bu deplasmanda 1 puana razıydım. Lakin birbirini tanımayan, savunması saatli bomba olan Trabzonspor'u yenmeliydik. Hani yenemiyorsak da; iyi oynamalıydık. Mert'in yan toplarda hata yapmamasına sevindim. Diego fena değildi. Webo'nun girmesi doğru, Diego'nun girmesi yanlıştı. Sow ve Emenike takıma bu sezon zarar verecek gibi... Özellikle Sow; "Keşke Stoch kalsaydı" dedirtiyor. Stoch en azından fitti. Sow gibi duygusaldı, mental olarak sorunluydu ama fitti. Sow hem göbekli, hem ağır, hem etkisiz, hem kaprisli bir görüntü vermeye başladı. Saha içi tartışmalar her zaman olur, buna bir şey diyemem. Ancak hep Sow ve Emenike ikilisinin adı geçmesi rahatsızlık verici. Ha bir de Diego'nun İsmail Kartal'ın elini havada bırakması takımdaki disiplinsizliği göz önüne seriyor. Aziz Yıldırım'ın çok müdahale etmesini istemesem de; şu durumlarda Azizsilin şart. Ha futbola karışmasın ama disiplinsizliğe ilk el atan başkan olmalı. Trabzonspor'da Yatabare iş yapar. Çok golcü bir oyuncu değil belki ama fizikli forvet Türkiye'de iş yapar. Fırat Aydınus'un yine Caner'e ilk hareketinde kart göstermesi şaşırtmadı. Salih Dursun ise dünkü maçın şanslı ismiydi. Faul konusundaki istikrarına rağmen Fırat Aydınus'un şefkatine sığındı.

Dünkü maçta olay çıkmaması elbette güzel ama biraz da şaşırtıcı. Hani hiçbir şey olmaması biraz şaşırtıcı. Trabzon taraftarı bu kadar kısa sürede bu kadar durulamaz, bence bu işin altında bir şeyler var. 90+'daki Selçuk değişikliği tam bir skandal. Neresinden bakarsak elimizde kalan bir olay. Beşiktaş şampiyon olduysa; o sezon Fenerbahçe ve Galatasaray kötüdür. 2003 hariç, o zaman Beşiktaş gerçekten harikaydı. Bu sezon Fenerbahçe ve Galatasaray pek umut vermiyor. Yani Beşiktaş için muazzam fırsat.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -