Yazan : steven_stiffler 9 Mart 2015 Pazartesi


Biraz klasik ama güzel duygu be... Türk futbolunun ayakta duran yegane tarafı bu derbi mücadelesi. Hasta yatağında bile olsan aynı heyecanı yaşarsın. Hiç değişmeyen duygu. Bir Fenerbahçeli için değişmeyen bir duygu da Kadıköy'de kazanma duygusu. Son dakikalarda yine 0-0'ı kabullenmeye başlamıştım ki Kuyt sahneye çıktı. Maçın hakkı kesinlikle daha unutulmaz bir skordu ama derbide kazanmanın tadı her haliyle güzel. Yine de benim en sevdiğim derbi Gs'nin tek kale oynayıp bizim 2-1 yendiğimiz Süper Final ilk maçı. Tek kale, 35 paslı gol, 3 direk ve 4-0'lık skor da ondan sonra gelir. Dün akşam da benzer bir senaryo hissiyatım vardı ama her zaman olmuyor.

Derbilerde taktik, diziliş falan biraz arka planda kalıyor. Ama korktuğum bir şey vardı. Aykut Kocaman, Dia-Stoch'u pek bir arada oynatmazdı. İki Galatasaray derbisinde, Kadıköy'de hücum gücünü arttırmak için bunu denedi; ikisi de 0-0 bitti. Biri malum 12 Mayıs... İsmail Kartal'ın da Diego'yu oynatmayıp bu maçta Topal-Emre ikilisinin önünde düşünmesi beni biraz tedirgin ediyordu. Hele ki Galatasaray'ın 0-0'a razı oynayacağını ön görünce... Daha korktuğum ise; Diego'yu tercih edip Meireles gibi oynatmayı düşünmesiydi. Ki geldiği günden beri Diego böyle oynatılıyordu. Meireles pek göze batan bir oyun oynamaz, Chelsea'deki Meireles de asla değildir. Ama görev adamı rolünü en iyi şekilde uygular ve faydalıdır. Tedirginliğim bu yüzdendi. Tempolu ilk yarıda Diego'yu beğendim.  Kabul, Galatasaray orta sahayı biraz rahat geçiyordu ama Diego ileride sorumluluk alma duygusuyla oynadı. Bir de kendini ispat etme çabası takdire şayandı. Sneijder'ı bakkala gönderdiği pozisyon arşivlerde yerini aldı. Sürekli ileri oynamayı düşünmesiyle bence başarılı performans sergiledi. Volkan'ın kurtarışları maç için çok kritik ve üst düzey performanstı. Mehmet Topal da Volkan ile birlikte maçın yıldızıydı. Bol pozisyona rağmen iki takımın da stoperleri oldukça iyiydi. Caner'i beğenmedim. Hiçbir topu rakibi geçmedi. Sabri'ye karşı çok avantajlıydı ama yeteneğini kullanamadı. Sow etkisizdi, Emenike Sow'a nazaran daha hareketli fakat bal yapmayan arı görünümündeydi. Taraftarın gözündeki antipatikliği çok olumsuz yansıyor. Dün oyundan çıkarken yine gereksiz ıslıklandı ve ortaya saçma sapan bir görüntü çıktı.


Maçın kırılma anı Diego-Webo değişikliğiydi. Ben bu değişikliği yersiz buldum. Diego çıkınca Galatasaray çok rahatladı ve peşpeşe 2 kere kalemize geldi. Sow'un müthiş çabasıyla dönen topta az adamla yakaladık ve Kuyt cezayı kesti. Mehmet Topal müthiş oyununu asistle taçlandırdı. Golden sonra Yasin'in pozisyonu yürekleri ağızlara getirse de Volkan inanmıştı. Akılda kalan pek çok pozisyon olması sebebiyle unutulmaz bir derbiydi. İsmail Kartal'ın Diego-Webo değişikliği çok riskli olsa da maçı getiren hamle oldu. Webo yerine başka bir forvetimiz olsa o topu indiremezdi. Diego yerine başka biri çıksa, belki de o kadar az adamla yakalayamazdık. Riskti, tuttu. Meireles varken Selçuk'un girmesi de riskti mesela ama son bölümlerde çok kontrollü oynadık. Güzel galibiyet, güzel duygu; teşekkürler Fenerbahçe.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -