Yazan : steven_stiffler 1 Ekim 2014 Çarşamba


Türkiye Ligi o kadar baydı ki, şu ortalama maçı izlerken bile "oyyyşşş" çektim. Ortalama dediğim de Şampiyonlar Ligi yalnız, beklentilerim ne kadar büyük hesap edin. Ama futbol böyle bir şey. En azından biz sevmeye başladığımız zaman böyleydi. Zevk vermesi gerekir. Yurt içinde bize stresten başka bir şey vermiyor. Paris Saint Germain - Barcelona maçı da çok iyi olmuş, kesin ben izlemedim diyedir. Barça beni heyecanlandırmıyor, o yüzden Manchester City - Roma maçını tercih ettim. Pişman da değilim, ortalama diye yazıya başlasam da oldukça keyifli maçtı. Dünkü program iyiydi de, bugün Atletico Madrid-Juventus hariç program kötü.

Maçtan önce Manchester City ve Roma resmi Twitter hesaplarının tatlı atışması oldukça güzeldi. Nitekim; Manchester City, Francesco Totti'nin İngiltere'de golü olmadığını yazmıştı. Roma ise buna "Her şeyin bir ilki vardır" diyerek cevap verdi. İki takımın da hocalarına hayranım. Özellikle Rudi Garcia, Roma için yıllar sonra şampiyonluk getirecek teknik adam olabilir. Pellegrini'nin elde çok büyük imkanlarla şampiyonluk kazanması elbette normal. Ama bu kadar yıldız oyuncuyla baş edebilmesi de ayrı bir otorite ister. Zaten Pellegrini'nin saha kenarındaki duruşunda tam bir "sizin yaşınız kadar futbol oynadım" havası var. Şilili hoca için, Manchester City'nin Şampiyonlar Ligi'nde de başarı kazanması büyük bir adım olacaktır. Şimdilik ilk 2 maçta bu görüntüyü veremedi City. Dün maça hızlı başlayan ekipti. Maicon'un çekmesini fırsat bilen Agüero penaltıyı kazandırdı ve golü de attı. Bu penaltı çok uzak değil, 1 hafta önce Gökhan Gönül'e yapılan ve çok eleştirilen penaltıyı hatırlattı. Hani hep derler ya; "Avrupa'da bunları çalmazlar" diye, demek ki en büyük organizasyonda bile bu pozisyon penaltıymış. Maicon yedikleri goldeki hatasını hemen sonra telafi etme şansını direğe nişanlayarak kaçırdı. Francesco Totti attığı golle hem İngiltere'de ilk golünü attı, hem de 38 yaş ile Şampiyonlar Ligi'nde gol atan en yaşlı oyuncu unvanını Giggs'in elinden aldı. Manchester City resmi Twitter hesabının şom ağızlılığı da gecenin küçük detaylarından oldu. Bu golden sonra Manchester City'nin verilmeyen bir penaltısı var. Manolas'ın elinden seken topu hakemler görmedi. İkinci yarıda James Milner oyuna dahil oldu ve Manchester City adına oyuna hareketlilik getirdi. Ben çok beğenirim Milner'ı, takım yıldızlar topluluğu olmasa en büyük yıldızlarından birisi olurdu. Zaten ikinci yarıda Silva ve Milner çok etkiliydi. Özellikle David Silva bir ara maçı tek başına alacak diye düşündüm. Fernandinho-Lampard ikilisinin getirdiği nefis pozisyonu da Brezilyalı değerlendiremedi. Roma'da da Pjanic çok etkiliydi. Gervinho da zaman zaman etkili oldu. Roma da zaman zaman gole yaklaştı. Manchester City son bölümlerde Jovetic'in de oyuna girmesiyle etkinliğini arttırsa da; Jovetic iki önemli pozisyonda uzaktan etkisiz iki şut vurdu. Sevdiğim iki hocanın karşılaşmasının ilk ayağı berabere bitti. Manchester City bu grupta üçüncü olursa, Beşiktaş da Uefa Avrupa Ligi'nde tur atlarsa; kesin ikisi eşleşir.

Manchester City : Hart; Zabaleta, Kompany, Demichelis, Clichy; Navas (46' Milner), Fernandinho, Toure, Silva; Agüero (84' Jovetic), Dzeko (57' Lampard).

Roma : Skorupski; Maicon (89' Torosidis), Manolas, Yanga Mbiwa, Cole; Pjanic, Keita, Nainggolan; Gervinho, Florenzi (83' Holebas), Totti (72' Iturbe).

Sarı Kartlar : Maicon, Zabaleta, Nainggolan.

Goller : 4' Agüero (Penaltı), 23' Totti

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -