Yazan : steven_stiffler 17 Aralık 2014 Çarşamba


Moraller bozuk, yazmayın beyler. Football Manager 2015'te Wolfsburg ile 5.sezonumda ucu ucuna şampiyonluğu kaçırarak Fenerbahçeli kimliğimi ön plana çıkardım. 5 sezon boyunca ilk etapta hep Şampiyonlar Ligi vizesi almaya odaklandım. 4 sezonda 3 kere ikinci, bir kere üçüncü oldum. Ya Dortmund'un arkasındaydım, ya Bayern'in. Birini geçsem, diğerine mutlaka kaybettim. 5. sezon bambaşkaydı. Schalke, Bayern, Leverkusen gibi rakiplere boyun eğmedim. Ama Dortmund'a karşı şansım yine yaver gitmedi.

Takımın efsanelerinden Edin Dzeko 3 sezondur bende. İlk sezon ortalama bir performans göstermişti, ikinci sezon ise Gerd Müller'den sonra Bundesliga tarihinin en golcü oyuncusu; aynı zamanda Avrupa'nın en golcüsü oldu. Zira bu sezon da şahane bir performans sergiliyordu. Üstelik yedeğinde bu kez daha sağlam isimler var. Brezilyalı Carlos ve Fransız Anthony Martial. Aslında sezonun ilk şokunu Şampiyonlar Ligi 2.Tur maçında yaşadık. Deplasmanda 1-0 yendiğimiz Atletico Madrid'e uzatmaların sonuna doğru 1-1 golünü atsak da; uzatmanın son dakikalarında mağlubiyet golünü yedik. Şampiyonlar Ligi'ni bırakıp lige odaklanırız diye avunduk. Bunda da sezonun kırılma noktası mükemmel gidişatın bozulduğu Stuttgart deplasmanı oldu. Stuttgart'a 2 sene önce sattığım, sattım diye takımın önemli isimlerinin bana cephe aldığı Gökhan Gül'ün füzesiyle kaybettik. Bu kayıpla birlikte zirve mücadelesinde ağır yara alsak da; sezon hep istediğimiz gibi ilerledi aslında. Özellikle Bayern Münih olmadık puanlar kaybetmeye başladı. Dortmund ise 31-32. haftalarda tökezledi. Dortmund ile ertelenen maçımız ligde 33. maçımız oldu. Bu maç öncesi en önemli oyuncularımdan Luiz Gustavo ve Edin Dzeko sakatlanarak sezonu kapattı. Bayern Münih 33 maç 71 puan, biz 32 maç 71 puan, Dortmund ise 32 maç 66 puandaydı. Dortmund deplasmanında bence kötü oynamadık ama Zichairo Zivkovic'in golüyle kaybettik. Carlos'un kaçırdıkları saç baş yoldururken gözler Dzeko Reyiz'i aradı.

33. Hafta sonrası, son hafta öncesi tablo şu şekildeydi :

Muazzam tablo. Ben ligde kalma savaşı veren Augsburg'a konuk olacakken; Bayern ile Dortmund birbirini yiyecekti. Aradan sıyrılıp şampiyon olmam işten bile değildi. Maçlar başladığında ise daha 2. dakikada aleyhimize penaltı oldu. Bizim 1-0 geriye düşmemizle, Bayern Münih de peşpeşe goller attı. Beraberliği yakaladık ama Bayern ilk yarıdan işi bitirdi. İkinci yarı ikinci gol yedik. Schalke'nin de 3-0 öne geçmesiyle şampiyonluk hesapları yaparken ligi üçüncü bitirdik. 1 hafta önce beni mağlup eden Borussia Dortmund ise babayı aldı. Uefa Avrupa Ligi'ne gidecekler.


Adettendir fikstürü de ekleyeyim.


Sezonun transfer özeti de böyle... Aslında bütçemiz çok sağlam ama ben takımda dengeleri pek bozmak istemiyorum.


Son olarak oyuncu istatistiklerimi paylaşayım:


Eder Alvarez Balanta'yı herkes alıyor diye gıcık oluyordum ama River Plate ile pilot anlaşmam vardı. İlk sezon nispeten uygun fiyata aldım. Hakikaten hayvani gelişiyormuş, ilk defa deniyorum. Luiz Gustavo ve Dzeko'nun yaşlanması biraz sorun olacak gibi ama Carlos iyi bir forvet. Yeni sezonda eski oyuncumuz Lucas Ocampos da takıma katılacak. Dzeko'nun 33 yaşında yaptığı istatistiği de görün, efsane golcü.

5 sezonda tek bir kupa alamadım, gözler yaşlı... 10 sezon tamamlayıp daha sonra Championship kariyeri düşünüyorum.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -