Yazan : steven_stiffler 8 Aralık 2016 Perşembe


İtalya'nın en büyük kavgalarından biri malumunuz. Tabi ki izledim, hatta Pazar günü planlarımı maç saatine göre yaptım. Milan maçından beri kaybetmeyen Lazio bana çok güven veriyordu. Roma da puan olarak oldukça iyi durumda. Ancak Lazio'nun ev sahipliğinde mutlaka kazanacağını düşünüyordum. Inzaghi tedbirli davranarak dörtlü savunma düzeniyle başladı. De Vrij'ı riske edemedi. Wallace-Radu ikilisine stoperde yer verirken, genelde orta sahada oynattığı Lulic'i savunmanın soluna koydu. Haliyle farklı bir savunma hattı söz konusuydu. Roma bu sezon çok takip ettiğim bir takım değil. Genel olarak Spaletti'nin saha dışındaki duruşu güven verir. Kadro kaliteleri de tartışılmaz. Ama Rüdiger gibi bir stoperi sağ beke koyup, Peres'i orta sahanın sağında başlatması şaşırttı. (Rüdiger'in Stuttgart'ta sağ bek başladığını biliyorum.) Biraz Keita Balde'ye önlem almış gibi gözüktü. Maçı üç bölüme ayırdım ben. Birinci bölüm Lazio'nun çok istekli başlayıp bol bol atak düşündüğü, sağ bek Basta'nın bile çok üst düzey bindirmeler yaptığı bölüm. Burada Immobile pek istediği topları alamadı. Lazio pozisyonları değerlendiremezken, bunda Felipe Anderson ve Keita Balde'nin de etkisiz olmasının payı büyüktü. İkinci bölüm Roma'nın önce dengeyi kurduğu, sonra ağırlığı koydu bölüm. Bu bölümde de tartışmalı bir penaltı-faul durumu oldu. Hakem önce penaltı noktasına gitti, sonra ceza sahası çizgisinden serbest atış kullandırttı. Bir de aslında dengeli başlayıp Wallace'ın içine ettiği üçüncü bölüm, yani maçın ikinci yarısı. Wallace çok fazla iş düşmediği, oldukça sağlam gözüktüğü maçta fantastik bir çalım denemesiyle topu kaptırdı ve Strotman'ın golüne sebebiyet verdi. Roma'nın abartı sevincinden sonra alıştığımız itiş kakışlar başladı, yedek kulübesinde önemli bir isim olan Cataldi atıldı. Wallace'ın bir hatası hem gole, hem de arkadaşının kırmızı kart görmesine neden oldu. İşin moral ve motivasyon kısmı da var. Lazio dengeyi sağlamaya çalışırken maçın en iyisi Nainggolan'ın çok da düzgün olmayan uzun mesafe şutu skoru 2-0 yaptı. Bu golle birlikte Lazio maça havlu attı. İki teknik adam da değişiklik için acele etmediler. Inzaghi 2-0'da son 10 dakika Lombardi ve Patric'i, 85'te de Kishna'yı aldı. Spaletti ise tek oyuncu değişikliğiyle maçı tamamladı. Lazio derbiden mağlup ayrıldı ve haftalardır süren yenilgisizlik serisini kaybetti.

Lazio : Marchetti; Basta (80' Patric), Wallace, Radu, Lulic; Parolo, Milinkovic-Savic, Biglia (80' Lombardi); Felipe Anderson, Keita Balde (85' Kishna), Immobile.

Roma : Szczesny; Rudiger, Manolas, Fazio, Emerson; De Rossi; Peres (90+2' Juan Jesus), Nainggolan, Strootman, Perotti; Dzeko.

Sarı Kartlar : Biglia, Rudiger, Strootman, Peres, Parolo, Lulic, Lombardi.

Kırmızı Kart : 66' Cataldi.

Goller : 64' Strootman, 77' Nainggolan.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -