Yazan : steven_stiffler 6 Mart 2016 Pazar


Türkiye'de futbol olarak tatmin eden Fenerbahçe-Beşiktaş derbileri var. Bir de Fenerbahçe, Galatasaray'ı yendiğinde doyuyorum ben. Dünyada ise Kuzey Londra derbisinin yeri bende bambaşkadır. İki takım genelde 4.lük için kapışsa da; bu sefer işler bambaşkaydı. Son yılların en önemli Kuzey Londra derbisiydi. Haftaiçinde iki takım da mağlubiyet ile beklenmedik puanlar kaybetti ve Leicester City'nin puan kaybını fırsata çeviremediler. Bu maçta da yine senaryo Ranieri ve Leicester City lehine işledi. Ama maçta futbol adına her şey vardı, keyiften dört köşe eden bir maç oynandı.

Gece rüyamda çekik gözlü, Tottenham formalı bir insan gördüm. Son Heung Min'in gol atacağına yorumladım. İlk onbirde yoktu ama oyuna gireceği az çok belliydi. Pochettino, Vertonghen hariç ideal onbiriyle başladı. Arsenal'de ise eleştirilen Giroud yerine Welbeck başladı. Maç aslında Fenerbahçe-Beşiktaş maçı gibi başladı. Ev sahibi yoğun bir baskı ve istek içerisindeydi. Konuk ekip ise oyunun içine girmekte uzun süre zorlandı. Bu süreçte Arsenal'ın savunması -ki bu savunmada Bellerin ve Gabriel tecrübesiz oyuncular- pek pozisyon vermedi. Bulunan pozisyonlarda ise David Ospina başarılıydı. Gunners ilk tehlikeli pozisyonunda Ramsey'in nefis vuruşuyla öne geçti. Hugo Lloris son haftalarda beni korkutuyor. Kendine çok fazla güveni var, sürekli Neuerlik yapma peşinde. Bana göre Ramsey'in şutunu da kurtarabilirdi. Vuruş o kadar beklenmedik şekildeydi ki; Lloris hazırlıksız yakalandı. İlk yarı 1-0 Gunners lehine sona erdi.


İkinci yarıda Coquelin'in atılmasıyla Tottenham rüzgarı arkasına aldı. Önce Harry Kane kaçırdı. Sonra benzer pozisyonda Toby Alderweireld golü attı. Peşinden Harry Kane öyle bir gol attı ki; evin içinde Arap spiker coşkusu yaşayarak üç tur attım. Kane'in golünden ziyade Dele Alli'nin pası da mükemmeldi. İyi bir maç çıkaran Ospina'ya ancak bu kadar güzel bir gol atılabilirdi. 2-1'den sonra bastıran yağmur maçı daha da güzelleştirdi. Pochettino'nun yaptığı oyuncu değişikliğini ben pek anlayamadım. Lamela çıktı, Mason girdi. 10 kişi kalan Arsenal oyunda dengeyi kurdu ve elbette Özil'in asisti olacaktı. Alexis Sanchez attığı gol ile skora denge getirdi. Bu süre zarfında Tottenham'dan Eric Dier, Arsenal'dan ise Bellerin'e gösterilmesi gereken ikinci sarı kartlar gösterilemedi. Bana göre Son oyuna girerken çıkacak adam Dembele değil Dier olmalıydı. Dembele yeri geldiğinde 10 numara pozisyonda bile oynayabilen bir adam. "Gol atacak" diye beklediğim Son oyunda kaldığı sürede 2 top kaybı yaptı. Nefes kesen bir derbi beraberlikle sona erdi ve Tottenham avantajı kullanamadı. Akşam ise Leicester City galip gelerek puan farkını 5'e çıkardı. İpler artık iyice Ranieri'nin elinde...

Tottenham : Lloris; Walker, Alderweireld, Wimmer, Rose (78' Davies); Dier, Dembele (82' Son); Lamela (67' Mason), Alli, Eriksen; Kane.

Arsenal : Ospina; Bellerin, Mertesacker, Gabriel, Gibbs; Elneny (75' Giroud), Coquelin; Ramsey, Mesut (90' Campbell), Sanchez; Welbeck (85' Flamini).

Sarı Kartlar : Bellerin, Lamela, Coquelin, Sanchez, Dier.

Kırmızı Kart : 55' Coquelin.

Goller : 39' Ramsey, 60' Alderweireld, 62' Kane, 76' Sanchez.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -