Yazan : steven_stiffler 1 Mayıs 2011 Pazar

Her zaman söylerim. Lazio'ya sempati duyma nedenim; bugün Barcelona'ya sempati duyan çocuklar ile aynı. Ben küçükken Lazio dehşet takımdı, futboldan onunla zevk alıyorduk. Mahalledeki tüm çocuklar Laziolu'ydu. Benim çocukluğumda iyi olan takımlardan birisi de Borussia Dortmund'du. Maçlarını izlemekten zevk alırdım. Birkaç sefer de Galatasaray ile eşleşmişliği vardı yanlış hatırlamıyorsam. Andreas Möller iyi futbolcuydu. Chapuisat'ı çok hatırlamıyorum ama mahalledeki abiler sert şut attıklarında "Şapuyzat" derlerdi. Kalelerinde tamamını takip ettiğim ilk dünya kupası olan Fransa 98'de Almanya milli takımının kalesini koruyan Köpke vardı. Renklerinin sarı oluşu falan, sempatik takımdı Dortmund.

En son 2002 yılında şampiyon olmuş, o sezondan sonra doğru düzgün bir zirve mücadelesinin içinde bile olamamışlardı. Bir ara maddi sıkıntı yaşadılar. Kümede kalmaya oynadıklarında bile 70 bin taraftarı maça gelen takım, güzel takımdır. Yine 2000li yılların başında, forvette Amoroso oynarken UEFA'da iyi işler yapmışlardı. O zamanlar takımda en beğendiğim futbolcu Dede'ydi. Acayip bir futbolcuydu. Dortmund'un o son güzel günlerinden, bugüne kalan tek futbolcu oldu Dede. Ve bugün yuvasındaki son sezonunda şampiyonlukla uğurlanıyor.

Genç bir jenerasyon sadece genç futbolcularla değil, genç de bir hocayla yakalandı Dortmund'da. Football Manager oyunuvâri bir kadro kurdular. Lewandowski, Barrios, Kagawa, Nuri, Göetze, Subotic, Le Tallec ve diğer başarıya aç oyuncular tekrar efsaneyi uyandırdılar. Tıpkı 2 sezon öncesinin Wolfsburg'u gibi başarıya aç oyuncularla gelen şampiyonluklar bir başka güzel oluyor. Zaten futbolda her sezon aynı takımların şampiyon olması bana hep itici gelmiştir. Stuttgart'ın hep büyük takım olduğunu söylerlerdi. İlk kez 4 sezon önce şampiyon olduklarında büyük olduklarını düşünmüştüm. Wolfsburg'un şampiyonluğu da o sezon hakedilmiş, takdir edilesi bir şampiyonluktu. Bunların dışında sürekli Bayern Münih'in hegomonyası altındaki Bundesliga tat vermiyordu. Dortmund bu jenerasyonla uzun süre başarılı olacaktır. İyi oyuncularından da muhakkak takımdan ayrılanlar olacaktır. Ancak Klopp Dortmund'un başında olduğu sürece iyi futbolcuları getirmeye ve takımı o ihtişamlı günlerini hatırlatmaya devam edecektir. Şimdi Almanya'da biralar Dortmundlular için açılıyor. Tebrikler Borussia Dortmund, tebrikler güzel takım...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -