Yazan : steven_stiffler 19 Kasım 2009 Perşembe

Yine uzaktan seyredeceğimiz bir Dünya Kupasının son biletlerinin heyecanını yaşadık dün gece...Grubumuzda bizi saf dışı bırakan Bosna-Hersek ilk maçta Portekiz karşısında oldukça şanssız bir mağlubiyet almıştı.Futbolun şans meleği Portekizlilerin yanındaydı adeta.Dün akşam Meireles'in golüyle yine galip geldi Portekiz.Dünya Kupasına katılmaya hak kazandı.Bosna-Hersek gitseydi destekleyeceğim takım olacaktı,yazık oldu Boşnaklara...En iyi milli takım jenerasyonlarını yakalamışken bir Dünya Kupası tecrübesi edinmeleri gerekirdi.
Domenech'in çirkinleştirdiği,sevimsizleştirdiği Fransa zoraki bir kupa vizesi aldı.Henry'nin ellediği,avuçladığı,parmakladığı topun sonucunda Gallas'ın golüyle finallerin kapısından girdi Fransa.Robbie Keane için İrlanda'yı Afrika'da görmek isterdim.Hareket Henry'ye yakışmadı.Fakat bu Fransızların balı da nereye kadar gidecek bilmiyorum.Genelde bir uzatma takımı havasındalar.Euro 2000'de de 90+3'te beraberliği yakalamış,altın golle kupaya uzanmışlardı.Hiç sevmiyorum Fransa'yı,gruplarda toslaması dileğimi sunuyorum.Formaları da çok itici olmuş zaten.Nipple gösteren formalara da oldum olası kılımdır.
Scheva için belki de son Dünya Kupası şansıydı.2006'da bu kupada boy göstermişti Schevchenko.Futbolun son baharını yaşayan bir golcü olduğunu göz önüne aldığımızda,ilk maçtaki avantajlı skoru da bir yana koyduğumuzda; Ukrayna'nın finallere katılamamasına en çok üzülen adam olabilir Scheva.Yunanistan ise Avrupa Şampiyonluğundan sonra kupalara katılma konusunda istikrar yakaladı.Bizim gibi birer kupada derece alıp da diğerlerine seyirci kalmadı en azından...
Hiddink'in Rusya'sı ilk maçtaki 2-1lik skor avantajına rağmen,9 kişi kaldığı Slovenya deplasmanında finallere veda etti.Bana göre Play-Offların en sürpriz sonucuydu bu.Kadro kalitesi olarak Slovenlerden 3 gömlek daha üstün bir takım Rusya.Euro 2008'de göze hoş gelen futbollarına da doyamadım.Keşke sürprizi Slovenya değil de,Bosna-Hersek yapabilseydi.Milli takımın başına Hiddink'in geçeceğine dair haberler hızlanır böylelikle...
Uruguay'a oldum olası sempati duymuşumdur.Sanırım en iyileri pek sevmediğimden,genelde böyle orta hallice potansiyelli takımları desteklediğimden olsa gerek.2002 Dünya Kupası'nda Rodriguez'in Danimarka'ya attığı gol hala gözümün önüne gelir.Lugano için Uruguay diyoruz bu sefer...Kosta Rika'yı eleyerek bu turnuvada kendini göstermeye hak kazandı Güney Amerika ekibi.
Kan dökülmesini beklediğim maçta Cezayir,Mısır'ı 1-0 yenerek vizeyi alan takım olmuş.Saifi kupayı kaldırmış bile...Yavaş bakalım Saifi.Mısır hep Afrika Kupaları'nda favori olan,genelde final oynayan bir takım.Kendimi bildim bileli Afrika'nın en iyi takımlarından olan Mısır'ı Dünya Kupalarında görmedim.Bu gelenek en az 4 yıl daha devam edecek.2002'de Senegal'in Fransa'ya yaptığını belki Cezayir de yapar.Aynı gruplara düşerlerse tadından yenmeyecek bir heyecan olacaktır.

Dünya kupasına katılan takımları listeleyelim;
Avrupa
İspanya
İtalya
Portekiz
Danimarka
Almanya
İngiltere
Fransa
Yunanistan
Hollanda
Sırbistan
Slovenya
İsviçre
Slovakya

Afrika
Güney Afrika
Gana
Nijerya
Cezayir
Fildişi Sahilleri
Kamerun

Güney Amerika
Brezilya
Arjantin
Uruguay
Şili
Paraguay

Kuzey Amerika
Honduras
ABD
Meksika

Asya
Avustralya
Japonya
Güney Kore
Kuzey Kore

Okyanusya
Yeni Zelanda

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -